اپل iPadOS 14 را با ویژگی های جدید معرفی کرد

به گزارش خیمه نیوز، اپل در جریان کنفرانس WWDC 2020 از iPadOS 14 رونمایی کرد، نسخه جدیدی از سیستم عامل تبلت های این شرکت (آیپد) که با تمرکز بر طراحی جدید اپلیکیشن ها و بهره وری هرچه بیشتر از نمایشگر عظیم آیپدها معرفی شده است.

اپل iPadOS 14 را با ویژگی های جدید معرفی کرد

ظاهر بسیاری از اپلیکیشن های اپل در این نسخه دستخوش تحول شده است که از میان آن ها می توان به Photos و Music اشاره نمود. اپن دو اپ به همراه Notes و Files به یک نوار کنترل در بخش کناری صفحه مجهز شده اند که Sidebar نام دارد و به کاربر اجازه می دهد بین بخش های مختلف اپ جابجا گردد و یا محتوایی مانند عکس یا موزیک را به بخش های مختلف انتقال دهد.

تقویم نیز اپلیکیشن دیگری است که اکنون به منوی کنترل جدیدی در قسمت بالای نمایشگر مجهز شده است. گرچه این تغییرات چندان انقلابی به نظر نمی رسند، اما به یاری آن ها کار با نمایشگرهای عظیم آیپد نسبت به قبل ساده تر خواهد شد.

به روز رسانی عظیم دیگری که در این نسخه می بینیم، موتور جستجوی جدید بخش Search است که Universal Search نام گرفته و می توان از آن به عنوان اپ لانچر، جستجوگر مخاطبان و اسناد و یا جستجوگر درون برنامه ای برای اپ های پشتیبانی کننده استفاده کرد.

بخش Search در نسخه فعلی قادر به انجام چنین کارهایی است، اما تفاوت جستجو در iPadOS 14 با نسخه فعلی این است که اپل سعی نموده همه چیز بیشتر به Spotlight که در مک دیده ایم شبیه گردد. کوپرتینویی ها در این بخش از زبان طراحی جدید Compact Design خود بهره گرفته اند تا نوار جستجو با ظاهری جمع و جورتر به شکل یک اعلان در بالای اپ ها ظاهر گردد و برای محتوای در حال نمایش مزاحمتی ایجاد نکند.

اما شاید مهم ترین به روز رسانی به اپل پنسل مربوط باشد. اپل در iPadOS 14 ویژگی جدیدی را برای دست نوشته ها در نظر گرفته است که Scribble نام دارد. به لطف Scribble می توان دست نوشته های انگلیسی یا چینی را به متن تایپ شده تبدیل کرد و سپس آن ها را کپی و به سایر اپ ها منتقل کرد. همچنین، می توان دست نوشته ها را مانند متون تایپی ویرایش کرد و یا شکل های کشیده شده با قلم را با حفظ اندازه و زوایا اصلاح کرد.

اپل امکان استفاده از Scribble در بخش های دیگر همچون جستجو، تنظیم یادآور، تشخیص آدرس در دست نوشته ها و تشخیص شماره تلفن و ایجاد تماس در یادداشت ها را نیز فراهم نموده است.

ویژگی مهم دیگری که به iPadOS 14 اضافه شده، امکان انتخاب اپ های پیش فرض مرورگر و ایمیل از سوی کاربر است که کاربران مدت ها در انتظارش بودند. آیفون و آیپد تا به حال از اپلیکیشن های Mail و Safari اپل به عنوان اپ پیش فرض استفاده می کردند، اما Mail به خوبی رقبای موجود نبود و اجبار به استفاده از آن به عنوان اپ پیش فرض ایمیل نیز سبب می شد تا کاربرانی که به استفاده از سایر اپ ها تمایل دارند با مشکل روبرو شوند؛ زیرا ایمیل هایشان همچنان از اپ های دیگر به Mail منتقل می شدند.

iPadOS اکنون یک سیستم عامل مستقل است و از زیر سایه iOS که بیشتر بر آیفون متمرکز بود خارج شده، اما این دو پلتفرم همچنان ویژگی های مشترک زیادی با یکدیگر دارند. اپل تمامی ویژگی های جدیدی را که در iOS 14 معرفی شدند به iPadOS 14 نیز اضافه نموده است. به زودی قابلیت های ایجاد گروه در iMessage، مسیرهای دوچرخه سواری در Maps، میموجی های جدید و App Clips به آیپدها نیز اضافه خواهند شد.

همچنین، iPadOS 14 اکنون تماس های دریافتی چه به وسیله آیفون دریافت شده باشند و چه به وسیله اپلیکیشن هایی مانند اسکایپ، به صورت یک اعلان پاپ آپ در بالای صفحه نمایش می دهد که شبیه به آن را قبلا در سیستم عامل اندروید مشاهده کردیم.

اگرچه این سیستم عامل با عدد 14 همراه است، اما عمر iPadOS کمتر از یک سال است. اپل در کنفرانس WWDC سال گذشته از این برند جدید رونمایی کرد و هدفش از این کار را جدا کردن ویژگی های اختصاصی آیپد از iOS گفت.

پس از معرفی این سیستم عامل جدید، تفاوت آیپد و آیفون بیشتر شد و اکنون آیپد به عنوان یک ابزار کاربردی تر نسبت به قبل شناخته می گردد. اپل با عرضه iPadOS در سال گذشته، پشتیبانی از ماوس و صفحه کلید را به تبلت هایش اضافه نمود و با اضافه کردن ویجت ها به هوم اسکرین آیپد سعی کرد این محصول را بیشتر به یک رایانه مستقل شبیه کند. اما علاوه بر این ها، آیپد به سیستم چندوظیفگی (مولتی تسکینگ) نیز مجهز شد که نسبت به آنچه در آیفون دیده ایم بسیار کاربردی تر و پیچیده تر است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 395

به "اپل iPadOS 14 را با ویژگی های جدید معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل iPadOS 14 را با ویژگی های جدید معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید