وزیر انگلیسی که به علت مسلمان بودن برکنار شد

به گزارش خیمه نیوز، وزیر مشاور سابق انگلیس در گفتگویی فاش کرد که در سال 2020 به علت مسلمان بودن از مقام خود برکنار شده است.

وزیر انگلیسی که به علت مسلمان بودن برکنار شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که دولت انگلیس این روزها به دلیل افشاگری های اخیر علیه جانسون و کابینه اش شرایط خوبی ندارد و بسیار متزلزل شده است انتشار مصاحبه دیگری از وزیر مشاور سابق در امور حمل و نقل انگلیس و نماینده فعلی حزب محافظه کار در رسانه ها جنجال تازه ای را ایجاد نموده است.

نصرت غنی، وزیر مشاور سابق در امور حمل و نقل انگلیس و از نمایندگان فعلی حزب محافظه کار در مجلس انگلیس در تبادل نظر با ساندی تایمز گفت: به دلیل باور ها و اعتقادات اسلامی ام، در سال 2020 از مقامم در وزارت حمل و نقل برکنار شدم.

نصرت غنی 49 ساله و پاکستانی الاصل در مصاحبه با این رسانه انگلیسی، گفت: در فوریه سال 2020 و در جریان تغییرات جزئی در کابینه دولت محافظه کار بوریس جانسون (نخست وزیر انگلیس) از مسئولیتم در وزارت حمل و نقل برکنار شدم.

نصرت غنی با اعلام این خبر اضافه کرد: مسئول امور انضباطی در مجلس انگلیس در آن موقع به من گفته بود، مسئله مسلمان بودنم به عنوان یک مسئله در جلسه ای که در هیئت دولت برگزار شده بود، مطرح و مورد آنالیز قرار گرفته است.

به گفته نصرت غنی، مسئول انضباطی مجلس به وی گفته بود این واقعیت که وی یک وزیر مسلمان است موجب نارضایتی و ناخرسندی همکارانش شده است.

غنی تاکید نمود از طرح این موضوع احساس اهانت کردم.

دفتر نخست وزیری انگلیس هنوز در این باره پاسخی نداده است، اما مارک پنسر از مسئولان ارشد (کمیته) انضباطی حزب محافظه کار گفت: وی شخص مورد نظر در اظهارات نصرت غنی بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1316

به "وزیر انگلیسی که به علت مسلمان بودن برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر انگلیسی که به علت مسلمان بودن برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید