گیاه خوار هستید؟ به این کشورها سفر کنید!

به گزارش خیمه نیوز، برترین کشورها برای آدم های گیاه خوار

آیا شما یک گیاهخوار و علاقه مند به سفر و سیاحت هستید؟ شما سفر را بسیار دوست دارید و ما اطمینان می دهیم بقیه چیزها مهم نیست. ممکن است که بعضی به شما هشدار دهند که گیاهخوار بودن شما سبب سخت شدن سفر شده و شما در طول سفر نمی توانید رستوران های گیاهی با غذا های خوب پیدا کنید و به این فکر می کنید که جهنمی از ناامیدی در پیش روی شماست. اما فقط به علت اینکه شما گیاهخوارید لزوما مجبور نیستید در سفر فقط سالاد و آجیل ها را مصرف کنید. در سطح جهان رستوران ها و اغذیه فروشی هایی هستند که شما می توانید تجربه فوق العاده ای از صرف یک غذای گیاهی لذیذ را در آنها به دست آورید و معمولا این غذاها از تنوع بسیاری برخوردار هستند که لذت امتحان کردن را در شما ایجاد خواهند کرد. با خبرنگاران همراه باشید تا برترین کشورها برای گیاه خواران را به شما معرفی کنیم.

گیاه خوار هستید؟ به این کشورها سفر کنید!
  • ایتالیا

آیا آگاه هستید که در سراسر اتحادیه اروپا، کشور ایتالیا بالاترین نرخ گیاهخورای را داراست؟ بنابراین اگر شما برای تعطیلات و یا هدف کاری سفری به ایتالیا خواهید داشت، بدانید که شما به عنوان یک گیاهخوار در آنجا تنها نبوده و می توانید غذاهای گیاهی فوق العاده ای را امتحان کنید. نزدیک به ده درصد از کل جمعیت ایتالیا گیاهخوار هستند و از رژیم غذایی گیاهی تبعیت می نمایند. به همین علت تعداد زیادی از رستوران های گیاهی بسیار خوب و با کیفیت در سطح این کشور وجود دارد. در این کشور مشهور شده که؛ مواد خام مدیترانه ای غنی از سبزیجات سالم و بهداشتی است.

  • انگلستان

شاید زمانی که به غذاهای انگلستان فکر می کنید، بشقاب هایی مملو از چیپس، ماهی و بعضی غذاهای عجیب به فکرتان خطور کند، با این حال ، اخیرا بسیاری از سرآشپزهای بریتانیایی آغاز به پذیرش فرهنگ گیاهخواری نموده اند. شما تعجب خواهید کرد اگر بدانید، از هر پنج نفر در انگلستان، یک نفر به گیاهخواری روی آورده است. به همین علت جای تعجب نیست که رستوران های خوب این کشور بخواهند غذاهای گیاهی خوب و باکیفیت ارائه دهند.

  • تایوان

اگر صحبت از شیوه و سبک غذایی سنتی تایوان در میان باشد، غذاهای گیاهی در این میان به ستاره تبدیل می شوند. تایوان، این جزیره مجذوب کننده، از تعداد زیادی غذای فوق العاده خوشمزه به همراه سس های متفاوتی گیاهی برای گیاهخواران و دوستداران غذاهای گیاهی برخوردار است. قابل توجه است که به این غذاها می گردد گوشت هم افزود به این معنی که این نوع غذاهای سنتی تایوان هم در سبک گیاهی و هم غیر گیاهی آن تهیه می شوند که این موضوع تنوع را در غذاهای گیاهی این کشور زیاد می نماید. اگر به تایوان سفر می کنید، نگران نباشید هیچ کمبودی در رابطه با رستوران های گیاهی احساس نخواهید کرد چرا که بیش از 6هزار رستوران گیاهی در این کشور وجود دارند که آماده سرویس دهی به گیاهخواران هستند. با این طیف گسترده رستوران گیاهی شما می توانید به سلیقه غذایی خود دست پیدا کنید.

  • سنگاپور

در مقصدی نسبتا کوچکتر، سنگاپور انواع غذاهای فوق العاده خوشمزه برای همه ارائه می دهد که گیاهخواران نیز شامل آنها می شوند. با وجود 172 رستوران گیاهی در سنگاپور مرکزی شما می توانید به طور کلی از صرف غذاهای گیاهی لذت ببرید. شما می توانید فست فود گیاهی صرف (vegan) در رستوران nomVnom و غذاهای گیاهی چند قومیتی و یا غذاهای کاملا گیاهی را در مراکز هاوکر hawker centers در سنگاپور پیدا کنید. بعلاوه خدمات متنوع آشپزی در این کشور شامل غذاهای غربی، هندی، چینی، مدیترانه ای، غذاهای مالایی و ترکیبی از همه آنها، می گردد.

  • ایرلند

ایرلند کشوری است که بیشترین رستوران گیاهی صرف، گیاهی و فروشگاه های مواد غذایی گیاهی را در مقایسه با هر کشور دیگری در دنیا دارد. بعضی می گویند که کافه پارادیزو Cafe Paradiso در شهرستان کورک Cork County برترین این رستوران ها محسوب می گردد اما ممکن است که شما به طور یکسان از غذاهای این رستوران ها در سراسر شهرهای بزرگ و روستاهای کوچک لذت ببرید. آیا واقعا علاقه مند هستید که غذاها و خوراک های سنتی ایرلندی را امتحان کنید بدون اینکه نگران زیر پا گذاشتن اصول گیاهخواری خود باشید؟ شما باید غذایی به نام colcannon را که گیاهی است و یا خورشت ایرلندی را که از ماده چسبناک گندم (پروتئین اصلی گندم) تهیه می گردد، امتحان کنید.

  • آلمان

یکی دیگر از مکان های این فهرست که حیرت شما را بر خواهد انگیخت، کشور آلمان با فرهنگی غنی بوده که منزلگاه 7 میلیون گیاهخوار است. اگر چه آلمان تا کنون بیش از هزار و پانصد نوع سوسیس ساخته است که بیشتر مردم آن، در طول سال، مصرف نماینده اندازه زیادی از این سوسیس ها هستند، 9 درصد جمعیت این کشور را گیاهخوران تشکیل می دهند. بنابراین اگر تصور می کنید که در سفر به این کشور وادار خواهید شد فقط نوشیدنی و میوه و سبزیجات و بیسکویت بخورید، سخت در اشتباه هستید.

  • جامائیکا

آیا رهبر مذهبی فرقه راستافار Rastafarian religious را می شناسید؟ در این فرقه معتقد هستند غذایی قابل خوردن است که پاکیزه و طبیعی باشد. راستافارها معمولا هیچ نوع گوشتی را نمی خورند. حتی اگر کسی هر روز ماهی بخورد، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات را بدون اینکه از آن دست بکشد، حفظ می نماید. علاوه بر این، در اینجا رژیم غذایی غنی از میوه ها و آب میوه ها وجود دارد. این سبک غذایی دارای سسی خوشمزه به نام جرک Jerk sauce است که می تواند به همه غذاها اضافه گردد و باعث لذیذ شدن غذاها گردد. تور مسافرتی جامائیکا قطعا یکی از سفرهای به یاد ماندنی برای گیاهخواران خواهد بود.

  • هند

هندوستان اولین و تنها مکان مقدسی از غذاهای گیاهی و گیاهی صرف بوده که می توان گفت برترین نقطه برای بازدید گردشگران گیاهخوار است. با وجود بیش از پانصد میلیون گیاهخوار، این کشور متعهد شده تا طیف وسیعی از غذاهای خوشمزه گیاهی با طعم های خاص را ارائه دهد. علاوه بر این، اگر شما برای خرید هر گونه مواد غذایی بسته بندی شده به فروشگاه ها و مغازه های هند مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که بسته های مواد غذایی اگر گیاهی باشند دارای یک علامت سبز و اگر غیر گیاهی باشند دارای یک علامت قرمز یا قهوه ای هستند و این مساله از ویژگی های مهم و شاخص همه بسته بندی ها در این کشور است. در سطح این کشور، همه جا، از شهرهای بزرگ گرفته تا روستاهای کوچک، همه رستوران ها و اغذیه فروشی ها برای ارائه غذاهای گیاهی (البته تند) در خدمت گردشگران و مسافران خواهند بود.

  • سوئیس

هنگامی که صحبت از مواد غذایی ارکانیک به میان آید کشوری نمی تواند جایگاه سوئیس را کسب کند. سوئیس برای استفاده از غذاها و مواد غذایی ارکانیک به طور وسواس گونه ای عمل می نماید و به آن معروفیت دارد و جمعیت آن ترجیح می دهند از این مواد غذایی ارگانیک استفاده نمایند. این کشور در سطح بین المللی در پخت غذاهای غنی و مغزی تهیه شده از فعالیت های کشاورزی خاص و سرشاز از ترکیبات مفید، معروفیت داشته و به طور برجسته ای نمایان است. با این حال مواد غذایی در سوئیس بسیار گران است و شما باید هزینه بالایی را برای غذا و مواد غذایی محاسبه کنید.

  • اتیوپی

بیشتر مردم اتیوپی مسیحی و پیرو آئین ارتودوکس هستند. یک فرد مومن به کلیسای ارتدکس سنتی در اتیوپی، در روزهای چهارشنبه و آدینه از سنت گیاهخواری پیروی می نمایند و علاوه بر آن این افراد، در طول یک سال به مدت طولانی روزه گیاهخواری می گیرند. ضمناً، تعداد زیادی غذای سنتی اتیوپیایی وجود دارد که مبتنی بر گیاهخواری (vegetarian) یا گیاهخواری صرف (vegan) هستند. یکی از غذاهایی که در سفر به اتیوپی باید آن را امتحان کنید، یک خورشت خوشمزه بسیار غلیظ پخته شده از سبزیجات است که بر روی یک ورقه نان ترش سرو می گردد که injera نامیده می گردد.

در حال حاضر که گزینه های بسیاری در خوردن غذاهای گیاهی در سراسر دنیا را پیش رو دارید، آیا فکر شما به عنوان یک گیاهخوار در حین سفر؛ احساس بهتری ندارد؟

منبع: blog.raynatours.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1335

به "گیاه خوار هستید؟ به این کشورها سفر کنید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "گیاه خوار هستید؟ به این کشورها سفر کنید!" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاه خوار هستید؟ به این کشورها سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید