8 واقعیت باورنکردنی درباره تاریخ ایتالیا که بهتر است بدانید (تور ایتالیا ارزان)

به گزارش خیمه نیوز، ایتالیا به عنوان یکی از تأثیرگذارترین فرهنگ ها در طول قرن های متمادی می باشد و همواره چیزهای جدیدی برای یادگیری در خصوص تاریخ ایتالیا وجود دارد.

8 واقعیت باورنکردنی درباره تاریخ ایتالیا که بهتر است بدانید (تور ایتالیا ارزان)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

ایتالیا قرن هاست که دنیا را مجذوب خود نموده است. این کشور اروپایی یکی از پربازدیدترین مکان های روی زمین است و میلیون ها جهانگرد را به علت داشتن

  • غذا های خوش طعم
  • نوشیدنی های بینظیر
  • تاریخ غنی
  • هنر و زیبایی های طبیعی

مجذوب خود نموده است.

پس از بازدید از تور اروپا و سفر به کشور زیبای ایتالیا، می توان درک کرد که این کشور شگفتی های بی پایانی دارد که شاید که تنها با یکبار بازدید نمی توان از تمام این شگفتی ها و زیبایی ها تماشا کرد.

1.هیچ کشور دیگری به مقدار ایتالیا میراث دنیای ندارد

سفر به هر شهری از کشور ایتالیا به معنای محاصره شدن با منظره ها تاریخی بسیار است چرا که تاریخ ایتالیا به هزاران سال پیش بازمی گردد، بنابراین جای تعجب نیست که این کشور دارای بیشترین میراث دنیای در دنیا باشد.

بر اساس گزارش یونسکو، ایتالیا با داشتن 58 اثر ثبت شده در میراث دنیای در رتبه اول دنیا و پس از آن چین با 56 اثر در رتبه دوم آثار ثبت شده در دنیا قرار گرفته است.

2.ایتالیا کشور مورد علاقه شکسپیر بود

ایتالیا کشور مورد علاقه شکسپیر بود اگرچه ویلیام شکسپیر در انگلستان به دنیا آمد، اما به شدت به ایتالیا علاقه داشت. و این را می توان از داستان رومئو جولیت که داستان آن ها در شهر عشاق یعنی ورونا ایتالیا به دنیا آمد دریافت.

اما این تنها داستان هایی از شکسپیر نیستند که داستان آن ها در ایتالیا نوشته شده بلکه به گفته بسیاری از منابع حدود 38 مورد (حدود یک سوم) از شخصیت های داستتنی این شاعر و فیلمنامه نویس در ایتالیا به دنیا آمدند که از جمله معروف ترین آن ها میتوان به اتلو و تاجر ونیز اشاره نمود

3.سکه های درون فواره فونتانا د تروی Fontana de Trevi صرف امور خیریه می گردد

یکی از زیباترین مکان هایی که در تور ایتالیا بهتر است حتما از آن تماشا کنید فواره زیبا فونتانا د تروی است در کنار این فواره مجسمه الهه آبها پوسیدان واقع شده است که از طریق ارابه ای دو اسب که یکی از آن ها سرکش و دیگری آرام است را راهنمایی میکند این دو اسب در حقیقت نمادی از سرکشی طبیعت و آب است

در گذشته بسیاری از افرادی که قصد ترک شهر برای رفتن به جنگ را داشتند در روبروی این دریاچه قرار می گرفتند و سکه ای را از سمت چپ شانه خود به درون دریاچه می انداختند و اگر سکه آن ها به درون دریاچه می افتاده به این معنی بوده است که آن ها در جنگ پیروز شده و دوباره صحیح و سالم به این شهر باز می گشتند.

امروزه بسیاری از جوانان رو به روی این فواره می ایستند و به شیوه گذشته سکه ای را به سمت آن پرتاب می نمایند و معتقدند اگر سکه درون این فواره بیافتد آن ها به عشق حقیقی در زندگی خود دست پیدا می نمایند.

گفته می گردد بر اساس بعضی منابع، فواره تروی رم در سال چیزی در حدود2016 1.5 میلیون دلار عایدی داشته است، زیرا جهانگردانی که بلیط هواپیما خود را به مقصد این مکان رزرو می نمایند پس از بازدید از این فواره روزانه نزدیک به 3500 دلار آمریکا را به این فواره می ریزند.

دزدین پول از این فواره جرم محسوب میگردد و جریمه دارد چرا که هر از گاهی دولت سکه ها را از درون فواره خارج می نماید و پول آن به فعالیت های خیریه کلیسا می رسد. این پول معادل 15 درصد از بودجه سالانه کاریتاس رم است.

4.ایتالیایی ها هزاران سال است که پاستا می خورند

نمی توان در خصوص غذای ایتالیایی صحبت کرد و به پاستا اشاره ای نکرد. غذا بخش بزرگی از تاریخ و فرهنگ مردم ایتالیا است و بعضی منابع معتقدند که پاستا در قرن سیزدهم از طریق مارکوپلو به مردم ایتالیا معرفی گردید

گفته می گردد که مارکوپلو در سفرهای خود و با الهام از تجهیزاتی که در سفرهای خود در دیده بود ایده تهیه پاستا توانست پاستا تهیه کند و از این رو فراوری ماکارانیی در ایتالیا قدمتی هزاران ساله دارد

ایتالیایی ها در طی قرن ها مهارت های فراوری پاستا را بهبود بخشیده اند و از این رو اگر بلیط هواپیما خود را به مقصد ایتالیا رزر و کردید پیشنهاد ما این است که پاستا را در زادگاه این غذا تجربه کنید.

5.قدیمی ترین دانشگاه دنیا در ایتالیا

دانشگاه بولونیا در سال 1088 تأسیس شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های سراسر دنیا است این دانشگاه که قدیمی ترین دانشگاه در دنیای غرب شناخته می گردد فارغ التحصیلان بنامی در میان سیاستمداران و پاپ ها را تعلیم داده است

این مکان بعلاوه یکی از زیباترین دانشگاه ها در بازدید از تور اروپا است و در بین جهانگردان بسیار محبوب می باشد. بازدید از این مکان از دوشنبه تا شنبه در طول روز امکان پذیر است.

6.گربه ها در ایتالیا دارای حقوق قانونی هستند

شکی نیست که ایتالیایی ها از عاشقان دوست داران حیوان خانگی و به خصوص گربه ها هستند. آن گونه که در تاریخ آمده گربه ها را در روم باستان مقدس می دانستند و مجسمه هایی از گربه ها در شهر وجود داشته است چرا که گربه ها حیوانات مورد علاقه الهه دیانا بودند. گربه ها بخشی از رم مدرن هستند و لارگو آرژانتین، در حال حاضر خانه 130 گربه خیابانی است.

عشق ایتالیایی ها به گربه ها هنوز زنده است. نزدیک به 300 هزار گربه در رم وجود دارد و همه آنها از طریق دارای حقوق قانونی هستند و تحت حمایت دولت محافظت می شوند

این حقوق به گربه ها این اجازه را می دهد که در این شهر با امنیت زندگی نمایند و نمیتوان آن ها را حذف کرد در این کشور بعلاوه قوانینی برای بهداشت گربه ها وجود دارد

7.ایتالیا مرکز ویولون

ویولن را آندریا آماتی بیش از چهار قرن پیش در کرمونا اختراع کرد. از آن موقع، این مکان معروفیت یافت داشت و کار صنعتگران به عنوان یکی از میراث فرهنگی ناملموس بشریت شناخته می گردد.

در تور اروپا در شهر کرمونا یکی از معدود شهرهایی است که جهانگردان می توانند ببینند که چگونه صنعتگران قرن ها پیش ویولن می ساختند، زیرا توانستند این هنر را حفظ نمایند. بازدیدنمایندگان بعلاوه می توانند در یکی از کارگاه های متعدد ثبت نام نمایند و نحوه ساخت ویولن را بیاموزند.

پیشنهاد ما این است که اگر بلیط هواپیما تهران به میلان را رزرو کردید بازدید از این کارگاه های ساخت ویولون را از دست ندهید

8.پمپئی و بازگشت دوباره

پمپئی یکی از جاذبه های زیبا و ازشمند تاریخی کشور ایتالیا است که هر ساله مورد توجه بسیاری از بازدید نمایندگان در سراسر دنیا قرار می گیرد

در حالی که امروزه بیشتر مردم درباره پمپئی شنیده اند باید گفت این شهر قرن ها که کشف نشده به جای مانده بود. پمپئی پس از فوران کوه وزوویوس در سال 79 پس از میلاد ویران شد. این شهر تنها در قرن هجدهم دوباره کشف شد و حفاری ها اجساد، ساختمان ها و ابزارهایی را که به خوبی حفظ شده بودند دوباره پیدا شد.

از نظر تیم تحریریه سایت خبرنگاران ، امروزه این مکان یکی از مجذوب کننده ترین تماشای ها در کشور ایتالیاست

منبع: طاهاگشت
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1515

به "8 واقعیت باورنکردنی درباره تاریخ ایتالیا که بهتر است بدانید (تور ایتالیا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 واقعیت باورنکردنی درباره تاریخ ایتالیا که بهتر است بدانید (تور ایتالیا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید