کدام دستگاه ها IOS 16 را پشتیبانی می نمایند؟

به گزارش خیمه نیوز، زومیت نوشت: برای آیفون 8 و گوشی های جدیدتر اپل دردسترس نهاده شد. این سیستم عامل تغییراتی مهم در صفحه قفل و آی مسیج و گالری اعمال می نماید.

کدام دستگاه ها IOS 16 را پشتیبانی می نمایند؟

اپل اواسط خرداد در رویداد WWDC نوترین نسخه سیستم عامل گوشی های آیفون را رونمایی کرد. مدتی پس از رونمایی iOS 16، نسخه بتای این سیستم عامل دردسترس نهاده شد. پس از برطرف باگ های نرم افزاری، دانلود نسخه نهایی iOS 16 هم اکنون امکان پذیر شده است.

سیستم عامل نو اپل پس از سال ها به پشتیبانی از گوشی های سری آیفون 7 خاتمه می دهد. خاتمه پشتیبانی از آیفون 7 به مذاق هواداران اپل خوش نیامده و نقدها آن ها را در پی داشته است، بااین حال، نباید فراموش کنیم که 6 سال از عرضه آیفون 7 می گذرد. پشتیبانی 6 ساله اپل از این گوشی بسیار بهتر از بیشتر برندهای اندرویدی است.

اپل می گوید سیستم عامل iOS 16 تغییرات محسوسی در آی مسیج، فیس تایم، مپس و گالری تصاویر اعمال می نماید؛ البته تمامی تغییرات iOS هم اکنون دردسترس نیستند. به گفته ب اپل، شماری از این قابلیت ها مثل iCloud Shared Photo و Live Activities بعداً روی آیفون ارائه می شوند.

اپل سال جاری سیستم عامل iPadOS 16 را هم زمان با iOS 16 منتشر نکرده است. پیش بینی می گردد کوپرتینویی ها ماه آینده میلادی رویداد نوی برای رونمایی آیپد پرو M2 برگزار نمایند. احتمالاً هم زمان با عرضه آیپدهای نو، iPadOS 16 نیز دردسترس قرار می گیرد.

یکی از قابلیت های مجذوب کننده iOS 16 امکان شخصی سازی صفحه قفل است. کاربران برای اولین بار در تاریخ گوشی های آیفون می توانند صفحه قفل را با والپیپرهای چندلایه، ویجت، فونت سفارشی و... شخصی سازی نمایند. بعلاوه، می توانند تعدادی تصاویر انتخاب نمایند تا در طول روز والپیپر دستگاه تغییر کند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1445

به "کدام دستگاه ها IOS 16 را پشتیبانی می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام دستگاه ها IOS 16 را پشتیبانی می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید