خبرنگاران یک کارآفرین ایرانی مالک اولین توییت تاریخ شد

به گزارش خیمه نیوز، تهران- خبرنگاران- یک کارآفرین ایرانی با پرداخت 2 میلیون و 900 هزار دلار، مالکیت نخستین توییت تاریخ از جک دورسی بنیانگذار توییتر را از آن خود کرد.

خبرنگاران یک کارآفرین ایرانی مالک اولین توییت تاریخ شد

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی خبرنگاران از روزنامه ایندیپندنت، جک دورسی بنیان گذار شبکه اجتماعی توییتر در یک مزایده دیجیتال اولین توییت خود را به قیمت بیش از 2 میلیون و 900 هزار دلار به سینا استوی (Sina Estavi) کارآفرین ایرانی و مدیرعامل شرکت رمزارز بریج اوراکل فروخت.

تمام پول حاصل از این حراجی، طبق قرار قبلی، به خیریه ای اهدا می گردد که با شیوع کرونا در کشورهای فقیر آفریقایی مبارزه می نماید.

اولین توییت دورسی 21 مارس سال 2006 در حساب توییتری وی منتشر شد؛ این توییت متن کوتاهی دارد: صرفا جهت راه اندازی توییترم (just setting up my twttr).

اواسط اسفندماه سال گذشته بود که خبر آمد با گذشت 15 سال این توییت به عنوان یک امضای دیجیتال منحصربه فرد در وبسایت Valuables که به فروش توییتها به عنوان رمزهای غیرقابل معاوضه یا ان اف تی اختصاص دارد، به فروش گذاشته شده است. رمزهای غیرقابل معاوضه مثل امضاهای دیجیتالی هستند که مالکیت یک فرد بر تصاویر ویدئوها و دیگر رسانه های آنلاین را تایید می نمایند اما ماهیت فیزیکی ندارند.

سینا استوی پس از آن که با پشت سر گذاشتن جاستین سان، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بیت تورنت، انتها توانست مالکیت توییت دورسی را به دست آورد، درباره این توییت نوشت: این فقط یک توییت نیست. فکر می کنم سالها بعد مردم تازه ارزش واقعی آن را خواهند فهمید. درست مثل تابلوی مونالیزا.

وی در ادامه اضافه نمود از این که پولی که برای خرید این توییت پرداخته در راه خیریه صرف می گردد، راضی است.

توییت فروخته شده همچنان روی پلتفرم توییتر برای عموم کاربران در دسترس خواهد بود و دورسی هر زمان که اراده کند می تواند آن را پاک کند! می پرسید تکلیف خریدار چه می گردد؟ وی یک گواهینامه دیجیتال شامل فراداده توییت اصلی دریافت می نماید که به تایید شخص دورسی رسیده است.

استوی چندی پیش نیز با پرداخت 1 میلیون و 100 هزار دلار یکی از توییت های جدید ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا را خریداری نموده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 864

به "خبرنگاران یک کارآفرین ایرانی مالک اولین توییت تاریخ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک کارآفرین ایرانی مالک اولین توییت تاریخ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید