پورعباس: هیچ کس در صندلی ای نمی نشیند که حقش نیست؛ نام بدهید! ، همه دعواهای کنکور مربوط به قبل از 1400 است

به گزارش خیمه نیوز، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: می گویم از مسیر سازمان سنجش هیچ کس از مسیری که حقش نیست روی صندلی دانشگاه نمی نشیند.

پورعباس: هیچ کس در صندلی ای نمی نشیند که حقش نیست؛ نام بدهید! ، همه دعواهای کنکور مربوط به قبل از 1400 است

به گزارش خبرنگاران، دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن بیان این مطلب در واکنش به سوالی در مورد اینکه عده ای در رشته دامپزشکی تغییر رشته داده و اکنون در پزشکی ادامه تحصیل می دهند، تاکید نمود: سال 1398 یک سری نقل و انتقال بر اساس امتیاز اعضای هیأت علمی در پذیرفته شدگان کنکور به وجود آمد که در آنجا نظارت سازمان سنجش به شدت و دقت اعمال شد. در سال 1396 نیز یک مسأله ای در پذیرش دانشگاه آزاد در رشته های علوم پزشکی رخ داد که تمام این موارد طی یک مصوبه شورای سنجش و پذیرش ابطال و این مساله در شهریور ماه 1396 حل شد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه اگر موردی از تقلب در کنکور و ورود به دانشگاه ها است که افراد معتقدند عده ای به ناحق به دانشگاه رفته اند بعلاوه فردی با رتبه صد هزار بر صندلی پزشکی نشسته، نام بدهند تا ما آنالیز کنیم.

وی اعلام نمود: همه دعوا بر سر کنکورهای سال های 1400 به ماقبل و تفسیرهای مختلفی که از قانون شکل گرفته، است. درباره اینکه چه کسی رفته بر چه صندلی دانشگاه نشسته است می گویم از مسیر سنجش هیچ کس از مسیری که حقش نیست روی صندلی دانشگاه نمی نشیند. در مسیر تقسیم صندلی های خوب، میانه و حتی معمولی بین داوطلبان قانون حاکمیت دارد و ما طبق قانون حرکت خواهیم کرد.

وی تاکید نمود: طبیعتا 3 سهمیه منطقه ای 1، 2 و 3 در کنکور داریم که در آن افراد با یکدیگر قابل رقابت نیستند و افراد در هر منطقه ای با یک شکل عمل خواهند کرد و تعهداتشان هم متفاوت خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به معین تکلیف داوطلبان شبهه دار کنکور 1401 فزود: بر اساس قانون استفساریه ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات آزمون ها، سازمان سنجش نباید اجازه می داد که داوطلبانی که دارای شبهه آزمون هستند دانشجو شوند. چهار ماه هم طبق قانون وقت داشتیم که این موارد را آنالیز کنیم. در نهایت این افراد به آزمون برطرف شبهه دعوت شدند و 135 نفر پیروز شدند که از خودشان برطرف شبهه نمایند و به عنوان دانشجو معرفی شدند و مابقی از آزمون محروم شدند.

پورعباس با تاکید بر اینکه در نوبت دی ماه کنکور 1402 از 69 نفر تجهیزات تقلب گرفته شد، گفت: در نوبت تیر ماه کنکور 1402 تعداد 305 نفر با تجهیزات تقلب دستگیر شدند و نتوانستند از آن استفاده نمایند. نسل دوم آشکار ساز هرچه تجهیزات تقلب بود را شناسایی کرد.

به گفته وی، در هر دو نوبت آزمون سراسری 1402 از مسیر ماده 11 که به آنالیز های فنی پاسخنامه ها اشاره دارد، حتی یک نفر متقلب شبکه ای شناسایی نشد. نه سنجش، نه دستگاه های نظارتی و نه دستگاه های حافظ امنیت موردی گزارش نکردند. البته در نوبت تیر ماه کنکور 1402 تعداد 40 نفر را به عنوان شیطنت و فضولی در آزمون گرفتیم. این افراد در میان یک میلیون کنکوری عدد زیادی نیست. این افراد دور هم شیطنت هایی داشتند که این افراد را به عنوان شبهه دار دعوت به آزمون و مصاحبه می کنیم و عملاً مقدار تقلب در کنکور 1402 به صفر رسید. در سال های بعد هم این مسیر را ادامه می دهیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1590

به "پورعباس: هیچ کس در صندلی ای نمی نشیند که حقش نیست؛ نام بدهید! ، همه دعواهای کنکور مربوط به قبل از 1400 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورعباس: هیچ کس در صندلی ای نمی نشیند که حقش نیست؛ نام بدهید! ، همه دعواهای کنکور مربوط به قبل از 1400 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید