عجیب ترین بارهای هواپیما را بشناسید (قسمت اول)

به گزارش خیمه نیوز، هواپیماها همواره به غیر از مسافران و چمدان های آنها بارهای دیگری هم انتقال می دهند. با خبرنگاران همراه شوید تا با بعضی از عجیب ترین محموله های هواپیما آشنا شوید.

عجیب ترین بارهای هواپیما را بشناسید (قسمت اول)

تصور کنید در حال خوردن بادام زمینی در ارتفاع 35,000 فوتی هستید، ناگهان بوی ضعیفی از علف به مشامتان می رسد. این تصور شما نیست؛ موضوع این است که درست در زیر پاهای شما صف شگفت انگیزی از موجودات نادر قرار دارند که هرگز انتظار نداشتید پرواز تجاری مشترکی با آن ها داشته باشید. جالب است بدانید که اسب ها و مرغ ها و ماشین های لوکس، اجساد و پاندای occasional از مسافران عادی سفرهای هوایی محسوب می شوند. در ادامه با موجودات عجیب و غریب دیگری که دائما در سفرهای هوایی منتقل می شوند آشنا خواهید شد.

پانداهای بزرگ الجثه

در سال 2015، انجمن حمایت از حیات وحش چین دو عدد پاندای بزرگ الجثه را به باغ وحش Ouwehand در هلند قرض داد. به این مسافران خاص، بلیط فرست کلاس هواپیمایی Air France-KLM برای پرواز 9 ساعته آن ها از چنگدو در چین، ارائه شد. به علاوه، برای پرواز در قفس های حمل و نقل سفارشی، پاندا ها یک سرپرست شخصی داشتند تا راحتی آنها را تامین کرده و برای آنها در پرواز، بامبو سرو کند.

حشرات

این بار که صدای وزوز خفیفی را در میانه پرواز شنیدید، ممکن است این صدا از موتور نباشد. منطقه Kailua-Kona در هاوایی در زمره بزرگ ترین تولیدکنندگان ملکه های زنبور عسل در آمریکا است و این حشرات اغلب ممکن است در باربندهای هواپیماهای خطوط هوایی هاوایی در جهتشان به سمت تولیدکنندگان عسل در سرزمین اصلی، یافت شوند. این هواپیمایی همچنین کندوهای یخ زده را برای استفاده شرکت های دارویی در دارو های ایمنی درمانی حمل می کند.

اجساد

این موضوع که یک شخص از جهان رفته است به آن معنا نیست که نمی تواند مانند بقیه ما سوار هواپیما شود. اگرچه دستورالعمل های صریحی درباره سایز تابوت و قوانین موجود برای پوشاندن افرادی که در اثر بیماری های عفونی درگذشته اند، وجود دارد، ممکن است شگفت انگیز باشد که بیشتر خطوط هوایی تجاری در جهان اجازه حمل اجساد در باربند های هواپیماهای مسافربری را می دهند.

اسب های اصیل

با در نظر گرفتن قیمت میانگین تقریبا 90,000 دلار برای اسب اصیل، تعجبی نیست که خطوط هوایی برای آنها بلیط فرست کلاس در نظر می گیرد. نه تنها آخور های ویژه اسب در محل بار تعبیه شده اند (و جایگاه هایی برای مهتر در کنارشان)، بلکه تعداد زیادی از هواپیمایی ها از جمله امارات، قطر و لوفتهانزا سالن های استراحت اختصاصی برای حیوانات در شهر های مرکزی خود دارند که با محل های نرمش و دامپزشک ها تکمیل می شوند.

ماهی زنده

حمل و نقل ماهی تزئینی، تجارتی بزرگ است، به طوری که لوفتهانزا به تنهایی بیش از 80 میلیون موجود آبزی را در سال جابجا می کند. این شرکت هواپیمایی حتی متخصصانی را در استخدام دارد تا حیوانات را در هنگام بروز موقعیت های پزشکی اورژانسی درمان کنند. حمل برخی از موجودات دریایی برای مقاصد دیگری در نظر گرفته شده است.

ماشین های لوکس

همانگونه که مشخص است، ماشین های پرنده تنها یک ضمیمه مربوط به آینده در فیلم های علمی-تخیلی نیستند. در حقیقت، یک بویینگ 747 ظرفیت حمل حداکثر 46 وسیله نقلیه را دارد. اما از آنجا که آنها برای حمل و نقل هوایی بسیار گران هستند (به طور مثال، یک آستون مارتین 450000 دلاری حدودا 10000 دلار هزینه بر می دارد)، بیشتر ماشین هایی که شما در سالن بار تجاری میانه خود خواهید یافت، 200,000 دلار یا بیشتر می ارزد. ضمناً وسایل نقلیه تولید انبوه عموما به صورت اکونومی کلاس منتقل می شوند (به عبارت دیگر از طریق خشکی یا دریا).

جوجه های کوچک

هواپیمایی ها فقط اجازه می دهند که جوجه های یک روزه (و نه بیشتر) حمل شوند. بلافاصله بعد از بیرون آمدن از تخم، جوجه ها می توانند تا سه روز بدون هیچ غذا یا آبی دوام بیاورند. پس از این بازه سه روزه، آن ها دیگر طاقت زنده ماندن در سفر هوایی را ندارند تا زمانی که عمرشان به شش هفته برسد.

اندام های انسان

حساسیت زمانی در اندام های به شدت حیاتی که به صورت هوایی حمل می شوند، به هیچ وجه تاخیر را تحمل نمی کنند زیرا می تواند آن ها را در زمره مرموزترین مسافران قرار دهد. کلیه، ریه، مردمک چشم، قرنیه، قلب و مغز استخوان نمونه کوچکی از مجموعه اندام های انسان هستند که به صورت روزانه جابجا می شوند (لوفتهانزا حمل چهار اندام در روز را گزارش می دهد).

واکسن ها

واکسن ها و ویروس ها در حال پیمودن جهت های پروازی جهان عموما یافت می شوند. خوشبختانه بسته بندی دارو ها به شدت سخت گیرانه است و آن ها در مخازن پیشرفته و تنظیم کننده دما منتقل می شوند. امارات صاحب یک داروخانه واقعی در فرودگاه بین المللی دبی است که در آن 43000 فوت مربع تجهیزات دارویی به عنوان یک منطقه انتظار عمل می کند.

مواد منفجره و خطرناک

مسافران اجازه ندارند که با خود فندک، لپ تاپ یا حتی یک بطری آب بیاورند، اما مایعات شدیدا آتش گیر، مواد منفجره و مواد سمی، عفونی و رادیواکتیو عموما فضای سالن بار را درست زیر پای شما اشغال می کنند. در حقیقت، لوفتهانزا سالانه 45000 تن کالاهای خطرناک را جابجا می کند. دلیلی برای هشدار نیست زیرا مقررات ایمنی برای این موارد به شدت سفت و سخت هستند.

با خبرنگاران همراه باشید تا در قسمت دوم مقاله با شمار دیگری از محموله های عجیب هواپیماها آشنا شوید.

منبع: کجارو / fodors.com
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1331

به "عجیب ترین بارهای هواپیما را بشناسید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین بارهای هواپیما را بشناسید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید