بازار مرغ در راه ثبات است

به گزارش خیمه نیوز، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی می گوید اصلاح نرخ مصوب مرغ، افزایش جوجه ریزی، تخصیص 100 درصدی ذرت و کنجاله سویا برای 50 روز، تداوم در عرضه نهاده به وسیله سامانه بازارگاه منجر به این خواهد شد که در ماه های آینده بازار مرغ به ثبات و آرامش برسد.

بازار مرغ در راه ثبات است

محمدعلی کمالی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه افزایش نرخ مصوب مرغ نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: فراورینماینده بایستی فراوریش پایدار باشد و پایداری فراوری نیز منوط به این است که زیان نکند. قیمتی که اخیرا برای مرغ مشخص شده قیمتی است که مرغداران زیان نمی نمایند و فراوری هم پایدار خواهد شد. امیدواریم که فراورینمایندگان با رغبت بیشتری جوجه ریزی نمایند و در ماه های آینده مسئله ای نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اصلاح نرخ مصوب مرغ اقدامات دیگری هم در راستای ایجاد ثبات در بازار مرغ اجرا شده است، گفت: اولین اقدام افزایش میزان جوجه ریزی نسبت به ماه های قبل بهمن ماه است. دیگر اینکه تا اواسط اسفندماه فقط برای 40 روز پرورش، نهاده تخصیص داده می شد که این عدد به 45 روز و در نهایت به 50 روز افزایش یافت و در حال حاضر ذرت و کنجاله سویا به طور 100 درصدی برای 50 روز توسط دولت تامین می گردد. تخصیص 100 درصدی نهاده در مدت زمان بیشتر باعث می گردد که مرغ با وزن بیشتری وارد بازار گردد و 25 درصد افزایش فراوری گوشت داشته باشیم.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه نمود: از طرفی استان هایی که به تهران مرغ می فرستادند موظف شدند که سهمیه بیشتری برای تهران ارسال نمایند. همچنین سعی شد که نهاده نیز به طور مرتب به وسیله سامانه بازارگاه به دست مرغداران برسد. حتی درتعطیلات عید نوروز نیز برای تردد ها ممنوعیتی قرار داده نشد و حمل نهاده ها نیز به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام انجام شد.

به گفته وی تمهیدات در نظر گرفته شده و اقدامات اجرا شده نوید این را می دهد که در ماه رمضان بازار خوبی در پیش داشته باشیم و قیمت ها به تعادل برسد.

کمالی در سرانجام گفت: فراوری به اندازه کافی است کمبودی نداریم. مردم به میزان احتیاج مرغ خریداری نمایند و احتیاجی به دپو نیست. زیرا با دپو هم کیفیت مرغ پایین می آید و هم فشار مصنوعی به بازار وارد خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران در روزهای گذشته بر اساس تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور قیمت مرغ منجمد در سرد خانه کیلویی 18 هزار و 800 تومان، قیمت مرغ منجمد برای مصرف نماینده کیلویی 19 هزار و 800 تومان، قیمت مرغ زنده در کشتارگاه کیلویی 17 هزار و 100 تومان، قیمت مرغ آماده طبخ در میدان بهمن تهران کیلویی 23 هزار و 300 تومان و قیمت مرغ آماده طبخ برای مصرف نماینده کیلویی 24 هزار و 900 تومان مشخص شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 882

به "بازار مرغ در راه ثبات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار مرغ در راه ثبات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید