بحران اقتصاد جهانی منتشر شد

به گزارش خیمه نیوز، به گزارش خبرنگاران، کتاب بحران اقتصاد جهانی: رکود عظیم قرن بیست ‬ و یکم مجموعه مقالات اقتصاد سیاسی به ویراستاری میشل چوسودوسکی و اندرو گاوین مارشال منتشر شد.

بحران اقتصاد جهانی منتشر شد

این کتاب که توسط شهرزاد مهدوی به فارسی ترجمه شده، در پشت جلد چنین معرفی شده است:

رکود اقتصادی در سرتاسر دنیا شدت یافته و بیکاری گسترده، فروپاشی برنامه های اجتماعی دولت ها و فقیر شدن میلیون ها نفر از مردم را در پی داشته است. سقوط بازارهای اقتصادی پیامدِ کلاهبرداری سازمان یافته و دست کاری اقتصادی بود. بحران اقتصادی همراه با فرایند نظامی گری در سراسر دنیا، جنگی بدون مرز به رهبری ایالات متحده امریکا و هم پیمانان آن در ناتو را به همراه داشته است.

در کتاب حاضر، خواننده را از راهروهای فدرال رزرو عبور می دهیم و به سالن های جلسات مجلل شرکت های عظیم در وال استریت می بریم که در آن ها معاملات اقتصادی تأثیرگذار به روال عادی تصمیم گیری می شوند. در این مجموعه مقالات بهنگام، هر یک از نویسندگان، پوسته ‬ پر زرق ‬ و برق را می شکافند تا شبکه پیچیده ای از فریب کاری و تحریف رسانه ای را افشا نمایند که در خدمت پنهان کاری کارکرد نظام اقتصاد دنیای و پیامدهای ویرانگر آن بر زندگی مردم قرار گرفته است.

بحران اقتصاد دنیای: رکود عظیم قرن بیست‬ ویکم (The global economic crisis : the great depression of the XXI century) از انتشارات گلوبال ریسرچ (Global Research Publishers)، شامل بیست مقاله از صاحب نظران اقتصاد سیاسی با ویراستاری میشل چوسودوسکی (Michel Chossudovsky) و اندروگاوین مارشال (Andrew Gavin Marshall) است. چوسودوسکی استاد اقتصاد در دانشگاه اتاوا و مدیر مرکز پژوهش دنیای ‬ سازی (CRG) است. گاوین مارشال هم تحلیل گر اقتصاد سیاسی دنیای و پژوهشگر همکار در مرکز پژوهش دنیای سازی است.

بحران اقتصاد دنیای: رکود عظیم قرن بیست ‬ و یکم شامل پنج بخش و بیست فصل است.

بخش اول با عنوان بحران اقتصاد دنیای شامل دو مقاله بحران اقتصاد دنیای؛ مروری اجاقتصادی از میشل چوسودوسکی، مرگ امپراطوری امریکا از تانیا کاریناسو، فروپاشی درونی بخش اقتصادی و رکود اقتصادی نوشته ‬ جان بلامی فاستر و فرد مگداف، رکود: بحران سرمایه داری از جیمز پتراس، دنیای شدن و نولیبرالیسم، نوشته کلودیا فون ورلهوف و تکاپوی اقتصادی برای بازگشت به شرایط عادی از شیموس کوک است.

بخش دوم با موضوع فقر و بیکاری شامل مقالات فقر دنیای و بحران اقتصادی از میشل چوسودوسکی و فقر و نابرابری اجتماعی تألیف پیتر فیلیپس است.

بخش سوم با عنوان جنگ، امنیت ملی و دولت دنیای دربرگیرنده ‬ شش فصل جنگ و بحران اقتصادی از میشل چوسودوسکی، اشباع دلار ساخت نظامی امریکا در دنیا را تأمین اقتصادی می نماید اثر مایکل هادسون، حکومت نظامی، یاری اقتصادی و جنگ نوشته پیتر دیل اسکات، بودجه مخفی عملیات پنتاگون و جاسوسی از تام بورگهارت، بحران اقتصادی تهدیدنماینده امنیت ملی در امریکا اثر بیل وان اوکن و اقتصاد سیاسیِ حکومت دنیای از اندرو گاوین مارشال است.

بخش چهارم که به نظام پولی دنیای می پردازد، علاوه بر دو مقاله بانک های مرکزی در اقتصاد سیاسی دنیای و نظم نوین دنیای اقتصادی: به سوی پول واحد دنیای از اندرو گاوین مارشال، دو فصل نقشه سری برای ایجاد بانک مرکزی دنیای اثر الن براون و دمکراتیزه ‬ کردن نظام پولی نوشته ‬ ریچارد سی. کوک را شامل می گردد.

بخش پنجم و پایانی کتاب با عنوان سایه نظام بانکی شامل دو مقاله طرح پونزی وال استریت نوشته اِلن براون و ساختن اوراق بهادار: عظیم ترین تقلب تاریخ از مایک ویتنی است.

کتاب بحران اقتصاد دنیای: رکود عظیم قرن بیست ویکم با ترجمه شهرزاد مهدوی در 520 صفحه توسط نشر افکار منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 198

به "بحران اقتصاد جهانی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران اقتصاد جهانی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید