غذای نونی برای شام چی درست کنم؟

به گزارش خیمه نیوز، داشتن لیست غذاهای نونی و برنجی برای هر آشپزخانه ای لازم است؛ چراکه همیشه برنج خوردن هم برای سلامتی مضر است و هم خسته کننده! از این رو در این مطلب ما سعی کرده ایم لیست غذاهای نونی، انواع غذای نونی سریع با سیب زمینی، غذای نونی بدون گوشت و انواع غذای نونی دونفره را برای شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید با لیستی از انواع غذای نونی برای شام!

غذای نونی برای شام چی درست کنم؟

در این مطلب آمده است:

1. فلافل خانگی نوعی غذای نونی ساده برای شام

2. خوراک مرغ و قارچ رژیمی

3. خوراک سیب زمینی با سبزیجات

4. حلیم بادمجان

5. انواغ اشکنه، غذاهایی ساده و نونی برای شام

6. سرگنجشکی

7. خوارک های سریع و فوری با گوشت چرخکرده

8. انواع سمبوسه

انواع غذای نونی برای شام

1. فلافل خانگی نوعی غذای نونی ساده برای شام

طرز تهیه یک فلافل خوشمزه کار ساده ای است و این غذا محبوب همه افراد است.

مواد لازم:

  • نخود خیس خورده : 1 کیلوگرم
  • جعفری: 100 گرم
  • سیب زمینی پخته: 1عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • سیر: 1 بوته
  • فلفل سیاه:1 قاشق غذاخوری
  • نمک: به میزان لازم
  • ادویه مخصوص فلافل (زیره، گشنیز، زردچوبه، پودر انبه، پودر سیر،ادویه کاری، جوز هندی خیلی کم)
  • روغن : تا جایی که فلافل تقریبا در ان غوطه ور شود
انواع غذای نونی برای شام

طرز تهیه:

1. برای شروع نخودها را از یکروز قبل خیس کرده وچند بار اب انها را عوض کرده تا نفخ شان گرفته شود. سپس در ابکش ریخته تا اب اضافی ان چکیده شود پس از اطمینان از نبود اب اضافی به همراه جعفری، پیاز، سیبزمینی پخته شده سرد شده و سیر داخل چرخ گوشت یا خرد کن می ریزیم تا به خوبی باهم مخلوط شوند. اگر از چرخ گوشت استفاده میکنید مواد را دوبار از چرخ رد کنید تا یکدست شود..

2. در قدم دوم . نمک، فلفل و ادویه های لازم رو اضافه میکنیم و به آن یکساعت زمان استراحت میدهیم تا عطر ادویه به مواد رفته سپس یا با قالب هایی که در بازار موجود هست یا به کمک دست فلافل ها را قالب میزنیم .

3. اگر حس کردید مایه فلافل تان انسجام لازم را ندارد میتوانید با اضافه کردن کمی آرد نخود چی به آن مواد را قوام ببخشید. حال با خیالی اسوده شروع به قالب گیری و پخت کنید..

4. وقتی فلافل را در روغن از قبل گرم شده رها کردید زمانیکه خودش را داخل روغن گرفت به سمت بالا روغن میاید و روی ان شناور میشود حال زمان ان است فلافل ها را پشت و رو کنید.

5. توجه کنید بر اثر حرارت بالای روغن فلافل نسوزد و از درون خام بماند، همچنین از ظرف گود و کوچک استفاده کنید تا روغن زیادی مصرف نشود،

6. بعد از سرخ شدن هم میتوانید فلافل ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شود

نکته: در صورتیکه استفاده از روغن برای شما مضر است میتوان پس از قالب زدن انها را در سینی فر چید و در طبقه وسط با حرارت مناسب قرار داد و حین پخت مقداری روعن روی انها رومال کرد.

2. خوراک مرغ و قارچ رژیمی

همانطور که از اسم غذا معین است این یک غذای رژیمی است پس نیازی به روغن سرخ کردنی ندارید. مقداری روغن زیتون در ماهیتابه ریخته پیاز را سرخ کرده و سینه های مرغ ریش ریش شده را به آن اضافه کنید. در ظرف دیگری قارچ را تفت دهید. قارچ ها با آبی که می اندازند پخته میشوند. سپس قارچ ها را به مرغ و پیازی که از قبل سرخ شده اند اضافه میکنید و این غذای رژمی خوشمزه را نوش جان میکنید.

طرز تهیه انواع غذاهای نونی با مرغ را نیز در این مطلب دنبال کنید.

3. خوراک سیب زمینی با سبزیجات

مواد لازم:

  • 2 عدد سیب زمینی (یا 4 عدد متوسط) نگینی شده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 عدد پیاز بزرگ خرد شده
  • 250 گرم قارچ
  • 1 قاشق چایخوری زیره سبز
  • 1 قاشق چایخوری دارچین
  • کمی فلفل قرمز
  • 1عدد هویج خرد شده
  • 3 عدد میخک و سیر کاملا ریز
  • 400 گرم لوبیای سفید
  • 400 گرم لوبیای قرمز
  • 400 گرم گوجه فرنگی خرد شده
  • 1دسته بزرگ جعفری تازه خرد شده
  • نمک به میزان لازم
  • (125 میلی لیتر) خامه ترش
انواع غذای نونی برای شام

طرز تهیه:

- فر را در دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس سیب زمینی را در ظرفی چیده و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و در فر قرار دهید. اجازه دهید تا 20 تا 40 دقیقه در فر مانده و پخته شود. سپس آن را از فر خارج کرده و کنار بگذارید.

- کمی روغن زیتون را در یک کاسه بزرگ بریزید و پیاز خرد شده را اضافه کنید. روی اجاق گاز گذاشته و بگذارید طلایی شود.

سپس، قارچ و دارچین را اضافه کنید تا غذا طعم دار شود و بگذارید دو تا سه دقیقه حرارت ببیند.

- در این مرحله، فلفل، هویج و سیر را اضافه کنید و 3-4 دقیقه دیگر بگذارید تا مواد بپزند. پس از آن، لوبیا قرمز، گوجه فرنگی، و چیلی قرمز را اضافه کنید. بگذارید حدود 25 دقیقه بپزد، تا زمانی که کاملا یک دست شوند. کمی آب اضافه کنید تا غذا خشک نشود.

- سیب زمینی پخته شده را در این مرحله به مواد در حال پخت اضافه کرده و شعله را خاموش کنید. شما می توانید برای تزیین این خوراک، کمی جعفری و خامه ترش به آن اضافه کنید. این غذای نونی دارای انواع ویتامین ها است که سریع آماده شده و بسیار لذیذ است.

طرز تهیه انواع غذا با سیب زمینی را نیز در این مطلب دنبال کنید.

4. حلیم بادمجان

یکی از لذیذترین انواع غذا با بادمجان، همین حلیم بادجان خوشمزه است. طرز تهیه حلیم بادمجان کشدار و خوشمزه بسیار ساده است و شما با داشتن کمی بادمجان، گوشت و کشک و پیاز می توانید این شام نونی را برای خود آماده کنید.

5. انواغ اشکنه، غذاهایی ساده و نونی برای شام

دیگر بر همه روشن است که طرز تهیه انواع اشکنه بسیار ساده و فوری است. اشکنه یک غذای سبک و سالم است که زیر نیم ساعت آماده شده و برای شما یک شام یا ناهار نونی سنتی و نوستالژی است.

6. سرگنجشکی

سرگنجشکی یا کله گنجشکی، خوراکی سنتی و اصیل و خوشمزه است که طرز تهیه بسیار راحتی دارد و مواد اولیه آن گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و گوجه فرنگی است.

شاید سوال کنید که کله گنجشکی غذای کجاست؟ در پاسخ باید گفت که این غذای مقوی و خوش طعم را غالبا به عنوان غذای محلی تهران می شناسند، اما با تغییرات ریزی در دستور تهیه، کله گنجشکی جنوبی، سرگنجشکی شیرازی، سرگنجشکی قمی و البته سرگنجشکی اصفهانی بدست می آید که البته فرق چندانی با هم ندارند؛ تنها نکته مهم این غذا آن است که حتما باید کوفته ها به اندازه سرِ گنجشک درست شود!

7. خوارک های سریع و فوری با گوشت چرخکرده

انواع غذا با گوشت چرخکرده نیز یکی از دم دستی ترین ها در انواع غذای نونی برای شام هستند. اگر طرفدار طبخ غذاهای لذیذ با گوشت چرخ کرده هستید، ما به شما انواع شامی و کتلت، همبرگر خانگی و چیزبرگر خانگی را پیشنهاد می دهیم.

8. انواع سمبوسه

و اما سمبوسه، محبوب دلها! سریع و ساده و خوشمزه! فکر کردن به انواع غذای نونی برای شام کافیست! طرز تهیه سمبوسه خوشمزه از بندری تا پیتزایی را در این مطلب بخوانید و دست به کار شوید!

سخن آخر

مهمانی های خودمانی با دوستان و اقوام که با آن ها رو در بایستی ندارید خیلی بیشتر خوش می گذرد. این روزها که بسکمک از دختر و پسرهای جوان رژیم غذایی خاص خودشان را دنبال می کنند و ترجیح می دهند به سراغ غذای برنجی نروند، برگزاری یک مهمانی آبرومند با غذاهای نونی کار ساده و درعین حال دشواری است! اما ما در این مطلب انواع غذای نونی برای شام و ناهار را برای شما معرفی کردیم تا بتوانید از آنها ایده بگیرید.

اگر هنوز هم می پرسید که غذای نونی برای شام چی درست کنم؟ به همین دلیل مطلب انواع غذا بدون برنج را نیز در انگیزه ببینید و این غذاها را نیز در دستور طبخ قرار دهید.

انواع غذای نونی برای شام در آشپرخانه شما چیست؟ نظراتتان را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 523

به "غذای نونی برای شام چی درست کنم؟" امتیاز دهید

8 کاربر به "غذای نونی برای شام چی درست کنم؟" امتیاز داده اند | 2.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای نونی برای شام چی درست کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید