خبرنگاران واشنگتن پست: بایدن پیمان کاهش تسلیحات راهبردی را تمدید می نماید

به گزارش خیمه نیوز، تهران- خبرنگاران- روزنامه واشنگتن پست پنجشنبه شب گزارش داد که دولت بایدن به دنبال تمدید پیمان نیو استارت کاهش تسلیحات راهبردی با روسیه است.

خبرنگاران واشنگتن پست: بایدن پیمان کاهش تسلیحات راهبردی را تمدید می نماید

به گزارش خبرنگاران، واشنگتن پست به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا می خواهد پیمان نیو استارت که دو هفته دیگر منقضی می گردد را با روسیه تمدید کند.

براساس این گزارش، تیم دموکرات مدتها در خصوص تمدید پیمان کاهش تسلیحات شک داشت، اما اخیراً تصمیم گرفت که به دنبال تمدید این پیمان باشد زیرا تاریخ انقضای توافق به سرعت در حال نزدیک شدن است.

به گفته یک مقام آمریکایی، پیمان نیو استارت به نفع امنیت ملی ایالات متحده است و حتی هنگامی که رابطه با روسیه خصمانه باشد، این پیمان معنی بیشتر خواهد داشت.

دولت بایدن در حالی به دنبال تمدید پیمان نیو استارت است که وزارت امورخارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای با انتقاد شدید از رویکرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در عرصه کنترل تسلیحاتی از دولت جو بایدن خواست پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی یا استارت-2 برای پنج سال دیگر تمدید کند.

در بیانیه روسیه آمده است: دولت قبلی آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات، بطور هدفمند و عمدی به نابودی نظام های قراردادی پرداخت که امکانات واشنگتن برای افزایش توانمندی تسلیحاتی و فزونی واشنگتن در این باره را محدود می کردند.

پیمان استارت 2 یا استارت نو در راستای کاهش تسلیحات هسته ای دو جانبه میان مسکو و واشنگتن امضا شد.

باراک اوباما رییس جمهوری وقت آمریکا و دمیتری مدودیف همتای روسی وی سال 2010 در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم ملاقات نموده و این پیمان را برای کاهش زرادخانه های هسته ای دو کشور امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه یافتند حداکثر یک هزار و 550 کلاهک مستقر نمایند، حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در پیمان استارت که سال 2002 قید شد. نخستین پیمان سال 1991 منعقد شد و سال 2009 منقضی شد.

اعتبار استارت-2 روز پنجم ماه فوریه سال 2021 (17 بهمن) بسر می رسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 763

به "خبرنگاران واشنگتن پست: بایدن پیمان کاهش تسلیحات راهبردی را تمدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واشنگتن پست: بایدن پیمان کاهش تسلیحات راهبردی را تمدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید