ممانعت تلگرام از انتشار محتوای خشونت در خلال حمله به کنگره آمریکا

به گزارش خیمه نیوز، مدیرعامل پیغام رسان تلگرام خاطرنشان کرد که ناظران این شبکه اجتماعی، صد ها کانال و پست تلگرامی که در جریان اعتراضات اخیر آمریکا فراخوان های خشونت آمیز ارائه می کردند را مسدود نموده است.

ممانعت تلگرام از انتشار محتوای خشونت در خلال حمله به کنگره آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پاول دوروف مدیرعامل و مالک پیغام رسان تلگرام در کانال رسمی خود خاطرنشان کرد که ناظران و اپراتور های این اپلیکیشن، صد ها فراخوان عمومی خشونت در جریان ناآرامی های دو هفته گذشته در آمریکا را مسدود کردند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی اضافه نمود: در اوایل ماه ژانویه 2021، ناظران تلگرام آغاز به دریافت تعداد فزاینده ای پیغام در خصوص فعالیت های عمومی در رابطه با اقدامات شهروندان آمریکایی کردند؛ بنابراین ناظران ما با قاطعیت پیغام هایی که در آن به ترویج خشونت تشویق می کردند را مسدود کردند.

دوروف در ادامه افزود، تلگرام از اعتراضات و مباحث مسالمت آمیز و صلح طلبانه استقبال می نماید، اما مقررات و پروتکل های این پیغام رسان به صراحت گسترش و فراخوان های عمومی برای خشونت را ممنوع می داند و از آن جلوگیری می نماید.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه دو هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر بود که از سوی هوادران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به نتیجه انتنخابات ریاست جمهوری معترض بودند مورد حمله نهاده شد. در این درگیری ها حداقل چهار نفر از جمله یک افسر گارد کنگره کشته شدند.

پلیس فدرال آمریکا می گوید که طی چند هفته منتهی به این حادثه، هزاران مورد تشویق و ترویج به حمله به کنگره را در شبکه های اجتماعی رصد نموده است.

بسیاری از ناظران سیاسی اقدامات پیغام رسان های اجتماعی در برخورد با ناآرامی و اعتراضات در کشور های مختلف را مورد انتقاد قرار داده و آن ها را به استاندارد های دوگانه متهم نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 757

به "ممانعت تلگرام از انتشار محتوای خشونت در خلال حمله به کنگره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممانعت تلگرام از انتشار محتوای خشونت در خلال حمله به کنگره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید