پلیس فرانسه 500 مهاجر را اخراج کرد

به گزارش خیمه نیوز، بحران مهاجرت در اروپا همچنان به شکل های مختلف پیامدهای خود را نشان می دهد و در تازه ترین اقدام، پلیس فرانسه بیش از 500 مهاجر را که در یک اردوگاه غیرقانونی در منطقه کاله در شمال فرانسه ساکن شده بودند، اخراج کرد.

پلیس فرانسه 500 مهاجر را اخراج کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نوشته روزنامه لو پاریزین، خدمات ایالتی و پلیس، روز آدینه بیش از 500 مهاجر را از یک منطقه صنعتی پا دو کاله اخراج کرد. این اقدام در منطقه دون - Dunes و از یک اردوگاه غیرقانونی مهاجران دو روز پیش از بازدید ژرار درمنن وزیر جدید کشور فرانسه انجام شد.

این اقدام فرانسه همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا صورت گرفته است. چنین اقدامی از سوی فرانسه، مسائل پیش روی مهاجران را با مسائلی چون بی خانمانی، شرایط بد مالی، رنج های اجتماعی و ... روبرو هستند، به ویژه در شرایط شیوع بیماری کووید-19 و محدودیت های شدید ناشی از آن، دو چندان می نماید.

پلیس منطقه پا دو کاله در بیانیه ای اعلام نمود: 519 مهاجر در 16 اتوبوس و تحت نظات پلیس به مراکز پذیرش مهاجران، مستقر در منطقه او دو فرانس - Hauts-de-France و دیگر مناطق انتقال داده شدند.

از این تعداد، 13 نفر افراد زیر سن قانونی و خانواده بودند که طبق نظر پلیس، به مراکز توان بخشی اجتماعی اعزام و همچنین 20 مهاجر دیگر توسط پلیس دستگیر شدند.

وزیر جدید کشور فرانسه روز یکشنبه به پا دو کاله می رود. هنوز جزئیات این سفر منتشر نشده است.

اسپوتنیک هم نوشته، براساس داده های سازمان های غیردولتی، بیشتر افراد اخراج شده از این اردوگاه غیرقانونی در کاله، از کشورهای افغانستان، عراق، سودان و اریتره هستند.

با وجود اینکه کشورهای اتحادیه اروپا کوشش می نمایند درهای خود را به روی پناهجویان بسته نگاه دارند، بحران افزایش موج مهاجرت به سوی این کشورها همچنان رو به افزایش است و شیوع بیماری کووید-19 نیز بر شدت این بحران افزوده است.

چندی پیش، دفتر پشتیبانی پناهندگی اتحادیه اروپا از افزایش 11درصدی میزان تقاضای پناهندگی در میان کشورهای عضو این اتحادیه در سال 2019 میلادی اطلاع داد و اعلام نمود: انتظار می رود این فرایند صعودی با وجود شرایط همه گیری کرونا ادامه یابد.

پرشمارترین متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا در سال 2019 اتباع سوریه، افغانستان و ونزوئلا بوده اند.

در دو ماهه نخستین سال 2019 موارد درخواست پناهندگی ثبت شده در اروپا 16 درصد افزایش یافت اما بحران همه گیری کووید - 19 سبب افت شدید آمار به میزان 86 درصد شد.

دفتر پشتیبانی پناهندگی اتحادیه اروپا اعلام نمود: شمار متقاضیان پناهندگی در اروپا در ماه آوریل،فروردین و اردیبهشت تنها به 8 هزار و 700 مورد رسید که این آمار از سال 2008 به این سو بی سابقه بوده است.

این نهاد اروپایی با یادآوری این که شمار تقاضاهای پناهندگی در ماه می، اردیبهشت و خرداد 99، به آرامی بالا رفته، پیش بینی نموده که این فرایند افزایشی با برداشته شدن محدودیت های مرزی پساقرنطینه در اروپا باز هم افزایش بیابد و به شرایط پیش از کرونا برسد.

همچنین بر اساس این گزارش، گذر پناهجویان از راستاهای آبی شرق مدیترانه هم به شدت افزایش یافته، به طوری که در سال 2019، حدود 83 هزار نفر از این گذرگاه عبور نموده اند. این آمار در سال 2018، 56 هزار و 600 نفر تخمین زده شده بود. این فرایند بویژه فشارهای بیشتری را بر نظام پناهندگی و پذیرش قبرس و یونان وارد نموده است.

گذر غیرقانونی پناهجویان از راستا غرب بالکان نیز دو برابر شده و از 5 هزار و 900 نفر در سال 2018 به 15 هزار و 150 نفر در سال 2019 نفر رسیده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 420

به "پلیس فرانسه 500 مهاجر را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس فرانسه 500 مهاجر را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید