اولویت های سرپرست جدید هنر های نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران

به گزارش خیمه نیوز، علی عطایی بیان کرد: برنامه های زیادی در همین مدت کوتاه طراحی کردیم که از فعال کردن کانون های تئاتر 22 گانه تا زنده کردن میراث معنوی تئاتر، همکاری با سایر مراکز تئاتری و پرداختن به موضوع آموزش را شامل می شوند.

اولویت های سرپرست جدید هنر های نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، علی عطایی سرپرست جدید هنر های نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درباره اولویت های تئاتری اش بیان نمود: در ابتدا تصمیم دارم سرو سامانی به شکل فعالیت های تئاتر در سازمان فرهنگی بدهم در این رابطه برنامه هایی هم ارائه کرده ام که تلاش دارم محقق شوند.

عطایی در ادامه اضافه نمود: برنامه اول من این است که در همه مناطق 22 گانه سازمان و مراکزی که امکان اجرای تئاتر دارند، هنر های نمایشی فعال شود و این اتفاق با زنده کردن و تأسیس کانون های تئاتر و فعالیت داوطلبانه مردمی و در اختیار گذاشتن امکانات و استفاده از سلایق مختلف امکان پذیر است تا در نهایت به تولید تئاتر خودکفا در داخل سازمان برسیم و نیاز های مراکز رفع شده و مردم هم با این تئاتر ارتباط بگیرند و جوابگوی نیازشان باشد.

وی در ادامه اضافه نمود: اولویت بعدی مسئله آموزش است که تلاش دارم در کل حوزه فعالیتم آن را سرو سامان دهم. برای همکاران محترم سازمان از جمله مدیران بالادستی مناطق و معاونین با دادن امتیازاتی، دوره های آموزشی تئاتر خواهیم داشت تا با شناخت و اشتیاق بیشتر این عزیزان، مشکلاتمان در حوزه اجرای تئاتر کمتر شود و دوستان با رغبت بیشتری به فعالیت های جدی در عرصه تئاتر و هنر های نمایشی بپردازند.

عطایی درباره شرایط سر و سامان دادن به سالن های نمایشی سازمان فرهنگی و هنری گفت: تلاش دارم در جا هایی که امکان اجرای تئاتر است شرایط اجرا فراهم کنیم بنابراین احتمالا با هماهنگی معاونت هنری و منابع انسانی سازمان، در هر منطقه که امکان فعالیت نمایشی دارد، یک نیروی متخصص نمایشی خواهیم گذاشت یا اگر این امکان نبود، آموزش هایی به کارشناسان هنری مستقر می دهیم و سعی داریم با تفویض برخی اختیارات ستاد به مناطق مختلف، البته با اطلاع ستاد، ضمن بخشیدن اختیار بیشتر در پی گیری مسائلی مثل مجوزها، بیشتر از پیش این عزیزان را در برنامه ریزی و اجرای فعالیت های نمایشی دخیل کنیم. بدون شک این اختیار عمل، اشتیاق و احساس مسئولیت بیشتری را هم در این عزیزان ایجاد خواهد کرد که به نفع سازمان خواهد بود.

وی درباره زنده کردن جشنواره ها و فعالیت هایی از این دست نیز گفت: بحث دیگر ما در صورت تأمین شرایط مالی و گذر از کرونا زنده کردن برخی میراث معنوی سازمان است که در سال های گذشته مدیران برای آن ها تلاش کرده اند، مثل همین جشنواره های خمسه و شهر تا به شکل جمع و جور شده تری برگزار شوند.

عطایی همچنین گفت: تلاش دارم با تمام نهاد ها و مراکز حوزه تئاتر دست دوستی بدهم و با همه روابط محبت آمیز و خوبی داشته باشم تا همه در کنار هم برای تئاتر فعالیت کنیم و از هم جدا نباشیم.

به گزارش فارس، علی عطایی فارغ التحصیل دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران و سپس دانشگاه تربیت مدرس است. وی با هنرمندان بزرگ تئاتر کشور کار کرده است و در داخل سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز فعالیت هایی، چون برپایی بزرگداشت پیشکسوتانی نظیر علیرضا نادری، انتشار ویژه نامه های نمایشی و نمایشنامه، برپایی جلسات نمایشنامه خوانی و .. صورت داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 333

به "اولویت های سرپرست جدید هنر های نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های سرپرست جدید هنر های نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید