نوسازی صنعت گیاهان دارویی در اولویت نهاده شد

به گزارش خیمه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، حمایت از کشاورزان به عنوان حلقه اصلی کشت، فراوری و فروش گیاهان دارویی می تواند به توسعه و حذف دست واسطه گران از این صنعت یاری کند.

نوسازی صنعت گیاهان دارویی در اولویت نهاده شد

بر همین اساس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای موثر در این حوزه، اقداماتی برای حمایت از کشاورزان در راستای فروش محصولات گیاهان دارویی برنامه ریزی های متعددی انجام شده است که از آن جمله می توان به حمایت از بیمه گیاهان دارویی چون زعفران، زیره سبز و گل محمدی اشاره نمود.

بعلاوه پروژه هایی با عنوان طرح ملی جهش فراوری در راستای توسعه گیاهان دارویی کشور، فراوری نهاده تکثیری و بذر گیاهان دارویی کشور و اصلاح و نوسازی گیاهان دارویی کشور اجرایی خواهد شد.

این اقدامات با هدف ارائه تضمین برای فروش محصولات گیاهان دارویی برای کشاورزان اجرایی خواهد شد تا فروش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی سامان دهی گردد. به طور مثال دفتر طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی حوزه فراوری و فرآوری اولیه گیاهان دارویی برنامه ریزهای متعددی در راستای افزایش فراوری گیاهان دارویی مبتنی بر قرارداد با تشکیل کمیته فراوری گیاهان دارویی کشور انجام داده است که اتفاقا یکی از الزامات رونق فراوری گیاهان دارویی نگاه ویژه به منابع و تجهیزات متناسب با کشت و فرآوری است.

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با حمایت از اجرایی شدن این پروژه ها، به عنوان یکی از بازیگران این عرصه با نهادهای دیگر هم افزایی می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1381

به "نوسازی صنعت گیاهان دارویی در اولویت نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی صنعت گیاهان دارویی در اولویت نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید