PS5 تمام بازی های PS4 را اجرا می نماید، به غیر از این 10 بازی

به گزارش خیمه نیوز، یکی از مهم ترین قابلیت های کنسول پلی استیشن 5 پشتیبانی از بازی های کنسول پلی استیشن 4 است. شرکت سونی جزئیاتی از این قابلیت پلی استیشن 5 مانند نحوه اجرا، کیفیت بازی ها و محدودیت های این ویژگی را منتشر نموده است.

PS5 تمام بازی های PS4 را اجرا می نماید، به غیر از این 10 بازی

سونی اجرای بیش از چهار هزار بازی پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5، حتی با تجربه ای بهتر را ممکن نموده. کنسول پلی استیشن 4 بازی های بسیار باارزشی دارد و این قابلیت باعث می گردد بازی های این کنسول محبوب کنار گذاشته نشوند و در دسترس بمانند. البته به گفته سونی این قابلیت برای 99 درصد بازی های پلی استیشن 4 وجود دارد و ممکن است اجرای تعداد بسیار کمی از بازی ها دچار مشکل گردد.

شناسایی بازی هایی که به طور دیجیتالی برای پلی استیشن 4 خریداری نموده اید دردسری ندارد و هر دو مدل کنسول پلی استیشن 5 می توانند آن ها را شناسایی و اجرا نمایند. طوری که به محض وارد شدن به حساب کاربری می توانید بازی های پلی اسیتشن 4 خود را در لیست بازی ها ببینید. البته در صورتی که قصد استفاده از بازی های دیسکی خود دارید حتما باید نسخه گران تر پلی اسیتشن 5 را داشته باشید؛ زیرا نسخه دیجیتالی این کنسول سخت افزار خواندن دیسک های نوری را ندارد و در حال حاضر اجرای بازی های دیسکی پلی استیشن 4 روی آن ممکن نیست.

بسیاری از بازی های پلی اسیتشن 4 می توانند از قدرت بیشتر و قابلیت های کنسول پلی استیشن 5 استفاده نمایند. برای مثال وضوح تصویر بهتر، فریم ریت باثبات و بالاتر یا لودینگ سریع تر داشته باشند. همچنین شرکت سونی بیان نموده که بازی های پلی استیشن 4 می توانند از قابلیت های مربوط به تجربه کاربری پلی اسیتشن 5 استفاده نمایند که جزئیات آن ها در آینده اعلام خواهد شد.

اجرای بازی های واقعیت مجازی پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 هم ممکن است. البته برای اجرای آن ها علاوه بر هدست پلی استیشن وی آر، به دوربین مخصوص پلی استیشن 4 و دوال شاک 4 یا کنترلرهای PlayStation Move احتیاج خواهید داشت. استفاده از دوربین پلی استیشن 5 در کنار هدست واقعیت مجازی ممکن نیست و حتما باید از دوربین های پلی استیشن 4 بهره ببرید. گفتنی است استفاده از دسته کنسول پلی استیشن 4 برای بازی های این کنسول روی پلی استیشن 5 ممکن است اما برای بازی های مخصوص پلی استیشن 5 نمی توان از این دسته استفاده کرد.

بازی هایی که از سرویس های پلی اسیتشن پلاس و PS Now دریافت می شوند هم در صورت امکان، می توان روی پلی اسیتشن 5 اجرا شوند. تکنولوژی استریم بازی های پلی استیشن 4 روی پلی اسیتشن 5 هم وجود دارد.

  • سخت افزار داخل PS5 را تمام و کمال در این ویدیو ببینید

برای انتقال فایل های بازی ها و سیو آن ها از کنسول پلی استیشن 4 به کنسول جدید می توان با استفاده از کابل LAN یا شبکه وای فای، دو کنسول را به هم متصل کرد و داده ها را به کنسول جدید انتقال داد. این عمل به وسیله کپی کردن فایل ها در حافظه خارجی با رابط USB هم ممکن است. مشترکان اشتراک پلی استیشن پلاس هم می توانند با استفاده از قابلیت سیو ابری، پیشرفت های خود در بازی ها را به پلی استیشن 5 انتقال دهند.

انتقال سیو های بازی هایی که دو نسخه پلی استیشن 4 و 5 جداگانه دارند به عهده توسعه دهندگان این بازی ها است. برای مثال بازی اسپایدرمن: مایلز مورالس و سک بوی: یک ماجراجویی عظیم نسخه های جداگانه برای هر نسل کنسول دارند و از قابلیت انتقال سیو بین نسلی پشتیبانی می نمایند.

همان طور که گفته شد اجرای تمامی بازی های پلی استیشن 4 رو نسل جدید تر این کنسول ممکن نیست. سونی لیست بعضی از بازی هایی که اجرای آن ها روی کنسول پلی اسیتشن 5 ممکن نیست را منتشر نموده. این لیست به توضیح زیر است؛

  • DWVR
  • Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
  • TT Isle of Man - Ride on the Edge 2
  • !Just Deal With It
  • Shadow Complex Remastered
  • Robinson: The Journey
  • We Sing
  • Hitman Go: Definitive Edition
  • Shadwen
  • Joes Diner

کنسول پلی استیشن 5 در دو نسخه دیسک خور و تمام دیجیتالی با قیمت های 500 و 400 دلار، روز 12 نوامبر (22 آبان) به طور جهانی عرضه خواهد شد.

منبع: وبلاگ پلی استیشن

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 565

به "PS5 تمام بازی های PS4 را اجرا می نماید، به غیر از این 10 بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "PS5 تمام بازی های PS4 را اجرا می نماید، به غیر از این 10 بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید