امیدواری انگلیس به ساخت نخستین واکسن کرونا تا پاییز

به گزارش خیمه نیوز، دولت انگلیس با اتکا به ادعای دانشمندان این کشور امیدوار است تا پائیز سال جاری فراوری نخستین واکسن ویروس کرونا (کووید-19) در دنیا و توزیع آن را به ثبت برساند.

امیدواری انگلیس به ساخت نخستین واکسن کرونا تا پاییز

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس عصر سه شنبه به وقت محلی در کنفرانس خبری روزانه دولت خاطرنشان کرد که محققان دانشگاه آکفسورد، واکنسی را از ویروس بدون خطر شامپانزه فراوری نموده اند که با مهندسی های انجام شده حامل بخشی از ویروس ضعیف شده کرونا (کووید-19) است.

وی اضافه نمود: این واکسن که به لاتین ChAdOx1 nCoV-19 نام گذاری شده، قدرت ایمنی بدن انسان را در برابر سایر بیماری ها افزایش داده و برای نخستین بار روز پنجشنبه (فردا) روی انسان آزمایش می گردد.

هنکوک در اظهار نظری تامل برانگیز مطرح نمود که پیش از تعیین شدن نتیجه آزمایش های بالینی، کار فراوری این واکسن آغاز شده و تا ماه سپتامبر به فراوری انبوه رسیده و در دسترس همگان قرار می گیرد. به گفته او، دولت با سه شرکت داروسازی انگلیسی برای ساخت و توزیع واکسن جدید رایزنی نموده است.

وزیر بهداشت انگلیس همچنین از کوشش همزمان دانشمندان ایمپریال کالج اطلاع داد و مدعی شد که هر دو پروژه بسرعت در حال پیشرفت است. وی در ادامه اظهارات ادعایی خود اضافه نمود که دولت با تخصیص 42.5 میلیون پوند اعتبار، بیشترین میزان سرمایه گذاری در دنیا را برای ساخت واکسن کرونا انجام داده است.

هنکوک ادامه داد؛ لذت نخستین کشور فراوریکننده واکسن کرونا بودن به حدی شیرین است که تمام وزن دولت را صرف این دو پروژه نموده ایم.

همزمان سارا گیلبرت رییس گروه تحقیقات دانشگاه آکسفورد در حوزه فراوری واکسن جدید، اظهار امیدواری کرد؛ تا ماه آینده 500 آزمایش بالینی روی انسان انجام دهد. او در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز اضافه نمود که نیمی از این افراد، ترکیبات دیگری از واکسن جدید را آزمایش نموده و علائم آنها آنالیز خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری اسکای، دانشگاه ایمپریال کالج لندن نیز تحقیقات روی حیوانات را از ماه فوریه (بهمن،اسفند) آغاز نموده و آزمایش های بالینی روی انسان را از دو ماه دیگر آغاز می نماید.

بعضی دانشمندان در انگلیس معتقدند که واکسن کرونا در بهترین حالت، زودتر از سال آینده فراوری و توزیع نخواهد شد. پروفسور رابین شتوک از دانشگاه ایمپریال کالج لندن می گوید که کوتاه کردن فرآیند آزمایش های بالینی امری غیر ممکن است.

وی اضافه نمود: نخستین گام این است که مطمئن شویم واکسن جدید روی تعداد محدودی از انسان ها با موفقیت آزمایش شده است. این فرایند در بهترین حالت بین 2 تا 3 ماه طول می کشد.

شتوک ادامه داد: در گام بعدی باید مشاهده کنیم که آیا واکسن جدید می تواند مانع شیوع ویروس در جامعه گردد. برای این کار باید آمار و ارقام را کنار هم قرار داد و اگر نتایج قابل قبول بود، می توان برای کسب مجوز اقدام کرد.

سازمان دنیای بهداشت می گوید که بیش از 70 نمونه واکسن کرونا در سراسر دنیا در حال ساخت است. با این حال کشورهای معدودی دست به آزمایش های بالینی زده و در سودای شکستن رمز ویروس جدید هستند.

انگلیس اینک دوره اوج (پیک) همه گیری ویروس کرونا را سپری می نماید و آمار روزانه مبتلایان و جان باختگان دائما در حال نوسان است. بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت انگلیس تا به امروز 129 هزار و 44 نفر به کرونا مبتلا و 17 هزار و 337 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس پنجشنبه گذشته شرایط قرنطینه در این کشور را به مدت سه هفته دیگر تمدید کرد و اضافه نمود که این وضع، تا رسیدن به آمار پایدار همه گیری ویروس کرونا ادامه دارد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 295

به "امیدواری انگلیس به ساخت نخستین واکسن کرونا تا پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری انگلیس به ساخت نخستین واکسن کرونا تا پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید