تحرک جدید آمریکا برای تقابل با چین با استقرار دو ناوگروه در شرق دور

به گزارش خیمه نیوز، نیروی دریایی آمریکا از افزایش حضور ناو گروه های خود در آب های اقیانوس آرام و هند برای مواجهه احتمالی با ارتش چین خبر داده است.

تحرک جدید آمریکا برای تقابل با چین با استقرار دو ناوگروه در شرق دور

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا از افزایش حضور نظامی خود در آب های اقیانوس های هند و آرام در بحبوحه تشدید تنش با چین خبر داده است.

به نوشته وبگاه ایندیا تودی فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه ای بدین منظور اعلام نموده که ناوگروه های یو اس اس نیمیتز و رونالد ریگان در حال اجرا عملیات در دریای فیلپیین هستند و کشتی ها و هواپیماهای این ناوگروه طی ماوریت های هماهنگ از 28 ژوئن (یکشنبه 8 تیر) در آب های بین المللی مشغول فعالیتند.

آمریکا دلیل تحرک جدید نظامی خود در منطقه را یاری به آزادی دریانوردی در آب های منطقه عنوان نموده است. این در حالی است که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته از بازنگری استقرار نیروهای این کشور در سطح دنیا برای اطمینان از اتخاذ موضع مستحکم در تقابل با ارتش چین و آنچه که تهدید نظامی این کشور علیه هند، مالزی ،اندونزی و فیلیپین خواند، اظهار داشت.

این در حالی است که بعضی منابع از تشکیل جبهه ای متشکل از آمریکا، هند و بعضی کشورهای دیگر برای مواجهه با چین خبر دادند. به نوشته وبگاه کرانیکل صحبت هایی از احتمال تشکیل جبهه مشترک از سوی هند، ژاپن، آمریکا و استرالیا برای مواجهه با نیروی دریای چین می رود. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 412

به "تحرک جدید آمریکا برای تقابل با چین با استقرار دو ناوگروه در شرق دور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرک جدید آمریکا برای تقابل با چین با استقرار دو ناوگروه در شرق دور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید