معرفی و آموزش نگهداری هاورتیا گورخری

به گزارش خیمه نیوز، هاورتیا گورخری یکی از ساکولنت های معروف که در تمام نقاط دنیا فراوری می گردد. زیستگاه اصلی هاورتیا گورخری آفریقای جنوبی می باشد. نام علمی آن haworthia fasciata می باشد. ارتفاع این گیاه تا 20 سانت نیز می رسد. جز ساکولنت های کوچک محسوب می گردد.

معرفی و آموزش نگهداری هاورتیا گورخری

به گزارش خبرنگاران به نقل از میهن کاکتوس ،دارای برگ ها سبز رنگ سفتی می باشد که بر روی آن نقاط راه راه سفیدی دیده می گردد و به همین دلیل به این اسم معروف می باشد.

فصل رشد این گیاه معمولاً اوایل بهار و پاییز می باشد. در این مقاله معرفی و آموزش نگهداری هاورتیا گورخری را شرح می دهیم.

نور:

هاورتیا گورخری به نور ملایم فیلتر شده نیاز دارد بخصوص در فصل رشد. در گرما و نور زیاد معمولاً رشد گیاه متوقف می گردد.

آبیاری:

به آبیاری متوسط نیازی دارد. در فصل رشد می توان هفته ای دو بار آبیاری کرد. در فاصله بین دو آبیاری حتماً اجازه دهید خاک خشک گردد. از گلدانی بهره ببرید که دارای سوراخ هایی در کف باشد.

خاک:

خاک مناسب برای اغلب ساکولنت از جمله هاورتیا گورخری، خاک سبک با زهکشی مناسب که می تواند ترکیبی از ماسه، پیت ماس، و اندکی ورمی باشد. در کل خاک کاکتوس ها نباید آب را به مدت طولانی در خود نگه دارند.

تکثیر هاورتیا گورخری:

تکثیر این ساکولنت به وسیله بذر و پاجوش و همچنین به وسیله برگ می باشد. در بخش مقالات سایت میهن کاکتوس در خصوص تکثیر با هر سه روش مقالات متعددی نوشته شده است.

دلیل خشک شدن نوک برگهای هاورتیا گورخری چیست؟

این عارضه زمانی که رطوبت محیط کم باشد همچنین گیاه نور و گرمای زیادی دریافت کند این اتفاق می افتد. با انتقال گیاه به مکانی خنک تر با نور ملایم تر از ابتلا به این عارضه می توان جلوگیری کرد.

چه زمانی می توانم پاجوش ها را جدا کنم؟

جدا کردن پاجوش ها از گیاه مادری بسیار آسان می باشد و در هر فصلی امکان پذیر است جز زمان خواب گیاه ولی باید اجازه دهید پاجوش ها تا حدی عظیم شوند که در اثر از دست دادن آب سریع از بین نروند.

دلیل تغییر رنگ برگ های هاورتیا گورخری از پایین چیست؟

تغییر رنگ برگ های قدیمی تا حدودی طبیعی می باشد ولی تغییر رنگ می تواند در اثر آبیاری زیاد، بیماری های قارچی، و نامناسب بودن خاک اتفاق بیفتد. هر گونه تغییر رنگ بخصوص در قسمت های پایین گیاه باید مورد آنالیز قرار گیرد تا از خراب شدن گیاه جلوگیری گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 709

به "معرفی و آموزش نگهداری هاورتیا گورخری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و آموزش نگهداری هاورتیا گورخری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید