کرونا؛ بیکاری و معضل افزایش شکار حیات وحش

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از افزایش بیش از 100 درصدی آمار کشفیات و تخلفات شکار و صید در استان اطلاع داد و اعلام کرد: گسترش بیماری کرونا و بیکاری بخشی از جامعه کارگری، موجب افزایش شکار توسط آن ها و شکارچیان غیرمجاز شده است.

کرونا؛ بیکاری و معضل افزایش شکار حیات وحش

حسن اکبری، امروز 16 فروردین به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: 5 هزار و 650 راس حیات وحش در سرشماری پستانداران شاخص در سال 99 شمارش شدند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: در سرشماری پستانداران شاخص در سال 99، 14 منطقه مورد سرشماری نهاده شد که در نهایت پس از تجمیع داده ها تعداد 5 هزار و 650 راس حیات وحش شامل: کل و بز، قوچ و میش، آهو و جبیر سرشماری شدند.

اکبری ادامه داد: بر اساس این سرشماری 2 هزار و 19 راس کل و بز، 3 هزار و 403 راس قوچ و میش، 231 راس آهو و 164 راس جبیر شمارش شد.

وی گفت: مقایسه آمار بدست آمده با نتایج سال قبل نشان می دهد که جمعیت کل و بز شمارش شده با افزایش 59 راسی نسبت به سال قبل رشد اندکی داشته و در عوض جمعیت قوچ و میش با کاهش 192 راسی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان نمود: در شرایط شیوع کرونا با توجه به قرمز بودن کلیه مناطق سرشماری در بعضی از مناطق از تاریخ معین شده به تعویق افتاد و این امر موجب شد که از فصل جفت گیری حیات وحش فاصله بگیریم و مشاهدات محیط بانان دچار مشکل گردد.

وی، شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) در حیات وحش مناطق شمالی استان خصوصا منطقه حفاظت شده کمر سرخ را از جمله دلایل کلی کاهش جمعیت قوچ و میش در خراسان جنوبی عنوان نمود و یادآور شد: به دلیل این بیماری تعداد زیادی از جمعیت قوچ و میش منطقه از بین رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 911

به "کرونا؛ بیکاری و معضل افزایش شکار حیات وحش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا؛ بیکاری و معضل افزایش شکار حیات وحش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید