انتقاد ترامپ از برنامه زمانبندی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

به گزارش خیمه نیوز، رئیس جمهور پیشین آمریکا از جدول زمانی خروج نظامیان این کشور از افغانستان انتقاد کرد.

انتقاد ترامپ از برنامه زمانبندی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از تصمیم جو بایدن برای خارج کردن نظامیان این کشور از خاک افغانستان استقبال نموده ولی از جدول زمانی برنامه خروج نظامیان آمریکایی انتقاد نموده است.

ترامپ در اظهاراتی گفت: گرچه تصمیم گرفته شده برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان یک کار مثبت و مهم و عظیم است ولی این اقدام باید پیش از 11 سپتامبر اجرا گردد زیرا این روز یک روز بسیار غم انگیر در کشور ما به شمار می رود و 11 سپتامبر باید روز یادبود و گرامیداشت افراد عظیمی که از دست رفته اند، باقی بماند.

ترامپ گفت: ما روز اول ماه می را برای خروج کامل از افغانستان مدنظر داشتیم و واشنگتن باید سعی کند به این برنامه نزدیک گردد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا اضافه نمود: بایدن به 2 دلیل باید قبل از 11 سپتامبر نظامیان ما را از افغانستان خارج کند. دلیل اول اینکه ما باید خیلی قبل تر از این خاک افغانستان را ترک می کردیم. 19 سال واقعا زمان بسیار زیادی است. و دلیل دوم آنکه 11 سپتامبر یک روز غم انگیز در تاریخ کشور ما به شمار می رود و باید همچنان به عنوان یک روز یادبود و گرامیداشت کسانی که در این روز از دست داده ایم، باقی بماند.

این در حالی است که پیش از این جورج بوش و باراک اوباما روسای جمهور پیشین آمریکا نیز از تصمیم کاخ سفید برای خارج کردن نظامیان خود از افغانستان و سرانجام دادن به طولانی ترین جنگ در تاریخ این کشور استقبال نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 916

به "انتقاد ترامپ از برنامه زمانبندی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ترامپ از برنامه زمانبندی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید