اظهارات خاندوزی درباره ضرایب بالای مالیاتی از بعضی فعالان مالی

به گزارش خیمه نیوز، وزیر اقتصاد گفت: بنا نداریم از فعالان مالی که با مشقت و زحمت و با وجود دست اندازهای غیرطبیعی و شرایط تحریم و فشارهای دستگاه های اجرایی کشور در حال فعالیت هستند ریالی به ناحق مالیات دریافت کنیم.

اظهارات خاندوزی درباره ضرایب بالای مالیاتی از بعضی فعالان مالی

به گزارش خبرنگاران، سید احسان خاندوزی در نشست اعضای نظام صنفی رایانه ای استان تهران که در وزارت اقتصاد برگزار گردید ضمن تاکید بر آمادگی وزارت اقتصاد برای همکاری با سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و بیش از 6 هزار شرکت عضو آن سازمان در زمینه تدوین و اجرای ضوابط مالیاتی اظهار کرد: این همکاری ها می تواند هم در حوزه مالیاتی و هم در حوزه گمرکی باشد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در زمینه استعلام قیمت های گمرکی می توان از خود سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور یاری گرفت اما سازمان هم باید مسئولیت این مورد را بپذیرد که اگر در آینده یک نهاد نظارتی خدشه ای بر ارقام و اعداد ارایه شده وارد کند، در این زمینه جوابگو باشد.

خاندوزی گفت: در مورد مالیات نیز به همین ترتیب می توان عمل کرد و من از سازمان مالیاتی خواهم خواست که در هفته آینده جلسه مشترکی برگزار نمایند تا لیست و موضوعات دیگری که باید در کارگروه مشترک سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و سازمان امور مالیاتی نهایی گردد در آن جلسه مورد آنالیز قرار گیرد.

وزیر اقتصاد در مورد انتقاد یکی از اعضای حاضر در این نشست در مورد ضرایب بالای مالیاتی این صنعت نیز گفت: این موضوع هم از مواردی است که به عنوان یک محور باید مورد آنالیز و گفتگو بین سازمان نظام صنفی رایانه ای و سازمان امور مالیاتی کشور قرار گیرد و حتما به نفع سازمان امور مالیاتی خواهد بود که به جای مواجهه با چند هزار مودی خرد با انواع تکثرهای مختلف، با همه آنها ذیل یک نمایندگی واحد که همین سازمان نظام صنفی یارانه ای است، تعامل کند.

خاندوزی اضافه کرد: در طول سال های گذشته بسیار کوشش شده است که از تشخیص مالیاتی علی الراس فاصله گرفته گردد و هنوز ممیز محوری در پرونده های مالیاتی رخ می دهد، اما رویکرد وزارت امور مالی و دارایی این است که این موارد را به کمترین حد ممکن برسانیم و جز در مواردی که گریزی نیست و امکان نظارت و تشخیص به وسیله سامانه وجود ندارد در بقیه موارد تاکید داریم که حتما تشخیص های علی الراس و ممیز محوری را در نظام مالیاتی حداقل کنیم.

وزیر اقتصاد توضیح داد: بنا نداریم از فعالان مالی که در این کشور با هزار مشقت و زحمت و با وجود دست اندازهای غیر طبیعی و شرایط تحریم و فشارهای دستگاههای اجرایی کشور در حال فعالیت هستند ریالی به ناحق مالیات دریافت کنیم.

وی با تاکید بر آمادگی کامل وزارت اقتصاد و بازرسی این وزارتخانه برای برخورد با هر گونه فساد در حوزه های مالیاتی، گفت: خوشبختانه بخش بزرگی از نظام مالیاتی و بدنه کارشناسی این سازمان از سلامت، تخصص و دانش خوبی برخوردار است اما چنانچه گزارش هایی در مورد تخلفات در این بخش دریافت کنیم قطعا به طور ویژه از سازمان امور مالیاتی کشور خواهم خواست که با چنین مواردی برخورد جدی کند.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست که با هدف آنالیز موضوعات مرتبط با سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی و در وزارت اقتصاد برگزار گردید، اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بعضی مسائل و چالش های فعالان مالی این بخش به ویژه در حوزه های مالیاتی و گمرکی را مطرح کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1588

به "اظهارات خاندوزی درباره ضرایب بالای مالیاتی از بعضی فعالان مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات خاندوزی درباره ضرایب بالای مالیاتی از بعضی فعالان مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید