کاهش کمردرد با هدست واقعیت مجازی

به گزارش خیمه نیوز، اولین سیستم واقعیت مجازی در دنیا برای کاهش کمردرد مزمن بیماران 18 سال به بالا تایید شد.

کاهش کمردرد با هدست واقعیت مجازی

این مجوز که از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) صادر شده است؛ نتیجه کارآزمایی بالینی موفقیت آمیزی است که در آن سیستم VR باعث کاهش معنی دار علائم درد در مقایسه با دارونماها شده است. سیستم EaseVRx شامل یک هدست واقعیت مجازی با کنترلر و یک ضمیمه به نام تقویت نماینده تنفس است که برای راهنمایی صداهای تنفس به میکروفون هدست طراحی شده و به تمرینات مبتنی بر تنفس صحیح یاری می نماید.

این هدست آموزش زیست روانی-اجتماعی، آموزش تنفس دیافراگمی، تمرین های پاسخ آرام سازی که سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال نموده و بازی های عملکرد اجرایی را ترکیب می نماید تا رویکردی درست و صحیح از فکر و بدن انسان برای بهتر زیستن با درد مزمن را ارائه کند. برنامه های این هدست، 56 روزه و ترکیبی چندوجهی از آموزش مهارت های تسکین درد می باشد. مدت زمان هر تجربه به وسیله هدست واقعیت مجازی، 6 الی 16 دقیقه است. برای بهره گیری از این فناور یتنها کافی است هدست را بر چشم خود قرار داده و دستورالعمل های مرتبط با کاهش درد را به صورت فکری تجربه نمایند.

کریستوفر لوفتوس، سرپرست دفتر دستگاه های عصبی و فیزیکی FDA می گوید: کاهش درد یکی از اجزای حیاتی زندگی با کمردرد مزمن بشمار می رود. بنظر می رسد این هدست مجازی در آینده ای نه چندان دور در کنار سایر روش های درمانی برای کمردرد، ایفای نقش نموده و مورد توجه تمامی پزشکان در سراسر دنیا قرار بگیرد. در حال حاضر این فناوری به فراوری انبوه نرسیده است اما محققان امیدوارند در زمانی اندک این سیستم در سراسر آمریکا مورد استفاده قرار گرفته و به دیگر کشورها نیز صادر گردد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1205

به "کاهش کمردرد با هدست واقعیت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش کمردرد با هدست واقعیت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید