قارچ گانودرما با بیش از 400 ماده ارزشمند برای بدن

به گزارش خیمه نیوز، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می کنید یا اهل وبگردی هستید پس مطمئنا با نام گانودرما برخورد داشته اید و حتی شاید یکی از مصرف کنندگان آن بوده و یا تجربه مصرف آن را داشته اید. اما واقعا این گانودرما چیست که مخصوصا در یکی دوسال گذشته انقدر بر سر زبانها افتاده و خیلی ها از آن حرف می زنند؟

قارچ گانودرما با بیش از 400 ماده ارزشمند برای بدن

شاید به جرات بتوان گفت که سلامتی مهمترین و اولین احتیاج همه ما انسانها در تمام جهانست. همه ما به شکلهای مختلفی از سلامتی خود محافظت مینمایند. ورزش کردن، استفاده از مواد غذایی سالم و رعایت رژیم غذایی مناسب، پوشیدن لباس گرم در یک روز سرد زمستانی، استفاده از کلاه ایمنی توسط یک موتور سوار، مسواک زدن، شستشوی دستها و … همه اینها فقط یک بخشی از اقداماتیست که مردم برای حفظ سلامتی خود انجام میدهند.

اما آیا تا به حال فکر نموده اید که چرا با وجود تمام کارهایی که برای حفظ سلامتی خود انجام میدهیم باز هم بیمار میشویم؟ چرا بسیاری افراد حتی با وجود داشتن حساسیتهای بالایی در پاکیزگی و بهداشت فردی باز هم دچار بیماری های مختلفی میشوند؟ چرا آمار مبتلایان به بیماریهایی از جمله سرطان، اختلالات گوارشی و اختلالات قلبی عروقی در جهان و از همه مهمتر در کشورمان ایران هر ساله رو به افزایش است؟ چرا ابتلا به بیماریهای خاص و وقوع اختلالاتی مانند سکته در سنین پایینتری نسبت به چندین سال گذشته اتفاق می افتد؟

در این مقاله علاوه بر اینکه به تمام این چرایی ها پاسخ خواهیم داد با ساده ترین روش کنترل، حفظ و ارتقای کیفیت سلامتی نیز آشنا خواهیم شد و متوجه می شوید که داشتن سبک زندگی سالم آنقدر ها هم سخت نیست پس با ما همراه باشید.

قارچ گانودرما

گانودرما چیست

گانودرما، به زبان خیلی ساده، نام یک قارچ با زادگاه چینی و قدمتی نزدیک به چهار هزار سال می باشد که به دلیل ماهیت خارق العاده آن از همان زمانهای گذشته به شدت در کانون توجه نهاده شد و تا همین امروز در جهان افراد بسیار زیادی از قارچ گانودرما بهره می برند.

اما چیزی که باعث خارق العاده بودن گانودرما شده است وجود عناصر و ترکیبات شیمیایی کمیاب و به شدت ضروری و مفید برای بدن و ارتقای سلامتی است. گانودرما حاوی بیش از 400 ماده ارزشمند برای سلامتی است، ترکیباتی چون ژرمانیوم ارگانیک، سوپر اکسید دیسموتاز، پلی ساکارید، آدنوزین منو فسفات و تری ترپنوئید و همچنین عناصر و مواد معدنی مانند آهن، منگنز، سدیم، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و روی. وجود تمامی این ترکیبات و عناصر در کنار یکدیگر آن هم در درون یک قارچ را میتوان تا حدودی شبیه به یک معجزه نامید چرا که تقریبا میتوان گفت که تا به حال هیچ ماده ای به صورت طبیعی با وجود این همه ماده ارزشمند به صورت یکجا در درون خود در طبیعت کشف نشده است پس تعجبی ندارد که به گانودرما لقب پادشاه گیاهان را نسبت داده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص، عوارض و نحوه مصرف به سایت مرجع گانودرما ایران مراجعه فرمایید: گانودرما چیست

قارچ گانودرما؛ خواص و تاثیر بر بیماری ها

اما اگر بخواهیم یک مقدار تخصصی تر به قارچ گانودرما نگاه کنیم باید این سوال را بپرسیم که وجود این همه ماده و ترکیب ارزشمند در درون گانودرما به چه دردی میخورد و چه کارهایی از پسشان بر می آید و با مصرف گانودرما چه اتفاقاتی برای ما می افتد؟

خواص قارچ گانودرما

طبق تحقیقات علمی و تخصصی که مراکز معتبر پژوهشی در رابطه با گانودرما انجام داده اند معین شده است که مصرف گانودرما میتواند:

  • منجر به تقویت و تنظیم سیستم ایمنی بدن بگردد
  • خاصیت سمزدایی آن میتواند به کبد در سمزدایی بدن یاری بسیاری کند
  • باعث تنظیم آنزیمهای کبدی شده و به کبد در ترمیم سلولهای کبدی یاری کند که نتیجه آن از بین رفتن کبد چرب خواهد بود
  • باعث منظم شدن ترشح هورمونهای مختلف در بدن بگردد
  • به عنوان یک گیاه آداپتوژن میتواند منجر به کاهش اثرات خستگی، اضطراب و استرس بگردد
  • میتواند تاثیرات ضد آلرژیک داشته باشد
  • میتواند باعث تنظیم متابولیسم و همچنین تمامی فعالیت های درونی بدن مخصوصا در سیستم قلب و عروق، سیستم گوارش و سیستم عصبی بگردد.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده گانودرما میتواند مانع از ابتلا به تقریبا سی نوع بیماری مختلف از جمله سرطان، اختلالات و بیماری های کبدی، اختلالات قلبی عروقی و اختلالات گوارشی شده و اثرات پیشگیرانه برای عدم ابتلا به این بیماری ها داشته باشد.

نکته بسیار مهم در رابطه با قارچ گانودرما این هست که نباید گانودرما را مانند یک دارو در نظر گرفت و از آن انتظارات درمانی داشت چراکه گانودرما یک مکمل غذاییست و اثرات پیشگیری نماینده، تقویتی و یاری درمانی دارد.

چرا گانودرما

حال که کمی با گانودرما آشنا شدیم و یک شناخت کلی نسبت به آن پیدا کردیم بد نیست که کمی هم با لازمه های مصرف این قارچ شگفت انگیز آشنا بشویم. اینکه چرا یک قارچ چهار هزار ساله کشف شده در دورترین نقطه کره زمین آن موقع، امروزه انقدر در جهان محبوب شده و تبدیل به بخشی از رژیم غذایی بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شده است. و از همه مهمتر اینکه چرا وجود قارچ گانودرما در رژیم غذایی ما هم ضروریست، چرا به خواص موجود در آن احتیاج داریم و چرا باید سعی کنیم تا ما هم از آن استفاده کنیم؟ پس با ما همراه باشید

چگونه بیمار می شویم؟

شاید وقتی کلمه های بیماری و مریضی را بشنویم به یاد دروس علوم دوران هدایت بیفتیم آن قسمتی که برای اولین بار با گلوبولهای سفید در بدن آشنا شدیم و فهمیدیم که تازمانی که این گلوبولهای سفید در بدن ما به خوبی فعالیت خود را انجام دهند هیچ ویروس، میکروب و مریضی ای نمیتواند ما را بیمار کند و اصلی ترین راه برای حفظ سلامتی تقویت سیستم ایمنی بدن یا همان گلوبولهای سفید می باشد. اما آیا فقط تقویت سیتم ایمنی بدن ما را از مبتلا شدن به بیماریها در امان نگه میدارد؟ جالب است بدانید بسیاری از بیماری ها یا بهتر بگوییم اختلالاتی که منجر به بروز مسائل و امراض گوناگونی در افراد می شوند میتوانند بر اثر ضعف در سیستم ایمنی بدن نباشند و بر اثر عملکرد نامنظم یک عضو در بدن ما به وجود آمده باشند.

پس می توان نتیجه گرفت که عدم فعالیت درست سیستم ایمنی بدن و همچنین عدم عملکرد درست بعضی از اندامهای حیاتی درونی بدن میتوانند از اصلی ترین دلایل بروز بیماری در فرد باشند. اما سوال اصلی این است که حتی با رعایت تمام پروتوکل های بهداشتی و تغذیه ای و سلامتی چه چیزی باعث می گردد تا سیستم ایمنی و بعضی از اندامهای درونی بدن ما به خوبی کار ننمایند و زمینه ساز بروز بیماری ها و اختلالات مختلف شوند.

اصلی ترین دلایل بیمار شدن

شاید باورش سخت باشد اما مهمترین عواملی که باعث می شوند سلامتی ما با چالش رو به رو شده و یک جورایی بزرگترین تهدید برای سلامتی ما به حساب می آیند در اصل 3 ماده ایست که ما بیشترین ارتباط را با آنها در طول 24 ساعت شبانه روز داریم یعنی:

  1. غذایی که می خوریم
  2. آبی که می نوشیم
  3. هوایی که تنفس می کنیم

بله درست متوجه شدید؛ آب، غذا و هوا در عین حال که 3 عامل اصلی معین نماینده برای ادامه حیات یک فرد به حساب می آیند از اصلیترین دشمنان سلامتی ما نیز به حساب می آیند.

مواد غذایی

بیایید خیلی ساده و واقع بینانه به کیفیت تمامی مواد غذایی که در طول یک روز مصرف میکنیم نگاهی بیندازیم. اگر از گوشت قرمز و یا گوشت مرغ استفاده می کنید به احتمال بسیار بالایی این گوشتها دارای مقادیر قابل توجهی هورمون در درون خود می باشند. چرا که مخصوصا امروزه در جوامع شهری برای رفع کردن احتیاج جامعه به فرآورده های گوشتی و تسریع در پرورش دام و طیور برای استفاده از گوشت آنان استفاده از هورمون های پرورش دهنده امری انکار ناپذیر است و مطمئنا این هورمونهای استفاده شده در فرآورده های گوشتی به هیچ وجه با طبیعت بدنی انسانها سازگاری ندارند.

اگر از سبزیجات و گیاهان خوراکی استفاده میکنید هم بد نیست بدانید که امروزه علاوه بر اینکه عمدتا از کودهای شیمیایی به دلیل ارزانتر بودن و دردسترس بودن برای پرورش میوه و سبزی استفاده میگردد، از روشهای تراریخته هم برای پرورش این گیاهان نیر به وفور استفاده میگردد که باعث اقزایش سرعت رشد گیاهان و فرآوری سریعتر آنان میگردد.

در رابطه با مصرف لبنیات و سایر مواد غذایی موجود در فزوشگاهها و سوپر مارکتها هم دانستن این موضوع که تمامی این مواد لبنی و غذایی دارای مواد افزودنی برای حفظ ماندگاری این محصولات، روغن پالم و سایر ترکیبات شیمیایی مضر هستند کفایت می نماید.

آب آشامیدنی

حال بیایید آب آشامیدنی که روزانه مصرف می کنیم را آنالیز کنیم؛ جالب است بدانید که آب لوله کشی که توسط مراکز تصفیه آب تصفیه میگردد که به عقیده خیلی ها آبی سالم و مناسب مصرف می باشد چندان هم آب با کیفیت و قابل قبولی نیست.

افزودن کُلُر به آب یکی از مرسوم ترین روشها برای ضدعفونی کردن و گند زدایی آب می باشد که در خیلی از کشورها مخصوصا ایران انجام می گردد اما بعد از اضافه شدن کلر چه اتفاقی برای این کلر افزوده شده به آب می افتد؟ طبیعتا باید طی مراحلی این کلر افزوده شده به آب مجدد تصفیه شده و از آب جدا گردد اما متاسفانه به دلیل هزینه بالایی که این کار دارد از انجام آن جلوگیری میگردد. علاوه بر این ترکیبات شیمیایی مضر بسیاری مانند نیترات، آرسنیک، آزبست و … در آب آشامیدنی ما وجود دارد که هرکدام از آنها به نوعی میتوانند به بدن صدمات جبران ناپذیری را وارد نمایند که تمامی این مواد شیمیایی باید به صورت جداگانه مورد تصفیه قرار بگیرند و از آب جدا شوند که متاسفانه این اتفاق نمی افتد و آب آشامیدنی که ما از شیر های آب خانه هایمان استفاده میکنیم شامل تمامی این ترکیبات شیمیایی و مضر می باشند.

هوا

در رابطه با هوایی هم که تنفس میکنیم باید گفت که به غیر از چند شهر و استان ایران، تقریبا آلودگی هوا در تمامی استانها کشورمان هرساله تجربه میگردد که عمده ترین دلایل آن وجود کارخانه ها و تردد و ازدحام وسایل نقلیه به خصوص در کلان شهرهایی مثل تهران می باشد. شاید خیلی از ما به هوایی که هر ثانیه تنفس میکنیم تا به حال هیچ توجهی ننموده باشیم اما گفتنی است که با هر دَم مقدار قابل توجهی سرب، دی اکسید کربن، منو اکسید کربن و چندین ترکیب شیمیایی و سمی دیگر را هر لحظه وارد بدنمان می کنیم.

با یک نگاه کلی به مطالب گفته شده و یک نتیجه گیری ساده میتوان به این نتیجه رسید که ما به طور معمول روزانه مقادیر قابل توجهی از سموم و ترکیبات شیمیایی مضر و خطرناکی را با دستهای خودمان وارد بدنمان می کنیم. اما چه اتفاقی برای این سموم وارد شده به بدن ما می افتد؟

اهمیت سمزدایی در چیست

با توجه به توضیحاتی که پیشتر گفتیم، ما در هر ثانیه و با هر تنفسی که میکنیم، با هر وعده غذایی که میخوریم و هر جرعه آبی که می نوشیم در واقع داریم مقادیر قابل توجهی از سموم و ترکیبات شیمیایی مضر را به بدن خود وارد میکنیم.

کبد به عنوان یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین عضو های بدن وظیفه یکی از حیاتی ترین کارها برای حفظ بقا و سلامتی انسان یعنی تصفیه و سمزدایی بدن را دارد. این سموم وارد شده به بدن توسط کبد تصفیه می شوند و توسط فرآیندی به نام سمزدایی از طرق مختلفی چون ادرار و مدفوع و تعریق از بدن دفع می شوند و به این ترتیب آسیبی به ما نمیزنند.

اما با یک تفکر ساده متوجه میشویم که حجم سموم وارد شده به بدن مخصوصا در جهانی صنعتی امروز بسیار بیشتر از حدی است که کبد بتواند از پس تصفیه آن بر بیاید پس در نتیجه بخش قابل توجهی از این سموم از بدن ما دفع نشده و در بدن می ماند و ذخیره میگردد و رفته رفته و با افزایش سن زمینه ساز بروز بیماریهای مختلفی از جمله سزطان، مسائل قلبی عروقی و مسائل گوارشی می گردد. پس با توجه به بی کیفیت تر شدن شرایط آب و هوایی و تغذیه ای نسبت به گذشته جای تعجب ندارد که سن ابتلا به بیماری های مختلف کمتر گردد و آمار بیماری ها سالانه افزایش یابد.

پس در نتیجه موثرترین راه پیشگیری از تقریبا 80 درصد بیماری های مزمن اولا کاهش سموم وارد شده به بدن و دوما خارج کردن تمامی سموم وارد شده به بدن می باشد. شاید ما بتوانیم با رعایت رژیم های غذایی ارگانیک و استفاده از دستگاهها تصفیه آب و هوا تا حدودی مانع از ورود سموم به بدن خود شویم اما روش اصلی تر یاری به کبد در سمزدایی بدن می باشد.

تصور کنید که اگر میتوانستیم به گونه ای به کبد در دفع سموم از بدن یاری کنیم چه می شد؟ البته رژیم های مختلف سمزدایی این روزها هواداران بسیاری پیدا نموده است اما مطمئنا این رژیمها نمیتوانند کارایی چندانی داشته باشند چراکه طبق آنالیز های اجرا شده امروزه اثبات شده است که این رژیم های مختلف و سخت سمزدایی تاثیرات مخربی هم بر روی کبد و هم بر روی سایر اندامهای درونی بدن از جمله معده می گذارد.

منبع: هفت گنج
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 762

به "قارچ گانودرما با بیش از 400 ماده ارزشمند برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارچ گانودرما با بیش از 400 ماده ارزشمند برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید