یک داروی شگفت انگیز برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها

به گزارش خیمه نیوز، یک داروی شگفت انگیز گران قیمت که برای مقابله با شدیدترین موارد آرتریت روماتوئید استفاده می شود می تواند به زودی طیف وسیعی از بیماری ها را در انگلیس پس از ارائه نسخه های ارزان قیمت، درمان کند.

یک داروی شگفت انگیز برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران ، آدالیموماب که با نام تجاری هومیرا شناخته می شود ، التهاب ناشی از درد مفصل و تورم آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد و داروی بسیار تاثیرگذار و البته گران قیمتی در بریتانیا به شمار می رود.

این دارو همچنین می تواند سایر اختلالات التهابی جدی مانند بیماری های روده کرون و کولیت اولسراتیو ، پسوریازیس بیماری پوستی و التهاب دردناک ستون فقرات به نام اسپوندیلیت آنکیلوزان را درمان کند و از رنج و درد بیماران بکاهد.

این بیماری ها که همه آنها به دلیل نقص در سیستم ایمنی بدن ایجاد می شوند میلیون ها فرد در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهند و هزینه های بالای درمانی را هم شامل می شوند تا رنج بیشتری به بیماران تحمیل کنند.

با این حال داروی آدالیموماب بسیار گران قیمت است و اصلا یکی از گران ترین داروها حداقل در انگلیس به شمار می رود. قیمت در سال برای هر بیمار 10 هزار پوند است. این دارو عمدتا به افرادی که بیماری شدید دارند و به داروهای ارزان تر و قدیمی پاسخ نمی دهند ، داده می شود.

اما اکنون نسخه های جایگزین آدالیموماب که تا 75 درصد ارزان تر هستند - و از کارآیی کمتری نیز برخوردار نیستند - در بازار موجود است.

انستیتوی ملی تعالی بهداشت و مراقبت انگلیس در حال بررسی گسترش استفاده از آنها برای آرتریت روماتوئید با شدت کمتر است و البته در حال بررسی آن برای سایر اختلالات بدن نیز هستند. آدلیومیماب نوعی دارو است که به عنوان بیولوژیک شناخته می شود. در حالی که داروهای معمولی با اختلاط مواد شیمیایی در آزمایشگاه تولید می شوند بیولوژیک ها با استفاده از موجودات زنده مانند باکتری ها ، مخمر و حتی بافت حیوانی و سلول ها تولید می شوند.

این امر باعث می شود که توسعه آنها پرهزینه باشد به همین دلیل سازندگان دارو تولیدات خود را ثبت اختراع می کنند و آنها را با قیمت بالایی می فروشند.

حق ثبت اختراع دارو معمولاً حدود 20 سال طول می کشد و پس از آن منقضی می شود و شرکت های دیگر می توانند نسخه های خود را ایجاد کنند که در نهایت قیمت ها را پایین می آورد.

یک شرکت داروسازی بزرگ به نام ابوی هومیرا در سال 2002 این دارو را ساخت و از آن زمان به چندین شرکت مجوز تولید نسخه های دارویی داده شده است.

پاول فلمینگ یکی از مدیران فنی انجمن شرکت بیوسیملارس انگلیس می گوید این دارو می تواند زندگی بسیاری از مردم را تغییر دهد.

کرون یکی دیگر از بیماری هایی است که داروی آدالیموماب می تواند آن را بهبود ببخشد. بیماری کرون یک بیماری التهابی گوارشی مزمن است.

یکی از بیماران کرون می گوید از 15 سالگی به کرون دچار شده و اکنون 26 ساله است. او می گوید بعد از مصرف آدالیموماب متوجه پیشرفت چشمگیری در فرایند بهبود بیماری خود شده است.

امید زیادی وجود دارد تا این دارو بتواند طیف وسیعی از بیماری ها به خصوص بیماری های مربوط به گوارش نظیر کرون و یا کولیت روده را رفع کند.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 944

به "یک داروی شگفت انگیز برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک داروی شگفت انگیز برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید