بازداشت 300 تن در اعتراضات هنگ کنگ

به گزارش خیمه نیوز، همزمان با حمله پلیس ضدشورش به معترضان حامی دموکراسی که مخالف به تعویق افتادن انتخابات محلی بودند، نزدیک به 300 تن توسط پلیس این دولت شهر بازداشت شدند.

بازداشت 300 تن در اعتراضات هنگ کنگ

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار بود یکشبنه روز انتخابات برای مجلس تقریبا منتخب هنگ کنگ باشد؛ یکی از معدود مواردی که مردم هنگ کنگ می توانند رای دهند.

اما کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ به خاطر پاندمی کرونا این رای گیری را برای یک سال به تعویق انداخت؛ اقدامی که باعث خشم و عصبانیت اپوزیسیون حامی دموکراسی هنگ کنگ شد که امیدوار بود بتواند از احساسات ضد دولتی سود ببرد.

صدها پلیس ضد شورش به منظور سرکوب درخواست های آنلاین برای برگزاری اعتراضات علیه به تعویق افتادن انتخابات، به منطقه کولون سرازیر و در آنجا مستقر شدند.

همزمان با اینکه این افسران پلیس چندین ایست بازرسی قرار داده و از مردم می خواستند تا متفرق شوند، کل عصر یکشنبه این افسران با مردمی روبه رو شدند که شعارهایی چون رای مرا پس دهید و پلیس های فاسد سر می دادند.

پلیس در بیانیه ای در فیس بوک گفت: دست کم 289 تن عمدتا به خاطر تجمع های غیرقانونی بازداشت شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: یک خانم به خاطر سردادن شعارهای استقلال طلبی تحت قانون امنیتی جدید پکن بازداشت شد.

تصاویر زنده سه تن از سیاست مداران برجسته حامی دموکراسی از جمله لئونگ کوک-هانگ، فیگو چان و رافائل وونگ را در بین بازداشت شدگان نشان دادند.

این اعتراضات چند ساعت پس از آن برگزار گردید که واحد امنیت ملی تازه تاسیس پلیس تام تاک-چی، یکی دیگر از فعالان دموکراسی را به خاطر گفتن کلمات فتنه انگیز بازداشت کرد؛ جرمی که به دوران استعمار بازمی گردد.

تام تاک-چی تازه ترین فرد در بین صف طولانی منتقدان دولت است که به خاطر مشارکت شان در اعتراضات با پیگرد قانونی روبرو شده اند.

این در حالی است که پلیس در جریان اعلام خبر بازداشت تام شرح نداده که وی چه چیزی گفته که فتنه انگیز تلقی شده است.

دفتر امور پکن در هنگ کنگ سازمان دهنگان این اعتراض را بی عاطفه خطاب کرد و یکی از سخنگویان این نهاد گفت: برای هرگونه اقدامی که قانون امنیت ملی را نقض کند، هیچ تحملی وجود ندارد.

این نهاد همچنین متعهد شد: ما به طور قطع اجازه نخواهیم داد هنگ کنگ دوباره دچار هرج و مرج و آشوب گردد.

دولت منطقه ای هنگ کنگ نیز در بیانیه ای اقدامات غیرقانونی و خودخواهانه معترضان را محکوم کرد.

یکی از سخنگویان دولت منطقه ای هنگ کنگ گفت: در حال حاضر اولویت اصلی هنگ کنگ متحد بودن و مبارزه دسته جمعی با ویروس کروناست.

پس از آنکه هنگ کنگ سال گذشته برای هفت ماه متوالی گرفتار اعتراضات گسترده و اغلب خشونت آمیز حامیان دموکراسی بود، پکن یک سرکوب گسترده را علیه منتقدان در این دولت شهر به راه انداخت. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 517

به "بازداشت 300 تن در اعتراضات هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 300 تن در اعتراضات هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید