شروع عرضه ارز دیجیتالی چین

به گزارش خیمه نیوز، یوان دیجیتالی به صورت قرعه کشی و تنها در اختیار شهروندان چینی قرار خواهد گرفت.

شروع عرضه ارز دیجیتالی چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بانک مرکزی چین با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که نتایج اولیه آزمایش ارز دیجیتالی این کشور رضایت بخش بوده است و به زودی عرضه ارز دیجیتالی این کشور به مردم عادی شروع خواهد شد. آخرین مرحله از پایلوت ارز دیجیتالی چینی در شهر سوژو در 65 مایلی شانگهای انجام شد.

قرار است 20 میلیون یوان (سه میلیون دلار) ارز دیجیتالی این کشور به صورت قرعه کشی در اختیار افراد مختلف قرار گیرد. به هر فرد برنده نیز معادل 200 یوان دیجیتالی تخصیص داده خواهد شد و آن ها می توانند این ارز دیجیتالی را برای خرید در بعضی سایت های اینترنتی استفاده نمایند.

یوان دیجیتالی که توسط بانک مرکزی چین توسعه پیدا نموده است، نخستین ارز دیجیتالی در دنیا محسوب می گردد که توسط بانک مرکزی یک کشور توسعه داده می گردد و بانک مرکزی چین نیز در نظر دارد تا از آن به عنوان ابزار پرداخت نوین در این کشور استفاده کند.

سایر ارزهای دیجیتالی نظیر بیتکوین دارای پشتوانه رسمی نیستند اما یوان دیجیتال به دلیل پشتوانه قدرتمند خود می تواند ارز معتبرتری برای خریداران باشد.

بانک های مرکزی به شدت دنبال استفاده از ظرفیت ارزهای دیجیتالی هستند اما تا به امروز نتوانسته اند یک ارز معتبر را توسعه دهند. پیش بینی می گردد تا سرانجام سال آینده به جز بانک مرکزی چین، شمار دیگری از بانک های مرکزی در دنیا نیز ارز دیجیتالی خود را توسعه دهند.

پیشتر بانک مرکزی چین با صدور بیانیه ای اعلام نموده بود که از زمان شروع عملیات پایلوت آزمایشات فنی ارز دیجیتالی این کشور، حدود 3.13 میلیون تراکنش با استفاده از آن بین شهرهای مختلف این کشور نظیر شنژن و ژیون گان انجام شده است. این برنامه های پایلوت پیشرفت مثبتی داشته اند و از اواخر ماه آگوست تا به امروز حدود 6700 کاربر دولتی چینی از این ارز دیجیتالی برای انجام امور مربوط به تراکنش ها استفاده نموده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 689

به "شروع عرضه ارز دیجیتالی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عرضه ارز دیجیتالی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید