محصول نو متا مصرف کنندگان اپل را می رباید؟، عکس

به گزارش خیمه نیوز، دیجیاتو نوشت: متا ظاهراً می خواهد برای رقابت با اپل، یک هدست مقرون به صرفه قیمت روانه بازار کند که احتمالاً در جعبه آن خبری از کنترلر نخواهد بود.

محصول نو متا مصرف کنندگان اپل را می رباید؟، عکس

متا روی نقشه راه خود پس از هدست Quest 3 کار می نماید و ظاهراً می خواهد برای این محصولات از برنامه های اپل برای هدست ویژن پرو الهام بگیرد و درعین حال، فناوری واقعیت مجازی خود را به طور گسترده تر در اختیار کاربران قرار دهد. به همین دلیل، گفته می گردد متا روی یک هدست تازه بدون کنترلر کار می نماید که قیمت کمتری دارد.

مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، در گزارش تازهی مدعی شده است که برنامه های بازاریابی هدست Quest متا با معرفی هدست ویژن پرو اپل در اوایل امسال میلادی، تغییر نموده است. بخش از این تغییرات هم ظاهراً به عرضه هدست های مقرون به صرفه تر مربوط می گردد.

طبق این گزارش و به نقل از منبعی مطلع، متا از اپل می ترسد و شرایط کنونی را با زمان قبل از معرفی آیفون و تغییر بازار گوشی های هوشمند مقایسه می نماید. این گزارش می گوید شرکت متا حالا به جای تمرکز روی متاورس، به سمت استفاده عملی از هدست ها مانند اجرای بازی ها حرکت می نماید. این تغییر درواقع واکنشی مستقیم به برنامه اپل برای Vision Pro است.

برنامه متا برای بازار هدست ها

متا در پی ساخت هدست بعدی خود با نام رمز Ventura است. این هدست حتی مقرون به صرفه تر از Quest 3 خواهد بود؛ هدستی که کمتر از 15 درصد Vision Pro قیمت دارد. متا میخواهد این کاهش قیمت را بدون به خطر انداختن وضوح نمایشگر انجام دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، ظاهراً متا برای کاهش قیمت این هدست، در پی حذف کنترلرها از جعبه این هدست است. با این رویکرد، کاربران برای استفاده از این هدست یا باید از حرکات دست خود استفاده نمایند یا اینکه کنترلرها را به صورت جداگانه و با پرداخت هزینه ای جداگانه بخرند.

اگرچه بازارهای هدف اپل و متا با یکدیگر تفاوت دارد، اما بازار کنونی به گونه ای است که اگر کاربری بخواهد هدست بخرد، به سمت هدست واقعیت مجازی می رود. متا در کوشش است تا بفهمد که در صورت توسعه بازار، شرایط چه تغییری خواهد نمود و می خواهد برای این تغییر آماده باشد. بنابراین یا باید روی محصولی متفاوت کار کند یا اینکه در صورت تغییر بازار، به سهم کم Quest قانع باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مهر 1402 بروزرسانی: 17 مهر 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1604

به "محصول نو متا مصرف کنندگان اپل را می رباید؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول نو متا مصرف کنندگان اپل را می رباید؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید