یوگا در محل کار

به گزارش خیمه نیوز، زندگی پرمشغله و پر از کار و دغدغه امروز در محل کار فشار زیادی را به فکر و بدن کارمندان وارد می کند.

یوگا در محل کار

سر و صداهای بی امان و آزاردهنده، پشت میز نشستن های مداوم، مزاحمت های تمام نشدنی اطرافیان و پرت شدن حواس، مسئولیت ها و کارهای فوری و عجله ای استرس زیادی را به کارمندان اعمال می کند و باعث می شود آنها از لحاظ جسمی و روحی با چالش هایی روبه رو شوند. با این که ممکن است گاهی آنقدر خسته شوید که رویای فرار را در سر بپرورانید اما خب، خودتان هم خوب می دانید که اصلاً منطقی نیست.

یک رویکرد واقع گرایانه این است که روش هایی را برای مقابله با این خستگی ها بیابید و حس استرس را در خود کاهش دهید تا بتوانید در محیط کاری شادتر زندگی کنید. یکی از این روش ها برای نایل شدن به این موفقیت انجام یوگا در محل کار است. با یوگا می توانید سلامت خود را حفظ و شادی درونی خود را بیشتر کنید. تعجب کردید؟ بله! حق هم دارید. همه این کارها را می توان در اداره و پشت میز کارتان انجام دهید.

نکته مهم: این مقاله با فرض بر اینکه شما پشت میز کارتان نشسته اید نوشته شده است.

مرحله اول: دست هایتان را به هم گره بزنید

کف دست را به سمت بالا و بیرون بگردانید. سپس، دست ها را خیلی راحت به سمت بالای سرتان بکشید. دست ها باید بالای سر باشد و چندین بار نفس عمیق بکشید، هوا را به داخل ریه ببرید و سپس خارج کنید؛ یک دم و بازدم جانانه!

مرحله دوم: سمت چپ و راست بدن خود را بکشید

دست ها را همین طور بالای سرتان نگه دارید. چندین بار نفس عمیق بکشید و در همان حال نیز پهلوهای خود را کشش دهید.

مرحله سوم: همین طور دست ها را در حالت کشیده در بالای سر نگه دارید

خیلی آرام چندین بار مهره های کمر یا نخاع خود را به چپ و راست بچرخانید.

مرحله چهارم: دست ها را روی شانه بگذارید

آرنج خود را با انرژی هر چه تمام تر بچرخانید. خودتان متوجه خواهید شد که چه حس خوبی دارید. این کار باعث می شود گرفتگی شانه و گردن تسکین یابد. هم دایره های کوچک و هم بزرگ درست کنید.

مرحله پنجم: دست ها را روی پاها بکشید

سر را به سمت عقب بکشید: اول به سمت راست و بعد به سمت چپ. بگذارید سرتان به جلو آویزان شود. هر بار، آرام نفس بکشید و به صورت ریتمیک و آهنگین دم و بازدم انجام دهید.

مرحله ششم: صورت و چشم های خود را با ملایمت مالش دهید، به طوری که دوباره بتوانید به وضوح ببینید

رنگ آرام بخشی را در فکر خود تصور کنید (مثلاً آبی یا بنفش). بگذارید رنگ تجسم پیام خود را از سر تا پای شما جاری کند. امروز رنگ آرام بخش شما چه رنگی است؟ نام رنگ به عنوان شعار خود برگزینید: نارنجی، آبی، طلایی، صورتی، … سپس، تصور کنید که خم شده و زمین را لمس می کنید.

مرحله هفتم: دست های خود را روی پا بگذارید

به شعار خود فکر کنید: من خدای (الهه) آرامشم. من با آرامش زندگی می کنم. آرامش در من جاری است. سپس، دست ها را به حالت دعا بلند کنید و با خود این طور فکر کنید: من نور را به سوی … (نام خود) هدایت می کنم. باشد که همه مردم شاد باشند. باشد که همه دنیا شاد باشد.

مرحله هشتم: پاهای خود را روی زمین بمالید

خود را درختی متصور شوید که ریشه در زمین دارد، تنه و برگ دارد. سپس، به شعار خود فکر کنید. درخت. بگذارید ریشه هایتان عمیق در زمین فرو رود و تا زمانی که ریشه های شما تا اعماق زمین فرو می رود به شعارتان فکر کنید. پرنده ای پروازکنان می آید و روی درخت می نشیند. این پرنده حس خوبی به شما می دهد. پرنده شما چیست؟ به شما چه می گوید؟

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1421

به "یوگا در محل کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوگا در محل کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید