5 موردی که پوست تان سعی می کند به شما بگوید!

به گزارش خیمه نیوز، ماریسا گارشیک، پزشک متخصص پوست در نیویورک و استادیار بالینی پوست در کرنل می گوید: در نوجوانی ممکن است آکنه به دلیل تولید بیش از حد روغن باشد، اما اکنون هرچه سن شما بالاتر می رود، اغلب دلایل آن هورمونی است.

5 موردی که پوست تان سعی می کند به شما بگوید!

تیرگی زیر چشم یا آکنه هایی که بعد از سن بلوغ می زنیم! دلیل آن را نمی دانیم و فک می کنیم یا از چربی بالا است و یا از کمبود خواب! اما دلیل اصلی آن چیست؟

به گزارش everydayhealth؛ بعضی اوقات، ممکن است احساس کند که پوست شما همراهتان نیست. چشمان پف کرده شما دقیقا کم خوابی شما را به رخ می کشد و روزی به آینه نگاه می کنید و چین و چروک هایی را می بینید که فکر می کنید روز قبل خبری از آن ها نبوده است! پیش از این اتفاقات می توانید نشانه هایی را ببینید.

آنچه باعث ایجاد آکنه در نوجوانی شما شده است لزوماً چیزی نیست که در حال حاضر در پشت آکنه زدن امروز شما قرار گرفته است؛ و این مهم است که هنگام انتخاب یک درمان آن را بدانید.

ماریسا گارشیک، پزشک متخصص پوست در نیویورک و استادیار بالینی پوست در کرنل می گوید: در نوجوانی ممکن است آکنه به دلیل تولید بیش از حد روغن باشد، اما اکنون هرچه سن شما بالاتر می رود، اغلب دلایل آن هورمونی است.

آکنه هورمونی در خانم ها اغلب با چرخه قاعدگی بدتر می شود. برآمدگی های آکنه معمولاً نزدیک به فک و چانه شما هستند، برخلاف آکنه هایی که ممکن است در سال های نوجوانی شما را دچار مشکل کند، که اغلب در صورت و پیشانی دیده می شوند.

آکنه های هورمونی اغلب دارای التهاب بیشتری هستند. اگر پوست حساسی دارید، محصولاتی که دارای گوگرد یا پوست درخت بید هستند می توانند به پاکسازی پوست کمک کنند. در نهایت، متخصص زنان و متخصص پوست شما می توانند برای تنظیم چرخه هورمونی مختل کننده پوست به شما کمک کند.

به منبع مشکل برسید. آلرژی، استعمال سیگار و حتی خوردن بیش از حد نمک می تواند در شکل دادن کیسه های زیر چشم شما نقش داشته باشد. اما کمبود خواب مقصر بزرگی در پشت این نگاه است، و اگر این یک اتفاق شایع است پس باید روی عادت های بهداشت خواب یا اولویت بندی آن کار کنید. بنیاد ملی خواب توصیه می کند که بزرگسالان هر شب هفت تا نه ساعت بخوابند. با پزشک خود مشورت کنید. برای رفع سریع تر این مشکل از کرم های چشم استفاده کنید.

براساس بررسی سال 2014 در ژورنال مکانیسم های پیری و توسعه در طول سال ها پوست مقداری از رطوبت خود را از دست می دهد. با وخیم تر شدن شرایط و کم آبی پوست، احتمالاً علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک نمایان می شود.

به این منظور یک مرطوب کننده سبک که موجب ایجاد آکنه و بسته شدن منافذ نباشد را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

گارشیک در این رابطه می گوید این پاسخ عمومی نخواهد بود! اما ژنتیک نقش مهمی در حلقه های سیاه زیر چشم بازی می کند و این چیزی است که کاملا خارج از کنترل شما نیست. با این وجود شما می توانید با کر های چشمی که حاوی آنتی اکسیدان های روشن کننده، مانند ویتامین C و ویتامین E هستند، سیاه شدن زیر چشم را کاهش دهید. اگر دایره ها به رنگ آبی خاکستری به نظر برسند، ممکن است مسئله این باشد که رگ های خونی از زیر پوست نازک دیده می شوند. در این حالت، محصولی حاوی کافئین می تواند به رگ های خونی کمک کند تا ظاهر تیره را کاهش دهد.

اگر شما آماده داشتن چنین پوستی نیستید، کرم های موضعی می توانند به شما کمک کنند. اما کلینیک کلیول می گوید که ممکن است شما از گزینه های درمانی غیر تهاجمی با متخصص پوست خود بهره مند شوید. دستگاه های سفت کننده پوست که از طریق سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده اند نیز به شما کمک می کنند. علاوه بر دارو این ابزار ها تشکیل کلاژن تازه را دستکاری می کنند تا افتادگی را کاهش دهند. یک نگاه غیرتهاجمی باعث می شود که بدون تحمل درد، در مدت زمانی بتوانید افتادگی پوست خود را کاهش دهید.

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1431

به "5 موردی که پوست تان سعی می کند به شما بگوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 موردی که پوست تان سعی می کند به شما بگوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید