لغو تعرفه های تجاری سنگین ایالات متحده علیه مکزیک چه سودی برای دنیای فناوری دارد؟ (تور ارزان مکزیک)

به گزارش خیمه نیوز، این روزها همه جا صحبت از تعرفه های تجاری ایالات متحده است و بسیاری از افراد معتقدند لغو این تعترفه های تجاری در حوزه های مختلف اهمیت بسزایی دارد اما در حوزه فناوری این تعرفه ها چه نقشی ایفا می نمایند؟

لغو تعرفه های تجاری سنگین ایالات متحده علیه مکزیک چه سودی برای دنیای فناوری دارد؟ (تور ارزان مکزیک)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در شرایطی که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده اخیرا تهدید نموده بود که نرخ تعرفه های تجاری مکزیک را افزایش می دهد، اکنون اعلام نموده که میخواهد این نرخ را کاهش دهد.

زمانی که ترامپ از تعرفه های 5 درصدی صحبت کرد، بسیاری از افراد به تبعات این تصمیم برای دنیای فناوری و به ویژه صنعت خودروسازی فکر کردند. حتی بعضی افراد نیز این تعرفه ها را با تحریم ها و تعرفه های تجاری علیه چین مقایسه کردند. اگرچه فشار آمریکایی ها به تولیداتی مانند آیفون، کامپیوتر و تلویزیون در چین تاثیر گذار است. اما در مکزیک ماجرا به خودروها و قطعات کامپیوتر مرتبط است.

مکزیک نه تنها با کارخانه های مهمی مثل فاکسکان همکاری می نماید، بلکه با چین همکاری های گسترده ای دارد و بر همین اساس نیز احتمالا بسیاری از تولیدنمایندگان حوزه تکنولوژی از این تغییرات خوشحالند. تعرفه هایی که فعلاد متوقف شده اند و البته معین نیست این توقف قرار است تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

ترامپ در ابتدا گفت که او تعرفه را 5 درصد در ماه افزایش می دهد و تا ماه اکتبر تا حداکثر 25 درصد خواهد رساند. اما اکنون مهلتی 90 روزه برای توافق با مکزیک معین نموده که امید را در دل بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی ایجاد نموده است.

بزرگترین صادرات مکزیک به ایالات متحده خودروها و قطعات خودرو است. طبق آمار اداره آمار، سالانه 116 میلیارد دلار، یا یک سوم صادرات مکزیک به ایالات متحده محدود می گردد. ماشین ها دقیقا همان بخشی هستند که کسب و کارهای آمریکایی و مصرف نمایندگان می توانند به شکلی محسوس فقدان مکزیک را حس نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1488

به "لغو تعرفه های تجاری سنگین ایالات متحده علیه مکزیک چه سودی برای دنیای فناوری دارد؟ (تور ارزان مکزیک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو تعرفه های تجاری سنگین ایالات متحده علیه مکزیک چه سودی برای دنیای فناوری دارد؟ (تور ارزان مکزیک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید