وزیر خارجه آلمان: اقدامات اخیر ایران بازگشت آمریکا به برجام را به خطر می اندازد

به گزارش خیمه نیوز، وزیر امور خارجه آلمان در مورد اقدامات هسته ای اخیر ایران که در واکنش به کوتاهی طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان صورت دریافت است، خاطرنشان کرد که این اقدامات می تواند بازگشت احتمالی آمریکا به برجام را به خطر اندازد.

وزیر خارجه آلمان: اقدامات اخیر ایران بازگشت آمریکا به برجام را به خطر می اندازد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز پنج شنبه بیان کرد که اقدامات هسته ای اخیر ایران بازگشت آمریکا به برجام را به خطر خواهد انداخت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

هایکو ماس که کشورش و دیگر اعضای اروپایی برجام (انگلیس و فرانسه) با عمل نکردن به تعهدات خود باعث واکنش ایران در قالب تعدیل تعهدات هسته ای خود شده اند، در ادامه مدعی شد: اوضاع به شدت پیچیده شده است، زیرا ایران نه تنها به دنبال کاهش تنش ها نیست، بلکه آشکارا در پی افزایش تنش است و این کار بازی با آتش است.

ایران اخیراً به طور رسمی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده است که از روز سه شنبه 5 اسفند بازرسی های سرزده آژانس از تأسیسات هسته ای خود را متوقف خواهد نمود.

این اقدام هسته ای ایران وفق بندهای 26 و 36 برجام و در پاسخ به کوتاهی های مکرر و مداوم طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود انجام می گردد.

مقامات ایرانی در سطوح مختلف بارها به طرف های اروپایی برجام هشدار داده اند که در صورت عمل نکردن به تعهداتشان، ایران نیز تعهدات هسته ای خود را تعدیل خواهد نمود.

ایران از اردیبهشت ماه 1398 (یک سال پس از خروج آمریکا از برجام) در واکنش به کوتاهی طرف های اروپایی برجام طی چند مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته ای خود نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 821

به "وزیر خارجه آلمان: اقدامات اخیر ایران بازگشت آمریکا به برجام را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان: اقدامات اخیر ایران بازگشت آمریکا به برجام را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید