هشدار نشریه آمریکایی درباره نزدیکی چین و روسیه

به گزارش خیمه نیوز، نشریه نشنال اینترست با اشاره به نزدیکی روابط روسیه و چین، آن را برای ایالات متحده خطرناک خواند.

هشدار نشریه آمریکایی درباره نزدیکی چین و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، داگ بانداو، کارشناس نشنال اینترست، تقویت روابط بین روسیه و چین را تهدیدی عظیم برای ایالات متحده دانسته است.

به گفته وی، پس از شروع جنگ مالی غرب علیه روسیه، پکن و مسکو روابط خود را به سطح بالاتری منتقل کردند. همزمان، دولت های دو کشور به همگرایی ادامه می دهند. در ماه آگوست، شی جین پینگ رهبر چین از روسیه و چین خواست با سلطه و یک جانبه گرایی مخالفت نمایند.

بانداو در این مورد گفت؛ شما خود می توانید حدس بزنید که منظور او چه بوده است.

نویسنده این نشریه به روابط فزاینده نزدیک دو دولت در حوزه نظامی اشاره نمود. روسیه و چین در کنار هم، وزنه تعادل قابل توجهی برای جاه طلبی های ایالات متحده هستند.

وی گفت: اکنون حتی حامیان سرسخت رجحان بی رقیب آمریکا نیز از همکاری دومین اقتصاد عظیم دنیا و دومین ارتش قوی دنیا نگران هستند.

باندو ابراز عقیده کرد که رهبران آمریکا باید با سیاستمداران روسی پشت میز مذاکره بنشینند و به دنبال سازشهایی باشند که مناسب هر دو طرف باشد. به عنوان مثال، ایالات متحده ممکن است سرانجام دوره گسترش ناتو را اعلام کند. با این حال، این کارشناس معتقد است که هدف واشنگتن نباید این باشد که روسیه متحد ایالات متحده گردد، بلکه از اینکه متحد چین باشد جلوگیری کند.

بانداو نتیجه گیری کرد: سیاستمداران آمریکایی باید بدانند که روسیه منافع خاص خود را دارد که بدون توجه به خواست واشنگتن آنها را دنبال خواهد نمود.

در انتها این مقاله، این متخصص نتیجه گیری کرد که ایالات متحده و اروپا باید برای یک رابطه متمدن و شراکتی با روسیه کوشش نمایند، زیرا چنین رویکردی از نظر تقویت امنیت ایالات متحده سود بیشتری نسبت به جنگ سرد دیگر خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 526

به "هشدار نشریه آمریکایی درباره نزدیکی چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نشریه آمریکایی درباره نزدیکی چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید