سناتورهای آمریکا خواستار اخراج 300 دیپلمات روس شدند

به گزارش خیمه نیوز، هفت سناتور آمریکا در نامه ای خطاب به بایدن خواستار تهدید صدها دیپلمات روسی شدند تا روسیه را مجبور کنند که اجازه حضور بیشتر دیپلمات های آمریکایی در سفارت آمریکا در روسیه را بدهد.

سناتورهای آمریکا خواستار اخراج 300 دیپلمات روس شدند

به نقل از اسپوتنیک، این نامه از طریق هفت سناتور از جمله مارکو روبیو، مارک وارنر، جیم ریش و باب منندز نوشته شده که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مورد خطاب قرار داده اند. نسخه ای از این نامه به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه هم ارسال شده است.

در این نامه، قانون گذاران ادعا می کنند که عدم تناسب در کنندگی دیپلماتیک بین دپیلمات های روسی در آمریکا و دیپلمات های آمریکایی در روسیه وجود دارد و این نابرابری منجر به حضور 400 دیپلمات روسی در آمریکا و فقط 100 دیپلمات آمریکایی در مسکو شده است.

آن ها در این نامه همچنین سیاست تازه روسیه را که به موجب آن از فعالیت اتباع روسی در سفارت آمریکا در مسکو جلوگیری می شود، مقصر دانسته اند و مدعی شدند که این اقدامات، سفارت آمریکا را به خطر می اندازد و توانایی سفیر را در دفاع از منافع سیاسی آمریکا در مسکو تضعیف می کند.

قانون گذاران در این نامه خطاب به بایدن نوشتند: روسیه باید تمهیداتی را برای تعادل و برابری تعداد دیپلمات های آمریکایی در روسیه با تعداد دیپلمات های روسیه که در آمریکا خدمت می کنند، بیاندیشد. اگر چنین اقدامی انجام نشود، ما درخواست اخراج دیپلمات های روسی را از سفارت آمریکا داریم. ما معتقدیم که چنین اقدامی منطقی و متقابل خواهد بود.

به عبارتی، روسیه باید 300 ویزا به دیپلمات های آمریکایی بدهد یا اینکه آمریکا دستور اخراج 300 دیپلمات روس را از آمریکا صادر کند.

وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این نامه اظهار کرد: این تعداد دیپلمات روسی که شما اشاره می کنید در واشنگتن حضور ندارند که بخواهید آن ها را هم اخراج کنید.

وزارت امور خارجه روسیه افزود که ظاهرا سناتورهای آمریکایی از این طریق درخواست تعطیلی ماموریت های آمریکا را در روسیه دارند و از طرفی هم باید نسبت به مسئولیت هایی که برعهده دارند، آگاه باشند.

سیاست های تازه روسیه از تاریخ 1 اوت اجرا شد؛ گرچه این سیاست های تازه تعداد دیپلمات هایی را که آمریکا می توانست به مسکو اعزام کند، محدود نکرد.

با این حال، دولت آمریکا مدتی است که در پی محدود کردن حضور دیپلماتیک روسیه در آمریکا است. در اوایل ماه اوت، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ویزای حدود 130 کارمند دیپلماتیک روسیه و اعضای خانواده آن ها منقضی شده بود. وی گفت که در روزهای اخیر، 22 ویزای دیپلماتیک به آمریکایی ها داده شد اما برای روس ها تنها یک بار تمدید ویزا صورت گرفت.

آنتونوف در تاریخ 2 اوت به نشریه آمریکایی نشنال اینترست گفت که به 24 دیپلمات دیگر دستور داده شد تا خاک آمریکا را قبل 3 سپتامبر ترک کنند. تقریبا همه دیپلمات ها مجبور به ترک خواهند شد زیرا واشنگتن به طور ناگهانی روش های صدور ویزا را سخت کرده است.

در دسامبر 2020، آمریکا سیاست ها و محدودیت های تازهی را علیه صدور ویزا برای دیپلمات های روسیه وضع کرد که طی آن مسکو مخالفت شدید خود را نشان داد و گفت که این قوانین صرفا به فعالیت دیپلمات های روسیه در واشنگتن محدود می شود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1146

به "سناتورهای آمریکا خواستار اخراج 300 دیپلمات روس شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتورهای آمریکا خواستار اخراج 300 دیپلمات روس شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید