ایتالیا رکورد شکست، آلمان با عظیم ترین چالش پساجنگ روبرو است

به گزارش خیمه نیوز، ایتالیا و سوئیس به ترتیب با ثبت موارد جدید مبتلا به کرونا، رکورد ابتلا و مرگ ومیر بر اثر کرونا را شکستند.

ایتالیا رکورد شکست، آلمان با عظیم ترین چالش پساجنگ روبرو است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا بار دیگر رکورد شکست و این کشور بیش از چهار هزار مبتلا به کووید 19 در یک روز را ثبت کرد.

وزارت بهداشت ایتالیا امروز چهارشنبه (28 اسفند) گفت که در 24 ساعت گذشته 4207 مورد جدید به کرونا مبتلا شده اند با مجموع موارد قبلی، شمار مبتلایان به کرونا ویروس به 35713 نفر رسیده است.

این بالاترین میزان ثبت آمار مبتلایان کرونا از زمان بروز و شیوع آن در شهر ووهان چین است. ایتالیا یک هفته است که به منظور مقابله با این ویروس قرنطینه سرتاسری را شروع نموده است.

وزارت بهداشت ایتالیا همچنین از مرگ 475 نفر در طول یک روز اطلاع داده که در نوع خود، یک رکورد دیگر در ثب فوتی ها بر اثر کروناویروس است.

در همین ارتباط، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت که این کشور بعد از جنگ دنیای دوم با بزرگترین چالش به نام کرونا روبه رو است. مرکل از شهروندان آلمان خواست برای شکست کرونا همبستگی شبیه دوران جنگ از خودشان نشان دهند.

دولت آلمان اعلام نموده که برنامه های پذیرش مهاجران فعلا به تعلیق درآمده است.

از انگلیس هم خبر میرسد که نخست وزیر این کشور دستور داده همه مدارس از آدینه این هفته تا اطلاع ثانوی تعطیل گردد. بوریس جانسون گفته به هرلحظه در حال ارزیابی اوضاع انگلیس است و محتمل است دولت او تدابیر و اقداماتی را در صورت لزوم اتخاذ کند.

نخست وزیر انگلیس از قصد دولتش برای انجام تست بر روی 25 هزار نفر به صورت روزانه اطلاع داد و گفت که فرآیند تست را بدون اینکه نیازی به مراجعه به بیمارستان ها باشد، گسترش خواهد داد.

از سوئیس هم خبر میرسد این کشور بعد از ایتالیا رکورد دار ثبت کرونا در دنیا است. وزارت بهداشت سویس بعد از ظهر امروز گفت که 3028 نفر در یک روز به کرونا مبتلا شده و 21 تن دیگر فوت نموده اند.

ترکیه هم به رغم تأخیر در شیوع کرونا، از تشدید تدابیر امنیتی برای مقابله با این ویروس مسری اطلاع داد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور گفت که بهمنظور پیش گیری، 10 هزار عمره گذار را در قرنطینه نگه داشته است.

او گفت که ترکیه 100 میلیارد لیر ترکیه برای مقابله با کرونا اختصاص داده و از فردا توزیع ماسک های مناسب بین افراد مسن بالا 65 سال شروع خواهد شد.

بانک دنیای هم گفت که دو تن از کارمندانش در واشنگتن، پایتخت آمریکا به کرونا مبتلا شده اند. رئیس این بانک پیش بینی نموده که در روزها و هفته های آینده، شمار مبتلایان بیشتر گردد.

فرانسه نیز گفت امروز چهارشنبه 89 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جانشان را از دست داده اند. تا به امروز 264 نفر در فرانسه بر اثر ابتلا به این بیماری فوت نموده اند.

پلیس این کشور گفت که در راستای مقابله با کرونا، افرادی که قوانین تعطیلی در این کشور را رعایت نکنند بیش از 4000 یورو جریمه خواهند شد.

دانشگاه جانز هاپکینز در ایالت مریلند آمریکا هم گفت که در یک ساعت گذشته 300 نفر به کرونا مبتلا شده اند. سازمان ملل متحد برآورد نموده بر اثر کرونا ممکن است 24 میلیون نفر شغلشان را از دست بدهند.

شرکت فیس بوک هم اعلام نموده که همه حقوق پیمانکارانش را به طور کامل پرداخت خواهد نمود اگرچه آن ها در این شرایط نتوانند وظایف خود را انجام دهند.

وزارت بهداشت اسپانیا هم آخرین ساعات پایانی چهارشنبه شب گفت که در طول یک روز گذشته، 2920 نفر به کرونا مبتلا شده، 105 نفر فوت نموده و که با آمار قبلی تعداد فوتی ها به 638 نفر می رسد. کل افراد مبتلا به کووید 19، 14764 نفر است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تا این لحظه 215,131 نفر مبتلا شده، 8,794 نفر فوت نموده و 84,314 نفر هم بهبود پیدا نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 186

به "ایتالیا رکورد شکست، آلمان با عظیم ترین چالش پساجنگ روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا رکورد شکست، آلمان با عظیم ترین چالش پساجنگ روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید