رسالت اپراتور دیجیتال، باز کردن فضا برای ایده هاست

به گزارش خیمه نیوز، مدیرعامل ایرانسل در مراسم پایانی نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، یکی از رسالت های ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران را باز کردن فضا برای ایده های نو دانست و با اشاره به تجربۀ پیروز ایرانسل در سرمایه گذاری روی شرکت اسنپ گفت: امیدواریم بتوانیم به شکل گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران یاری کنیم.

رسالت اپراتور دیجیتال، باز کردن فضا برای ایده هاست

به گزارش شمانیوز:مراسم انتهای نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل بعدازظهر یکشنبه 18 آبان ماه 1399، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و جمعی از اعضای هیأت مدیره و معاونان ایرانسل، با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن همایش های ایستگاه نوآوری شریف برگزار گردید.

این نوآوردگاه (Startup Weekend)، توسط مجموعۀ ایرانسل لبز (Irancell Labs) و با حضور 10 تیم استارتاپی برگزار گردیده است. مجموعۀ ایرانسل لبز (Irancell Labs)، شامل سه بخش تحقیق و توسعه، مرکز نوآوری ایرانسل و آموزشگاه ایرانسل، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعۀ دانشگاهی و یاری به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکت های فناور تأسیس شده است.

مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه ایرانسل در گذشته با عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران خطاب می شد و در حال حاضر با عبور از آن مرحله، به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران شناخته می گردد، گفت: هدف ما این است که در مجموعۀ ایرانسل و کسب وکارهای پیرامونی، خدمات جدیدی را متناسب با سبک زندگی دیجیتال مشترکان ایرانسل، فراهم و رضایتمندی بیشتری را جلب کنیم.

عباسی آرند اضافه نمود: امروزه و با شیوع بیماری کرونا، احتیاج جدی بشر به یک سری خدمات خاص، خیلی محسوس تر شده است. اگر زمانی از آموزش آنلاین یا دوراپزشکی صحبت می شد، کمتر کسی این حس را داشت که یک روز این خدمات، به احتیاج جدی کشور و جهان تبدیل گردد؛ اما پدیدۀ کرونا، تحول دیجیتال را تسریع کرد و باعث شد که بسیاری از کشورها، فراتر از برنامه ریزی های قبلی، به فکر ایجاد و توسعۀ این خدمات بیافتند تا زمینۀ حضور کمتر مردم در مراکز تجمع فراهم گردد.

مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: ما در ایرانسل از همان روزهای اول شیوع کرونا، با توجه به بستر خوبی که پیش بینی شده بود، توانستیم دورکاری را به صورت حداکثری پیاده کنیم. در شش ماهۀ سال جاری بیش از 85 درصد، رشد مصرف دیتا نسبت به سال قبل داشتیم و شبکه باید طبعاً پایدار باشد تا بتوان با وجود دورکاری، سطح کیفی خدمات را نیز حفظ کرد.

وی اضافه نمود: پس از کرونا ممکن است دیگر شاهد بازگشت به عقب نباشیم و ضروری است که شرکت های پیشرو، این خدمات را توسعه دهند و آمادگی ارائۀ خدمات جدید را هم داشته باشند.

عباسی آرند گفت: ایرانسل بر همین اساس سعی نموده مدلی را تعریف کند که ظرفیت های موجود در کشور را به خدمت بگیرد و قبلاً هم سرمایه گذاری در اسنپ، به درستی انجام شد و اکنون بیش از 85 درصد سهم بازار در شهرهای مختلف ایران را در دست دارد و توانسته است دغدغۀ حوزۀ حمل و نقل شهری را رفع کند. امیدواریم بتوانیم به شکل گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران یاری کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری ایرانسل گفت: در ایرانسل احساس کردیم این رسالت ماست تا به عنوان اپراتور دیجیتال، فضا را برای کسانی که ایده ای دارند، باز کنیم.

مدیرعامل ایرانسل اضافه نمود: هدف گذاری اجرا شده برای این مرکز، این است که هم، در حوزۀ احتیاجمندی های خود ایرانسل و بومی سازی آن فعالیت نموده و چالش های داخلی را حل نماید و هم، بخشی برای ایجاد کسب و کار جدید و توسعۀ اشتغال در کنار کسب و کار ایرانسل ایجاد کند.

وی با اظهار خرسندی و تشکر از حمایت های اجرا شده از کسب وکارهای نوپا توسط دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیشرو بودن حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات با همت مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابراز امیدواری کرد با حمایت از پرورش ایده های جدید و سرمایه گذاری روی آنها در راستای شکل دهی به کسب و کارهای نوپا و ارائه خدمات جدید و یاری به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، گام برداشته گردد.

در این مراسم همچنین دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل، ضمن سپاس از حمایت های مدیرعامل و هیأت مدیرۀ ایرانسل، با ذکر تاریخچه ای از شکل گیری مرکز نوآوری ایرانسل، گفت با توجه به نقش و صندلی نوآوری در ایرانسل، با هدف استفاده از ظرفیت تیم های استارتاپی خلاق داخلی، از سال گذشته، مرکز نوآوری ایرانسل ذیل مجموعۀ ایرانسل لبز تشکیل شده و طراحی آن نیز با معماری مبتنی بر استراتژی نوآوری باز اجرا شده است.

وی همچنین فرایند جذب و حضور استارتاپ ها را تشریح کرد و به گفتۀ وی، پس از مرحلۀ داوری، تیم های برگزیده وارد مرحلۀ پیش شتاب دهی و شتاب دهی می شوند و پس از ارزیابی نهایی، تیم های برتر تحت حمایت شرکت ویستا، به عنوان مجموعۀ سرمایه گذار ایرانسل قرار می گیرند.

نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از 16 تا 18 آبان ماه، در شتاب دهندۀ کهکشان این مرکز، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردید و 10 تیم استارتاپیِ شرکت کننده که پس از ثبت نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.

در مراسم انتهای این نوآوردگاه، تیم های استارتاپی، ایدۀ خود را در حضور داوران مطرح کردند و به پرسش های آنان پاسخ دادند. اسامی تیم های برگزیده، فردا دوشنبه 19 آبان ماه 1399، در وب سایت ایرانسل لبز به نشانی labs.irancell.ir اعلام خواهد شد.

پس از انتها این مراسم، مدیرعامل ایرانسل در محل مرکز نوآوری ایرانسل واقع در ایستگاه نوآوری شریف حضور یافت و به پرسش های تنی چند از خبرنگاران حاضر در این مرکز پاسخ گفت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 617

به "رسالت اپراتور دیجیتال، باز کردن فضا برای ایده هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسالت اپراتور دیجیتال، باز کردن فضا برای ایده هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید