ترامپ کارکنانش را به خانه فرستاد، انگلیس در یک قدمی فاجعه

به گزارش خیمه نیوز، آمریکا، انگلیس، ایتالیا،روسیه، جز 4 کشوری بودند که در 24 ساعت گذشته بیشترین شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را داشته اند.

ترامپ کارکنانش را به خانه فرستاد، انگلیس در یک قدمی فاجعه

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، کشورهای انگلیس با 5,525 ، روسیه با 4,785 آمریکا با 4,652، ایتالیا با 3,491 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا بیشترین آمار را از 24 ساعت گذشته تا کنون به خود اختصاص داده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود درباره شیوع کرونا در ایالات متحده، اوباما را متهم به همکاری در اشاعه ویروس کرد و گفت که تلفات این کشور به 65 هزار نفر می رسد.

به گزارش وب سایت شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ درباره گسترش کووید-19 در آمریکا، با حمایت از اندک طرفدارانش که به خیابان ها آمدند و خواهان رفع شدن قرنطینه بودند، اضافه کرد: آنها در نظر من افراد بسیار مسئولیت پذیری هستند. وی درباره پیغام توئیتری که صبح امروز برای ترغیب این معترضان در میشیگان، ویرجینیا و مینه سوتا منتشر نموده بود، هم گفت: من احساس راحتی بسیاری دارم. در حالی که معترضان در چند ایالت با محدودیت های آمد و شد ناشی از شیوع ویروس کرونا مخالفند و می گویند باعث آسیب به آنها شده، مقام های بهداشتی تاکید دارند که لغو زودهنگام قرنطینه ها به بازگشت کرونا خواهد انجامید. در این میان دونالد ترامپ هم در توییتر خواهان آزادی چند ایالت از قید قرنطینه شده، ایالت هایی که فرمانداران آن دموکراتند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک رشته توییت نوشت: مینه سوتا را آزاد کنید، میشیگان را آزاد کنید و کمی بعد هم توییت کرد ویرجینیا را آزاد کنید.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست خبری خود در کاخ سفید همچنین گفت، 80 میلیون آمریکایی بسته حمایتی کروناویروس دریافت نموده و دولت واشنگتن قرار است 19 میلیارد دلار برای یاری به کشاورزان ایالات متحده در نظر بگیرد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک همچنین قرار است بسته یاری های مالی به کشاورزان شامل 16 میلیارد دلار به صورت پرداخت مستقیم و سه میلیارد دلار با عنوان خرید و توزیع غذا در نظر گرفته گردد. آمار مبتلایان در این کشور تا کنون 715,105 تن است که با اضافه شدن 735 مورد فوت دیگر شمار کشته شدگان به عدد 37,889 می رسد. گفته شده است که 540 تن از کشته شدگان مربوط به نیویورک و در 24 ساعت گذشته تا کنون بوده است.

در دیگر خبر 713 تن از کارکنان دو مجموعه ترامپ در فلوریدا به علت شیوه کرونا محل کار خود را ترک کردند. به گزارش سی ان ان، 560 تن از کارکنان مربوط به ترامپ نشنال دورال و 163 تن نیز مربوط به مارالاگو است.

انگلیس

اتحادیه یونیسن در انگلیس درباره احتمال امتناع کادر درمان این کشور از کار کردن در روزهای پایانی هفته (امروز و فردا) به دلیل کمبود تجهیزات حفاظت شخصی هشدار داده است.به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس می گوید نمی تواند تضمین کند که بیمارستانهای این کشور در روزهای آینده تجهیزات کافی داشته باشند.پیش از این روسای سرویس سلامت همگانی بریتانیا از دکترها و پرستارها خواستند بدون روپوش محافظتی کامل بیماران کرونایی را مداوا نمایند. این در حالی است که سرویس بهداشت عمومی انگلیس طی دستورالعملی پوشش جراحی ضدآب را برای جلوگیری از نفوذ ترشحات بیماران به دهان یا بینی کادر درمانی ضروری اعلام نموده بود.

میرر نیز گزارش داده است که 15000مسافر در روز وارد انگلیس می شوند بدون اینکه تست کرونایی از آنها گرفته گردد. به گفته وزیر بهداشت انگلیس مسافران بیشتر از کشورهای آسیب دیده از کرونا مانند چین، آمریکا و ایتالیا وارد این کشور می شوند. آمار مبتلایان در این کشور تا کنون 114,217 تن است که با اضافه شدن 888 مورد فوت دیگر شمار کشته شدگان به عدد 15,464 می رسد.

ایتالیا

به گزارش سی ان ان، در ایتالیا شرکت فراری فراوری نماینده اتومبیل های اسپورت اعلام نموده است که می خواهد دریچه های تنفسی و دیگر ملزومات آن را برای ماسک های تنفسی فراوری کند.

به گزارش نیویورک تایمز، این کشور همچنین شاهد کاهش بیماران مبتلا به کووید 19 بوده است. در حالی که تا دو هفته پیش بیش از 4000 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند این رقم هم اکنون به 2812 رسیده است و کار کادر درمان را آسانتر نموده است. متخصصین می گویند این کاهش به دلیل مقررات قرنطینه ای بوده است که از 10 مارچ وضع شده که باعث کاهش شیوع ویروس کرونا شده است. آمار مبتلایان در این کشور تا کنون 175,925 تن است که با اضافه شدن 482 مورد فوت دیگر شمار کشته شدگان به عدد 23,227 می رسد.

اسپانیا

به گزارش سی ان ان، دولت اسپانیا گفت که پلیس این کشور بیش از 80،000 مورد برای محافظت از قربانیان خشونت جنسیی در ماه اول تعطیل ثبت نموده است. براساس آمار و ارقام منتشر شده توسط وزارت کشور ، پلیس ملی و گارد مدنی در طول 83 روز اول تعطیل در سراسر کشور ، 83،341 مداخله نظارتی و حفاظتی به درخواست قربانیان خشونت جنسی انجام داده اند که این افزایش 25 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 2019 نشان می دهد. براساس آمارهای رسمی که روز شنبه توسط وزارت بهداشت صادر شد ، بیش از 20,043 نفر اکنون در اسپانیا بر اثر ابتلا به کرونا باخته اند. 41 تن نیز طی روز گذشته تا کنون جان باخته اند. در کل اسپانیا 191,726 مبتلا دارد.

روسیه

به گزارش مسکو تایمز، با افزایش همه گیری ویروس کرونا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جشن 75 سالگی پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم را به تعویق انداخت. بنابراین برگزاری رژه نظامی در روز پیروزی در تاریخ 9 ماه مه (20 اردیبهشت ماه) به زمان دیگری موکول می گردد. آمار مبتلایان در این کشور تا کنون 36,793 تن است که با اضافه شدن40 مورد فوت دیگر شمار کشته شدگان به عدد 313 می رسد.

ایران

در ایران نیز رئیس جمهور روز شنبه در جلسه با روسای کمیته های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و مالی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ارزیابی های دستگاه های مرتبط از جمله وزارت بهداشت و درمان از اجرای یک هفته ای طرح فاصله گذاری هوشمند در استان ها حکایت از همراهی و همکاری نسبتا رضایت بخش مردم دارد، گفت: همکاری مردم با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند موجب کاهش فرایند گسترش بیماری در بعضی استان ها و ایجاد فرایند ثابت در دیگر استان ها شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در زمینه رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور یا اتباع بیگانه که سفر آنها لازم است پروتکل های دقیق تعریف گردد، اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان با همکاری وزارت امور خارجه و راه و شهرسازی ماموریت دارند تا دستورالعمل های دقیق را در این راستا تدوین و پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام نمایند، تا بر اساس آن رفت و آمدهای ضروری که غالباً مرتبط با تبادلات تجاری با سایر کشورها و همسایگان یا بازگشت ایرانیان بوده و برای کسانی است که ناگزیر از سفر به ایران هستند انجام گردد و بتواند شرایط را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای سفر به ایران مهیا کند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 166

به "ترامپ کارکنانش را به خانه فرستاد، انگلیس در یک قدمی فاجعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ کارکنانش را به خانه فرستاد، انگلیس در یک قدمی فاجعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید