آشنایی با معروف ترین غذاهای کامبوج

به گزارش خیمه نیوز، معروف ترین غذاهای کامبوج

کشور کامبوج و آشپزی کامبوج به نسبت کشورهای منطقه مثل تایلند و ویتنام کمتر شناخته شده است. با این حال، غذاهای بسیار خوشمزه ای در این کشور وجود دارد که در سفر به کامبوج می توانید آن ها را امتحان کنید. در این مطلب قصد داریم معروف ترین غذاهای کامبوج را به شما معرفی کنیم که به خوبی معرف و نماینده آشپزی این منطقه هستند. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با معروف ترین غذاهای کامبوج

خوراک آموک | Fish amok

اولین غذایی که به شما معرفی می کنیم خوراک آموک است. آموک غذای ملی کامبوج که امروزه در لائوس و تایلند هم تهیه می شود. خوراک آموک ماهی یکی از معروف ترین غذاهای کامبوج است که در تمام شهرهای کامبوج به وفور تهیه می شود. این غذا در واقع یک نوع سوچ غلیظ است که داخل برگ های موز یا انواع برگ های خوراکی تهیه می شود. فیله های ماهی تازه در شیر نارگیل، تخم مرغ، سس ماهی و شکر پالم پخته می شود. برای مزه دار کردن این غذا هم از مواد معطری مثل زردچوبه، لیموی کفیر، علف لیمو و موسیر استفاده می شود. در روش سنتی یک برگ موز را به شکل کاسه در می آورند و خوراک آموک را داخل هین برگ می پزند و سرو می کنند.

سوپ نودل کوی تیاو | Kuy teav

کوی تیاو یکی دیگر از غذاهای مشهور در آشپزی سنتی کشور کامبوج است و بیشتر مردم این کشور روزشان را با خوردن این سوپ شروع می کنند. کوی تیاو یا سوپ نودل با استفاده از استخوان گاو (یا خوک) و ورمیشل برنج تهیه می شود. برای طعم دار کردن این سوپ نیز از موسیر و سیر سرخ شده، جوانه لوبیا، پیازچه و انواع سبزیجات معطر استفاده می شود. در رستوران های کامبوج این سوپ خوشمزه را با سس چیلی، لیموی تازه و سس هویسین سرو می کنند. سوپ کوی تیاو یکی از معروف ترین غذاهای کامبوج است و پیشنهاد می کنیم در سفر به این کشور حتما آن را امتحان کنید.

سالاد مرغ و گل موز | Chicken and banana flower salad

این سالاد خوشرنگ، تازه و نشاط آور راهی عالی برای فرار از گرمای داغ کشور کامبوج است. تکه های سینه مرغ را با شکوفه گل موز، سیر و موسیر سرخ شده، فلفل چیلی و علف لیمو ترکیب می کنند و در آخر آب لیموی تازه روی آن می چکانند.

خوراک بیف لوک لاک | Beef Loc Lac

لوک لاک هم یکی از معروف ترین غذاهای کامبوج و غذایی نمادین و سمبلیک در آشپزی سنتی این کشور است. در این غذا از برش های سرخ شده گوشت گاو را روی برگ های کاهو قرار می دهند. سپس همراه با گوجه، خیار و حلقه های پیاز سرو می کنند. البته گاهی نیمرو هم روی این غذا قرار داده می شود. خوشمزه ترین بخش این غذا، سس لیمو و فلفل است که آن را به غذایی محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است.

خوراک کاری خمر | Khmer Curry

خوراک کاری کامبوجی از کاری هایی که در تایلند و هند وجود دارد ملایم تر است و تندی کمتری دارد. خوراک کاری به سبک خمر یکی از غذاهای معروف کامبوج است و در شیوه سنتی این غذا بیشتر از سبزیجات و ادویه ها استفاده می شود و طعمی شیرین تر و متعادل تر دارد. اگرچه دستور تهیه این غذا در شهرهای مختلف کشور کامبوج متفاوت است. اما به طور کلی این کاری با مرغ، شیر و خامه نارگیل، سس ماهی، انواع سبزیجات و سیب زمینی شیرین، سیر، موسیر، زردچوبه و زنجبیل تهیه می شود. در رستوران های کامبوج این خوراک خوشمزه معمولا همراه برنج یا نان باگت سرو می شود.

نوم بان چوک | Nom bahn chok

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای کامبوج نوم بان چوک است که بیشتر به صورت غذای خیابانی فروخته می شود. این غذا از نودل برنج، برگ های خرد شده موزه، جوانه لوبیا، خیار و انواع سبزیجات معطر مثل نعنا و ریحان تهیه می شود و در آخر روی آن کاری ماهی سبز ریخته می شود.

پراهوک | Prahok

پراهوک یک نوع خمیر ماهی است که به عنوان طعم دهنده در انواع غذاها و آشپزی سنتی کشور کامبوج استفاده می شود. توریست ها و گردشگران در مواجهه با این غذا دو رویکرد دارند: یا عاشق آن می شوند یا از آن متنفر می شوند. این خمیر ماهی معطر، شور و نمکی برای مزه دار کردن انواع غذاهای سنتی به عنوان طعم دهنده استفاده می شود و تنها مقدار کمی از آن کافیست تا عطر و طعم فوق العاده ای به هر غذا بدهد. این خمیر بوی بسیار زیادی دارد و به پنیر کامبوجی شهرت پیدا کرده است.

سالاد انبه سبز

سالادهای کامبوج به خاطر استفاده از میوه ها وسبزیجات تازه و خوشمزه معروف هستند. سالاد انبه سبز یکی از معروف ترین انواع سالاد در کشور کامبوج است که از ترکیب فلفل چیلی تازه، سس ماهی، انبه سبز خرد شده، گوجه و موسیر خرد شده، خیارشور خرد شده، پیاز، فلفل و ریحان و نعنا تازه تهیه می شود و بسیار خوش طعم و نشاط بخش است.

سوسیس کبابی | Grilled Sausage

به طور کلی انواع غذاهای کبابی و گریل شده در منطقه جنوب شرق آسیا محبوب هستند و کشور کامبوج هم یکی از این کشور ها به شمار می رود. در بین تمام انواع گریل، سوسیس کبابی که به سیخ کشیده می شود یکی از معروف ترین غذاهای کامبوج به شمار می رود که در تمام شهرهای این کشور به فروش می رسد. در شهر پنوم پن این سوسیس ها به شیوه ای خاص و سنتی تهیه می شوند و طعمی شیرین و ترد دارند.

غذاهای عجیب و غریب کامبوجی

در ادامه برخی دیگر از معروف ترین غذاهای کامبوج را معرفی می کنیم که از نظر ما عجیب و غریب و یا چندش هستند. اگر فکر می کنید دیدن این غذاها ممکن است حالتان را بد کند می توانید ادامه مطلب را نخوانید و به غذاهای خوشمزه و عادیِ بالا اکتفا کنید.

بلوت | Balut

در ادامه لیست معروف ترین غذاهای کامبوج لازم است اشاره ای داشته باشیم به غذای بلوت! این غذا در نظر بسیاری از توریست ها بسیار چندش آور است. چرا؟ چون در واقع این غذای سنتی کشور کامبوج جنین اردک داخل تخم است که به همان صورت پخته شده و سرو می شود. مردم محلی عاشق این غذا هستند و معتقدند جنین اردک سرشار از مواد مغذی و پروتئین است.

قورباغه کبابی | Grilled قورباغه

قورباغه کبابی که به سیخ کشیده می شود و روی آتش گریل می شود یکی از معروف ترین غذاهای کامبوج است که برای بسیاری از گردشگران عجیب و چندش به حساب می آید. در واقع این غذا تحت تاثیر آشپزی فرانسوی وارد غذاهای کشور کامبوج شده است. گوشت قورباغه را با فلفل چیلی و سیر مزه دار می کنند و به عنوان غذای خیابانی و گوشت گریل شده مصرف می کنند.

عقرب کبابی

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای کامبوج که برای خارجی ها چندش و گاه ترسناک است سیخ های عقرب کباب شده است. این غذا را در بیشتر اغذیه فروشی های سیار در کنار رود پنوم پن و خیابان پاب در سیم ریپ می توانید پیدا کنید. عقرب ها را به سیخ می کشند و بعد داخل روغن زیاد سرخ می کنند. آنجلینا جولی در ویدیویی مشهور این نوع غذا را خورده و به نظرش خوشمزه هم بوده است. اما حقیقتا امتحان کردن چنین غذایی واقعا کار سخت و ترسناکی است.

عنکبوت

یکی دیگر از غذاهای عجیب و غریب و شاید چندش کامبوجی عنکبوت سرخ شده است! عنکبوت های خاصی را همراه با فلفل چیلی در حمام روغن سرخ می کنند تا کاملا برشته و ترد شود. بعد همراه با سس و ادویه های مختلف می خورند! در بیشتر خیابان های شهر پنوم پن و سیم ریپ می توانید انواع غرفه ها و اغذیه فروشی های سیار را ببینید که عنکبوت سرخ شده را به عنوان اسنک و غذای خیابانی می فروشند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 288

به "آشنایی با معروف ترین غذاهای کامبوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معروف ترین غذاهای کامبوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید