طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری؛ غذای آسان و خوشمزه!

به گزارش خیمه نیوز، خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری یک غذای راحت و در عین حال خوشمزه است که ظاهر جذابی دارد و به عنوان پیش غذا برای مهمانی ها یا برای وعده عصرانه و شام بسیار مناسب است. مخصوصا برای کسانی که از غذاهای تکراری خسته شده اند و به غذاهای فست فودی علاقه دارند یک گزینه عالی و خوشمزه به شمار میرود. این خوراک خوشمزه را علاوه بر مرغ میتوانید با گوشت هم تهیه کنید که کاملا سلیقه ای است. همچنین از انواع سبزیجات دلخواه داخل این غذا میتوان استفاده کرد و آن را با ذائقه خانواده هماهنگ نمود. در این خوراک از پنیر پیتزا استفاده شده است. همچنین این غذا در فر درست می شود! در خبرنگاران بلاگ طرز تهیه این خوراک خوشمزه را به همراه عکس مرحله به مرحله آموزش خواهیم داد. با ما همراه شوید.

طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری؛ غذای آسان و خوشمزه!
مواد لازم خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری:
سینه مرغ پخته شده1 عدد
سیب زمینی آبپز4 الی 5 عدد
فلفل دلمه اینصف عدد
هویج بخار پز شده کوچک2 عدد
پیاز1 عدد
سیر1 الی 2 حبه
قارچ4 الی 5 عدد
سویا سس (دلخواه)1 قاشق غداخوری
سس گوجه فرنگی2 الی 3 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا1 پیمانه
نمک و فلفل و آویشنبه اندازه لازم
روغن مایع1 قاشق غذاخوری

آماده سازی مواد اوله خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری:

برای آماده کردن مواد اولیه ابتدا یک عدد سینه مرغ رو با یک عدد پیاز خرد شده تفت بدین و نمک و فلفل بهش اضافه کنید و کمی آب جوش داخل ظرف بریزید و اجازه بدین مرغ بپزه و بعد از خنک شدن گوشت مرغ رو ریش ریش کنید یا با چاقو خرد کنید.

سیب زمینی های تقریبا یک شکل و هم اندازه رو بشورید و با کمی آب داخل قابلمه بپزید و بعد از کمی خنک شدن پوست سیب زمینی های آبپز رو جدا کنید و به صورت ورقه ای خرد کنید.

هویج ها رو پوست بگیرید و با چاقو یا رنده به صورت نگینی خرد کنید و بعد با اندازهی آب روی حرارت کم بخار پز کنید.

طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری:

1- یک عدد پیاز میانه رو به صورت نگینی ریز خرد کنید و با یکی دو قاشق روغن مایع داخل تابه تفت بدین تا طلایی بشه و بعد حبه های سیر له شده رو بهش اضافه کنید.

2- و کمی تفت بدین و بعد مرغ ریش ریش شده رو بهش اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید و بعد فلفل دلمه ای خرد شده و هویج بخار پز شده و قارچ پخته شده رو به مواد اضافه کنید.

3- و کاملا مخلوط کنید و اجازه بدین چند دقیقه روی حرارت تفت بخورن(اگه از قارچ خام استفاده میکنید بهتره قبل از اضافه کردن مرغ به پیاز ها قارچ های خرد شده رو بهش اضافه کنید و حرارت رو بالا ببرین تا قارچ ها کمتر آب بندازن و وقتی قارچ ها پختن و آبشون کشیده شد حرارت رو پایین بیارین و مرغ رو اضافه کنید). نمک و فلفل و آویشن و ادویه های دلخواه رو به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد سویا سس رو به مواد اضافه کنید. سویا سس نقش طعم دهنده داره و استفاده از اون اختیاریه.

4- بعد سس گوجه فرنگی رو به مواد اضافه کنید. میتونید بسته به ذائقه اندازه سس گوجه فرنگی رو بیشتر یا کمتر کنید اجازه بدین مواد کمی تفت بخورن و بعد از روی حرارت بردارین. ظرف مناسبی رو انتخاب کنید که قابلیت رفتن داخل فر رو داشته باشه میتونید از ظرف سرامیکی یا پیرکس استفاده کنید. مخلوط مواد مرغ و سبزیجات رو داخل ظرف بریزین و با پشت قاشق پهن و بعد فشرده کنید تا به صورت یکدست سطح ظرف رو بپوشونه.

5- روی مواد پنیر پیتزا بریزین و کاملا سطح مواد رو با پنیر پوشش بدین. به جای پنیر رنده شده میتونید از پنیر ورقه ای هم استفاده کنید تا کارتون راحت تر باشه. وقتی پنیر به صورت یکدست پخش شد شروع به چیدن ورقه های سیب زمینی آبپز از دیواره ظرف بکنید.

6- به صورت یک ردیف سیب زمینی ها رو روی هم بچینید سعی کنید حلقه های هم اندازه رو کنار هم قرار بدین تا زیباتر و منظم تر دیده بشه بعد از حلقه های کوچک تر برای ردیف های بعدی استفاده کنید تا روی پنیر ها با سیب زمینی پوشیده بشه. با یک قلمو کمی روغن مایع روی سیب زمینی ها بزنید تا همه اونها به روغن آغشته بشن.

7- بعد کمی نمک روی سیب زمینی ها بپاشید ظرف رو به همین صورت هم میتونید داخل فر قرار بدین اما برای ایجاد طعم بهتر و ظاهر زیباتر میتونید مواد مختلف دیگه ای هم روی سیب زمینی ها بپاشید مثل ادویه های مختلف و … من برای روی سیب زمینی ها از اندازهی رزماری خرد شده و کمی پول بیبر (یه نوع پودر فلفل تند ترکیه ای) و کمی کنجد استفاده کردم.

بعد ظرف رو داخل فر صد و هشتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی سی الی چهل دقیقه قرار بدین تا پنیرها آب بشه و روی سیب زمینی ها طلایی بشه زمان در فر های مختلف متفاوته و اگه فر شما هم زمان از بالا روشن نمیشه چند دقیقه آخر گریل رو روشن کنید تا روی سیب زمینی ها کاملا طلایی بشه.

بعد از آماده شدن از فر خارج کنید و برش بزنید و قسمت کناره ها رو با چاقو کمی جدا کنید و هر برش رو از ظرف در بیارید و سرو کنید کنار این غذا از سس کچاپ و انواع سبزیجات میتونید استفاده کنید.

نکات مهم کلیدی:

  • داخل این غذا چون از پنیر پیتزا استفاده شده بهتره گرم سرو بشه.
  • برای مهمانی ها یا عصرانه میتونید این غذا رو از قبل آماده کنید اما داخل فر قرار ندید و کمی قبل از سرو اون رو بپزید.
  • به جای مرغ میتونید از گوشت داخل این غذا استفاده کنید در این صورت به جای مرغ خرد شده گوشت چرخ کرده رو به پیاز ها اضافه کنید و تفت بدین تا کاملا بپزه و بقیه مواد و مراحل رو طی کنید و کمی رب گوجه هم به مواد اضافه کنید.
  • هر کدوم از سبزیجات استفاده شده داخل این غذا رو که دوست نداشتین میتونید حذف کنید و یا با سبزیجات دیگه ای مثل ذرت شیرین یا زیتون خرد شده یا گوجه فرنگی خرد شده و … جایگزین کنید.
  • اگه دوست داشتین تعداد لایه های غذا بیشتر باشه کف ظرف رو کمی با روغن مایع چرب کنید و یک ردیف سیب زمینی آبپز حلقه ای شده بچینید اما سیب زمینی ها رو روی هم نچینید و کنار هم و به صورت هم سطح قرار بدین روی سیب زمینی ها اندازهی نمک بپاشید و بعد با یک لایه پنیر پیتزا پوشش بدین و بعد مخلوط مرغ یا گوشت رو روی پنیر ها بریزید و فشرده و یکدست کنید و بعد مجدد یا لایه پنیر پیتزا و بعد مثل دستور، لایه آخر رو سیب زمینی بچینید و به روغن آغشته و با مواد گفته شده طعم دار کنید و داخل فر قرار بدین.
  • به جای سس گوجه فرنگی میتونید از اندازهی سس بشامل هم داخل مواد استفاده کنید که طعم خوبی بهش میده.
  • در صورت دلخواه میتونید سیب زمینی ها رو ورقه ای خرد کنید و داخل روغن با کمی نمک و زرد چوبه سرخ کنید و بعد داخل صافی قرار بدین تا روغن اضافیش بره و روی پنیر بچینید و ظرف رو فقط در حد آب شدن پنیر داخل فر قرار بدین اما با روش سیب زمینی آبپز غذا کالری کمتری داره و سالم تره.
  • از سوسیس خرد شده پخته یا کالباس خرد شده هم بسته به سلیقه میتونید داخل مواد استفاده کنید.

امیدوارم از این غذا خوشتان آمده باشد. همچنین می توانید با سیب زمینی پنیری، بورک سیب زمینی پنیری درست کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1201

به "طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری؛ غذای آسان و خوشمزه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری؛ غذای آسان و خوشمزه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید