تور بمبئی: پاراگ آگراوال مدیرعامل تازه توییتر کیست و با چه چالش هایی روبرو است؟

به گزارش خیمه نیوز، جک دورسی؛ یکی از بنیان گذاران توییتر از سمت مدیرعاملی این شبکه اجتماعی کنار رفت و جای خود را به پاراگ آگراوال هندی ناشناخته داد.

تور بمبئی: پاراگ آگراوال مدیرعامل تازه توییتر کیست و با چه چالش هایی روبرو است؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

آگراوال که حدود 10 سال در توییتر مشغول به کار است؛ اخیرا به عنوان مدیر ارشد فناوری این شرکت منسوب شده بود و اینک باید یکی از برجسته ترین و بی ثبات ترین مشاغل سیاسی سیلیکون ولی را تصاحب کند. اما پاراگ آگراوال کیست و باید چه انتظاری از توییتر تحت رهبری او داشته باشیم؟

پاراگ آگراوال کیست و نظر کارشناسان درباره او چیست؟

آگراوال 37 ساله یک مهاجر هندی است و تا کنون کمتر نام او در ردیف مدیران اجرای برجسته جهان مطرح شده است. همین ناشناخته بودن او به همراه پیشینه فنی قوی، باعث شده باعث شده جانشین جک دورسی در توییتر گردد و حامیان زیادی داشته باشد.

آنجلو زینو، تحلیل گر CFRA Research می نویسد: آگراوال یک انتخاب مطمئن برای سرمایه گذاران است و آن ها نگاهی مثبت به این تغییرات دارند. ضمن اینکه یک سرمایه گذار عمده توییتر به نام الیوت منیجمنت، دورسی را تحت فشار زیادی قرار داد تا کناره گیری کند.

به گفته کارشناسان، از نظر سیاست گذاری و جهت گیری های کلی توییتر، می توان روی پاراگ آگراوال حساب بیشتری نسبت به دورسی باز کرد؛ از جمله برنامه هایی برای ادامه استراتژی اخیر توییتر در ارتباط با دو برابر کردن عایدی سالیانه تا سال 2023 و تمرکز روی جاه طلبی های بلندمدت برای بازسازی این شبکه اجتماعی!

پاراگ آگراوال در ایمیلی به کارمندان گفته است: ما اخیرا استراتژی های خود را برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه به روز کردیم و معتقدم این استراتژی ها، جسورانه و درست است. اما چالش مهم ما این است که چگونه برای مقابله با آن و دریافت نتایج خوب کار کنیم.

چالش های پاراگ آگراوال در عصر تازه توییتر

توییتر در زمان فعلی با چالش های زیادی روبرو است؛ از جمله رشد آهسته در اندازه جذب و نگه داری کاربران که رقبایی مانند اینستاگرام و تیک تاک دارد. این رقبا کاربران جوان تر را جذب می نمایند و توییتر از این نظر جمعیت کاربری پیرتری دارد. از دیگر چالش های توییتر می توان به انتشار اخبار و محتوای نادرست و سخنان نفرت برانگیز اشاره نمود.

جیل ویلسون، مدیر ارشد بازاریابی Esquire Digital گفت: انتظار می رود آگراوال تا حد زیادی توییتر را از جایی که جک دورسی متوقف شد؛ ادامه بدهد و برای جذب کاربران از رسانه هایی مانند تیک تاک و اینستاگرام بجنگد.

او می گوید: آگراوال باید توییتر را در راستا درست نگه دارد و در پی جذب کاربران جوان روزمره و کسب عایدیهای کلی از این پلتفرم باشد؛ مواردی که اکنون کاملا رها شدند.

دورسی در سال 2006 توییتر را تاسیس کرد ولی در سال های اخیر با چالش های سیاسی بزرگی از جمله مباحث مربوط به رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، دونالد ترامپ و هک های انجام شده روبرو بود و مرزهای قانونی برای جلوگیری از پخش سخنان نفرت انگیز و خشم برانگیز یا اطلاعات نادرست را رد کرد که با نقدها زیادی روبرو شد. حالا، کارشناسان و جامعه سیاسی ایالات متحده انتظار دارند مدیرعامل تازه توییتر، مشی و رویکرد اعتدال گرایانه تری برای محدودیت و ممنوعیت انتشار اخبار و اطلاعات نادرست یا حذف سخنان نفرت انگیز و برخورد با گرایش های سیاسی تندرو داشته باشد.

عمران احمد، مدیرعامل مرکز مقابله با نفرت های دیجیتالی می گوید: مدیرعامل تازه باید طوری کار کند که توییتر تبدیل به یک ماشین معمول و دائمی جعل اخبار نادرست و محبوبیت و نفوذ کاذب و نفرت پراکنی نگردد.

لحظه شماری برای کنار رفتن جک دورسی

به گزارش رویترز، دورسی همزمان مدیرعامل توییتر و مدیرعامل شرکت پرداخت یار Square خود بود ولی اکنون که از سمت مدیرعامل شبکه اجتماعی توییتر کناره گیری نموده است؛ می تواند تمام تمرکز خود را روی Square بگذارد و البته فعالیت های بشردوستانه دیگری هم داشته باشد.

دورسی روز دوشنبه در ایمیلی به کارمندان گفت که به قدرت رهبری آگراوال اعتقاد دارد و با توجه به انتخاب برت تیلور، مدیرعامل سلزفورس به عنوان رئیس تازه هیئت مدیره و جاه طلبی ها و اطمینان آن ها، تصمیم به کناره گیری گرفته است.

دورسی می نویسد: من واقعا غمگین هستم … اما واقعا خرسند هستم. شرکت های زیادی نیستند که به این سطح برسند و تصمیم به کناره گیری، تصمیمی شخصی و من مالک آن هستم.

در طول سال گذشته، توییتر سعی کرد به نقدها چندین ساله پیرامون عدم ارائه ویژگی های تازه برای نزدیک به 211 میلیون کاربر فعال روزانه خود خاتمه دهد و چندین ویژگی تازه به پلتفرم خود افزود. از جمله این توییتر تحت رهبری دورسی، سرویس خبرنامه ایمیلی Revue را خریداری و سرویس Spaces را راه اندازی کرد که اجازه مکالمات و چت های صوتی زنده را به کاربران توییتر می دهد.

با این حال، سهام توییتر طی ماه های اخیر کاهش یافته و سرمایه گذاران به دورسی فشار وارد می کردند تا از سمت خود کناره گیری کند و فرد جوان و تازه نفسی جای او را بگیرد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1193

به "تور بمبئی: پاراگ آگراوال مدیرعامل تازه توییتر کیست و با چه چالش هایی روبرو است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: پاراگ آگراوال مدیرعامل تازه توییتر کیست و با چه چالش هایی روبرو است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید