10 درمان خانگی برای مبارزه با عفونت قارچی پوست

به گزارش خیمه نیوز، بیماری لکه های چند رنگه یا کچلی پوست، یکی از بیماری های قارچی پوست است که می توان آن را از طریق چند درمان خانگی، از بین برد.

10 درمان خانگی برای مبارزه با عفونت قارچی پوست

این بیماری ، یک بیماری واگیر دار است و هر چه زودتر با آن مقابله کنید، بهتر است. این بیماری می تواند بر نقاط مختلفی از بدن غیر از جمجه، کشاله ران، کف دست و کف پا به وجود آید. بیماری کچلی پوست می تواند از طرق بسیاری مثلا از انسان به انسان، حیوان به انسان، اشیا بی جان به انسان و خاک به انسان منتقل گردد. علائم معمولا بعد از گذشت 10 روز از تماس با منبع آلودگی ظهور می نمایند.

علائم به وجود آمده در اثر بیماری کوچک هستند، دانه های حلقه یا دایره مانند که روی بدن پیدا می شوند. دیگر علائمی که به همراه این دانه ها می آیند عبارتند از: قرمزی، خارش و التهاب. اگر زودتر برای درمان بیماری دست به کار نشوید، ممکن است باعث ایجاد تاول روی پوست گردد.

بچه ها بیشتر از بزرگسالان مستعد ابتلا به این بیماری هستند. عواملی وجود دارند که خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهند، عواملی مانند: رطوبت زیاد محیط، عرق کردن بیش از حد، شرکت در ورزش هایی که ورزشکاران با هم تماس فیزیکی دارند، پوشیدن لباس های تنگ، داشتن سیستم ایمنی ضعیف و استفاده از لباس، حوله یا لوازم شخصی دیگران.

اما برای مبارزه با این بیماری، درمان های خانگی زیادی هم وجود دارد. 10 درمان برتر برای مبارزه با بیماری کچلی پوست:

1- رعایت کامل بهداشت

وقتی صحبت از درمان بیماری کچلی پوست می شوند، رعایت بهداشت یکی از بایدها است. با این کار از پخش شدن بیماری به دیگر نقاط بدن تان جلوگیری نموده و زمان درمان را هم کوتاه تر خواهید کرد. بر اساس تحقیقات، رعایت بهداشت فردی و استفاده از مقادیر مناسب آب در هنگام شستشو، باعث جلوگیری از توسعه بیماری قارچی لکه های چند رنگه می گردد.

ناحیه آلوده را تا جایی که می گردد تمیز نگه دارید. این ناحیه را به طور روزانه با آب و صابونی ملایم بشویید. بعد از هر بار دوش گرفتن تمام بدن تان را به خوبی خشک کنید، به خصوص ناحیه بین انگشتان دست و پا. بعلاوه از جمع شدن عرق در نواحی آلوده جلوگیری کنید، چرا که رطوبت باعث می گردد بیماری پخش گردد.

2- سرکه سیب

تحقیقات ثابت نموده است که سرکه سیب خواص ضد قارچی دارد و می توان از آن برای درمان بیماری های قارچی استفاده کرد. سرکه سیب برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن تان هم مفید است.

  • اندازهی سرکه سیب خالص را با اندازه مساوی آب رقیق کنید. پنبه ای را به این محلول آغشته نموده و آن را روی ناحیه قارچی پوست قرار دهید. از این درمان 3 بار در روز بهره ببرید.

3- روغن درخت چای

روغن درخت چای به خاطر ترکیبات ضد قارچی و گند زدایی که دارد، برای مبارزه با بیماری کچلی پوست عالی است. این روغن می تواند قارچ های عامل این بیماری بکشد و سریعا شما را از شر این بیماری خلاص کند.

  • چند قطره روغن درخت چای را روی پنبه ای بریزید و آن را بر روی ناحیه آلوده پوست قرار دهید. از این درمان 2 تا 3 بار در روز و به مدت یک هفته یا بیشتر بهره ببرید.

4- روغن نارگیل

ترکیبات درمان نماینده پوستی که در روغن نارگیل پیدا شده و بعلاوه ترکیبات ضد قارچی که دارد، آن را به دارویی عالی برای مبارزه با بیماری کچلی پوست تبدیل می نماید.

  • روغن نارگیل را برای چند ثانیه در ماکروویو گرم کنید. سپس آن را بر روی ناحیه آسیب دیده پوست قرار داده و برای چند ثانیه ماساژ دهید. از این درمان حداقل 3 بار در روز بهره ببرید.

5- سیر

سیر یک سبزی ضد قارچ است که برای از بین بردن قارچ های ایجاد نماینده بیماری کچلی پوست بسیار موثر است.

  • یک سیر را آنقدر له کنید تا تقریبا به صورت خمیری گردد. سپس آن را بر روی ناحیه قارچی پوست قرار دهید. برای اینکه سیر بر روی محل آلودگی بماند، با استفاده از گاز روی آن را ببنید. آن را برای چند ساعت نگه دارید. سپس آن را از طریق آب ولرم از روی دست تان بشویید. از این درمان 1 یا 2 بار در روز و به مدت چند هفته بهره ببرید.

6- چریش

این گیاه که به نام نیم هم شناخته می گردد حاوی ترکیبات ضد قارچی و گند زدا است که با بیماری لکه های چند رنگه و دیگر بیماری های قارچی پوست مبارزه می نماید. این ماده از پخش شدن بیماری جلوگیری می نماید وعلائم آن را درمان می نماید.

  • چند قطره روغن نیم را بر روی ناحیه قارچی پوست بریزید. از این درمان 2 یا 3 بار در روز بهره ببرید تا زمانی که علائم کاملا رفع شوند.

7- زرد چوبه

زرد چوبه هم یکی از درمان های خوب برای درمان بیماری کچلی پوست است که به عنوان یک ضد قارچ عمل نموده و از رشد عوامل قارچی بازداری می نماید. زرد چوبه حاوی ترکیبات ضد عفونی نماینده و ضد التهاب است که به خوب شدن بیماری یاری می نمایند.

  • یک ریشه زردچوبه تازه را رنده کنید و عصاره آن را بگیرید. عصاره را بر روی نواحی آلوده پوست بمالید. از این درمان 2 یا 3 بار در روز، تا زمانی که عفونت به طور کامل رفع گردد، بهره ببرید.

8- شیرین بیان

شیرین بیان حاوی ترکیبات ضد قارچی قوی است که می تواند با بیماری کچلی پوست به طور موثر مقابله کند.

  • یک فنجان آب درون قابلمه ای بریزید و 5 تا 6 قاشق چای خوری پودر شیرین بیان به آن اضافه کنید.
  • آن را به جوش بیاورید و سپس اجازه دهید برای مدت 20 دقیقه قل بزند.
  • آن را از صافی بگذرانید و به محلول اجازه دهید تا خنک گردد.
  • یک پنبه را درون محلول فرو برده و سپس آن را بر روی نواحی قارچی پوست قرار دهید.
  • آن را برای 10 دقیقه در آن محل نگه داشته و سپس پوست تان را با آب ولرم بشویید.
  • از این درمان 2 تا 3 بار در روز بهره ببرید تا بیماری تان بهبود یابد.

9- نقره کلوئیدی (کلوئید نقره)

کلوئید نقره یکی دیگر از درمان های عالی برای مقابله با این بیماری است. این ماده ترکیبات ضد قارچی قوی دارد که باعث از بین رفتن ریشه بیماری می گردد. به علاوه که این ماده برای انسان سمی نیست و به محض استعمال اثر می نماید.

  • اندازهی کلوئید نقره را بر ناحیه آسیب دیده اسپری کنید و اجازه دهید خشک گردد. از این درمان 2 تا 3 برا در روز بهره ببرید تا عفونت بر طرف گردد.
  • به علاوه می توانید 1 تا 2 قاشق کلوئید نقره را به لیوانی آب اضافه کنید و 2 بار در روز و به مدت 1 ماه آن را بنوشید تا تمام قارچ هایی که در بدن هستند را از بین ببرد.

10- ید

ید به خاطر خواص ضد قارچی و ضد عفونی نمایندگی که دارد در مبارزه با بیماری کچلی پوست موثر است. این ماده نه تنها این بیماری را از ریشه درمان نموده و با عوامل به وجود آورنده آن مبارزه می نماید، بلکه از پخش شدن آن هم جلوگیری می نماید. برای درمان بیماری کچلی پوست به محلول ید 2 درصد احتیاج دارید که می توان آن را به راحتی در هر داروخانه ای پیدا کرد.

  • یک پنبه را به محلول ید 2 درصد آغشته کنید.
  • آن را بر روی ناحیه آسیب دیده پوست قرار دهید.
  • از این درمان 2 یا 3 بار در روز و به مدت چند هفته بهره ببرید.
منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1424

به "10 درمان خانگی برای مبارزه با عفونت قارچی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درمان خانگی برای مبارزه با عفونت قارچی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید