تدابیر امنیتی شدیدی بیرون از کنسولگری آمریکا در چنگدو برقرار است

به گزارش خیمه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالیکه کارکنان کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو واقع در چین آماده خروج از این ساختمان می شوند، تدابیر امنیتی شدیدی با حضور شماری از نیروهای امنیتی و پلیس در بیرون از آن در جریان است.

تدابیر امنیتی شدیدی بیرون از کنسولگری آمریکا در چنگدو برقرار است

خروج کارکنان کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو در حالی در جریان است که پکن پیشتر در اقدامی متقابل از واشنگتن خواسته بود که این کنسولگری را تعطیل کند.

ماجرا از آنجا شروع شد که مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه و رئیس موقت کمیته امنیتی مجلس سنا هفته گذشته در توئیتی کنسولگری چین در هیوستون واقع در ایالت تگزاس را کانون عملیات جاسوسی و سایبری گسترده و نفوذ حزب کمونیست چین در آمریکا توصیف نموده بود.

پس از این رویداد، وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته به مقام های چینی اعلام نمود که به دلیل حفاظت از مالکیت اطلاعات معنوی آمریکا و اطلاعات خصوصی آمریکایی ها، باید کنسولگری چین در هیوستون تعطیل گردد؛ اقدامی که واکنش متقابل پکن در مورد بَستن کنسولگری آمریکا در چنگدو را در پی داشت.

این در حالیست که ساعاتی پیش و با سرانجام یافتن مهلت تعطیلی کنسولگری چین در شهر هیوستون، نیروهای فدرال آمریکا با ورود به این کنسولگری، ساختمان آن را ضبط کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 447

به "تدابیر امنیتی شدیدی بیرون از کنسولگری آمریکا در چنگدو برقرار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر امنیتی شدیدی بیرون از کنسولگری آمریکا در چنگدو برقرار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید