کاهش قیمت و ساخت و ساز سریع؛ نتیجه صنعتی سازی مسکن، بازار تشنه واگذاری املاک مازاد دولت و بانکها

به گزارش خیمه نیوز، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: وزارت دفاع اعلام نموده ظرف پانزده روز ساختمان پانزده طبقه می سازم. اگراین موضوع صحت داشته باشد و در شش ماه اول سال 1401 یک میلیون واحد مسکونی ساخته گردد قطعا دولت شاهکار نموده است.

کاهش قیمت و ساخت و ساز سریع؛ نتیجه صنعتی سازی مسکن، بازار تشنه واگذاری املاک مازاد دولت و بانکها

گروه اقتصادی خبرنگاران، بحث ساخت وساز مسکن که راه حل درست برای عرضه بیشتر وکاهش قیمت ها و خانه دار کردن مردم است موضوع مهمی است که متاسفانه همچنان خبر های خوبی از آن به جامعه نمی رسد. خبر های بخش مسکن دلالت بر گرانی و عدم خانه دار شدن با قیمت های چند ده میلیونی است که با قدرت خرید مردم کمترین تطابقی ندارد. ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال وعده دولت به مردم است. این وعده چگونه می تواند به سرعت محقق گردد موضوع مصاحبه با رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران است که در ادامه آمده است.

مصطفی قلی خسروی؛ رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در مصاحبه با دانشجو به این موضوع پرداخت که دولت باید ساخت مسکن را با ساخت و ساز صنعتی شروع کند تا به وعده خود عمل نموده باشد، وی دراین باره گفت: مساله ساخت وساز مسکن که در ایران به علت انباشت بالای تقاضا در بازار و گرانی مسکن به یک موضوع بحرانی تبدیل شده قطعا با تنظیم بازار و عرضه مسکن حل می گردد به شرط اینکه مسوولین از حرف زدن فاصله بگیرند و بیشتر عمل نمایند.

وی در ادامه اضافه کرد: قطعا تنظیم بازار فعل بسیار خوبی است، همانطور که ساخت یک میلیون مسکن در سال بسیار مطلوب و احتیاج ضروری کشور است، همانطور که دادن زمین رایگان به خانواده هایی که سه فرزند به بالا دارند، یا ساخت مسکن برای اجاره داری حرفه ای، همه این موضوعات احتیاج های مردم در بخش مسکن به شمار می فرایند، البته به شرط تحقق و عملیاتی شدن آن.

قلی خسروی در این باره اضافه کرد: متاسفانه آنچه به عنوان فعالیت ها و افعال خوبی که دولتمردان در بخش مسکن می توانند صورت دهند عملیاتی نشده بلکه در حد حرف زدن است. با اینکه برای مسکن ملی کار هایی اجرا شده است، اما فرایند فعالیت ها آنقدر سریع و رو به جلو نیست که امیدوار به تحولی در بخش مسکن بخصوص به نفع اقشار ضعیف جامعه و کاهش قیمت بود.

وی در مورد اهمیت ساخت و ساز صنعتی برای تامین احتیاج مسکن مقرون به صرفه برای دهک های مختلف جامعه گفت: سازندگان مسکن در کشور چین طی روز های گذشته یک ساختمان دوازده طبقه را در 24 ساعت ساختند و به خریداران تحویل دادند. در وضعیتی که کشور با انباشت مطالبات بالای مسکن به عنوان یک کالای بسیار ضروری روبرو است واردات تکنولوژی از چین یا سایر کشور ها برای صنعتی سازی یک اولویت مهم به شمار می رود، چرا که صنعتی سازی منجر به ساخت هر چه سریع تر مسکن می گردد. این موضوع در جهانی نو در سالی که رهبر معظم انقلاب بر اهمیت فعالیت های دانش بنیان تاکید دارند مقوله مهمی است که باید در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد.

قلی خسروی در این باره خاطر نشان کرد: متاسفانه در موضوع ساخت و ساز مسکن و پاسخ دهی به احتیاج های واجب مردم در تامین مسکن از جهان عقب مانده ایم. دولت آقای رئیسی در سالی که به عنوان فراوری دانش بنیان وکارآفرین نامگذاری شده باید به این موضوع توجه داشته باشد که ساخت و ساز صنعتی مسکن برای اقشار ضعیف و دهک های کم عایدی جامعه بسیار به صرفه است، یعنی با به کارگیری این شیوه برای ساخت مسکن می توان اقشاری که توانایی اقتصادی و قدرت خرید کافی برای خانه دار شدن را ندارند صاحب خانه کرد.

وی دراین باره توضیح داد: صنعتی سازی سرعت کار را بالا می برد و افت پول را پایین می آورد، در نتیجه به این علت که سازنده هر چه زودتر به پول خود می رسد قیمت ساخت وساز صنعتی به نسبت سنتی به مراتب کاهش می یابد، لذا امکان خانه دار کردن بیشتر مردم وجود دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران خاطر نشان کرد: اگر دولت سال جاری پیروز به ساخت یک میلیون واحد مسکونی گردد قطعا اولین گام را برای خانه دار کردن مردم و باز کردن راه ساخت وساز مسکن برداشته است. گفتنی است وزارت دفاع اعلام نموده ظرف پانزده روز ساختمان پانزده طبقه می سازم. اگراین موضوع صحت داشته باشد یعنی وزارت دفاع تکنولوژی ساخت و ساز مسکن صنعتی را وارد یا به هر حال در داخل ساخته شده باشد و از این تکنولوژی استفاده گردد به طوری که در شش ماه اول سال 1401 یک میلیون واحد مسکونی ساخته گردد قطعا دولت شاهکار نموده است.

مصطفی قلی خسروی در انتهای بحث خاطر نشان کرد: اگر دولت و وزارت صنایع پیروز به انجام این کار شوند قطعا شاهد کاهش شدید قیمت مسکن خواهیم بود. مردم انتظار دارند رئیس جمهور به وعده خود جامه عمل بپوشاند ضمن اینکه در موضوع مسکن آقای رئیسی از عمل جراحی سخن گفتند که با فروش مسکن مازاد انجام می گردد. مسکن مازادی که در اختیار بانک ها و ارگان های دولتی است اگر به بازار عرضه گردد افت قیمت و خانه دار شدن مردم را تضمین می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1363

به "کاهش قیمت و ساخت و ساز سریع؛ نتیجه صنعتی سازی مسکن، بازار تشنه واگذاری املاک مازاد دولت و بانکها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت و ساخت و ساز سریع؛ نتیجه صنعتی سازی مسکن، بازار تشنه واگذاری املاک مازاد دولت و بانکها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید