پدیده ای که سایه ها را ناپدید می نماید!

به گزارش خیمه نیوز، لاهاینا نون: وقتی که سایه ها ناپدید می شوند

هاوایی با طبیعت زیبایش پر از منظره ها دیدنی و تماشایی است، در اینجا در کنار همه چشم اندازهای طبیعی خودتان را آماده کنید تا اتفاق های عجیبی را ببینید که به ستاره شناسی ربط دارند! اگر عکس زیر را با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه اتفاق عجیبی می شوید! سایه های روی دیوار و زیر ماشین ها به خوبی نشان می دهد که خورشید در حال تابیدن است اما چرا در کنار میله های زرد هیچ سایه ای وجود ندارد؟! انگار که میله ها را از تصویر دیگری بریده ایم و به این عکس چسبانده ایم. و یا انگار این عکس بخشی از یک بازی ویدیوئی است که سایه های این قسمتش معین نشده است! اما مطمئن باشید که این تصویر واقعی است و در هاوایی گرفته شده است. این اتفاق علت جالبی دار که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، اگر می خواهید راز این عکس را بدانید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

پدیده ای که سایه ها را ناپدید می نماید!

تابش کاملا مستقیم خورشید باعث می گردد که در کنار میله ها هیچ سایه ای وجود نداشته باشد! پدیده ای عجیب که مردم هاوایی به آن لاهاینا نون می گویند. هاوایی تنها استان آمریکا است که این پدیده در آن دو بار در سال اتفاق می افتد اما اینجا تنها نقطه زمین نیست که این پدیده را دارد. درواقع همین الانی هم که دارید این مطب را می خوانید یک نقطه ای در دنیا وجود دارد که هیچ سایه ای ندارد و با چرخش زمین این نقطه بدون سایه دائما بر روی سطح زمین حرکت می نماید.

ممکن است این نقطه الان در وسط اقیانوس ها، یا در دل بیابان ها و یا در نقطه ای ناشناخته باشد که هیچ کس نتواند آن را ببیند و به آن توجه کند. به این نقطهسابسولار می گویند، سابسولار نقطه ای است که در آن پرتوهای خورشید مستقیما و عمود بر سطح سیاره زمین می تابند به همین علت در آن نقطه اشیای عمود هیچ سایه ای ندارند. اما شاید بپرسید لاهاینا نون یعنی چه؟ لاهاینا نون در زبان هاوایی به معنی خورشید بی رحم است که به مرکز قدیمی هاوایی یعنی لاهاینا اشاره دارد.

با چرخش زمین این نقطه به سمت غرب حرکت می نماید و در روز یکبار کل دنیا را طی می نماید. هم چنین این نقطه در جهت شمال و جنوب بین مدارهای راس السرطان و راس الجدی هم حرکت می نماید. نقطه سابسولار در انقلاب زمستانی بر روی مدار راس الجدی و در انقلاب تابستانی بر روی مدار راس السرطان قرار می گیرد. تاریخی که پدیده لاهاینا نون اتفاق می افتد روز دقیقی نیست و هر سال تغییر می نماید اما زمان آن معمولا بین 12:16 تا 12:43 ظهر است. برای معین تاریخ و محل دقیق این پدیده می توانید از گوگل و یا تقویم خودتان بهره ببرید.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1315

به "پدیده ای که سایه ها را ناپدید می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده ای که سایه ها را ناپدید می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید