چین بزرگترین برنامه برای مداخله انتخاباتی آمریکا را دارد

به گزارش خیمه نیوز، مشاور امنیت ملی آمریکا بدون ذکر هیچگونه جزئیاتی مدعی شد، چین پویاترین نقش را در میان کشورهایی دارد که به دنبال مداخله در انتخابات آمریکا هستند و بزرگترین برنامه برای نفوذ در سیاست داخلی واشنگتن برای آن هاست.

چین بزرگترین برنامه برای مداخله انتخاباتی آمریکا را دارد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید آدینه در جمع خبرنگاران مدعی شد: می دانیم که چینی ها پویاترین نقش را داشته اند. چین بزرگترین برنامه برای نفوذ سیاسی در ایالات متحده را دارد و بعد از آن ایران و روسیه قرار دارند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیشتر گزارش داد، روسیه یک کمپین سایبری برای تحریف انتخابات ریاست جمهوری 2016 به نفع دونالد ترامپ داشته است و گزارش هایی از احتمال کوشش هکرها برای نفوذ در انتخابات سوم نوامبر وجود دارد. مسکو اما مداخله سال 2016 را رد می نماید.

با این حال اوبراین گفت: ما این موضوع را برای چینی ها، روس ها، ایرانی ها و دیگران که به طور علنی اعلام نشده اند، کاملاً روشن نموده ایم که اگر کسی برای دخالت در انتخابات آمریکا کوشش کند با تبعات حیرت آوری روبرو خواهد شد.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا که از سوی ترامپ منصوب شده است، چهارشنبه بدون ذکر جزئیاتی گفت که به باور او در بحث مداخله انتخاباتی، چین بیش از روسیه تهدید به شمار می رود.

مشاور امنیت ملی ترامپ ماه اوت هم گفته بود ایالات متحده شاهد اقدام هکرهای چینی در هدف گیری زیرساخت انتخاباتی آمریکا بوده اند. چین بارها این ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر هک شرکت ها، سیاستمداران یا آژانس های دولتی آمریکا را رد نموده است.

سفارت چین درباره تازه ترین اتهام زنی اوبراین، به بیانیه ماه گذشته وزارت خارجه خود ارجاع داد که تاکید داشت چین هیچ علاقه ای به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد.

ترامپ که مدت ها بر روابط محبت آمیز خود با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین می بالید و می گفت برای اجرای وعده های تجاری خودش کوشش دارد، سخت گیری بر چین را بخش کلیدی کمپین انتخاب دوباره در نوامبر قرار داده و چین را بر سر پاندمی ویروس کرونا سرزنش می نماید.

رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته هم در گردهمایی جمهوری خواستار مدعی شد، پکن از جو بایدن نامزد دموکرات ها و رقیب او حمایت می نماید و به شدت مایل است تا او پیروز انتخابات گردد.

در همین حال خبرنگاران از اوبراین خواستند تا جزئیات دقیق تری از ادعای مداخله انتخاباتی چین مطرح کند. او گفت: قرار نیست من تمام مسائل اطلاعاتی را اینجا بیان کنم، اما فعالیت های گسترده چینی ها و حوزه سایبری مساله واقعا حیرت آوری است که با آن روبرو هستیم.

او دامنه فعالیت چینی ها را بی امان توصیف کرد. اوبراین گفت: ما هرگز چیزی شبیه به آن ندیده بودیم. چیزی شبیه به آن در جنگ سرد با شوروی هم وجود نداشت. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 510

به "چین بزرگترین برنامه برای مداخله انتخاباتی آمریکا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بزرگترین برنامه برای مداخله انتخاباتی آمریکا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید