فضای مجازی، ناجی روزگار تلخ گردشگری

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران/کردستان متاسفانه در کشور ما به ویژه استان کردستان تا پیش از آغاز بحران کرونا و آغاز روزگار تلخ صنعت جهانگردی، به جهانگردی مجازی به عنوان امری مهم و تأثیرگذار در جذب جهانگرد و پیشرفت صنعت جهانگردی هیچ توجهی نشده بود.

فضای مجازی، ناجی روزگار تلخ گردشگری

دنیاگردی مجازی چندسالی است که در کشورهای توسعه یافته یا کشورهای دارای پتانسیل های دنیاگردی راه اندازی شده و این امکان را برای دنیاگردان فراهم نموده که تنها با یک کلیک از مکان های دنیاگردی یک شهر بازدید نموده و در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ هزینه ای اطلاعات لازم را کسب نموده و از این طریق درباره مکان های مسافرتی خود در روزهای آینده تصمیم گیری کند.

با گسترش شیوع کرونا و رکود دنیاگردی کشور، همه شهرها برای خروج دنیاگردی از رکود ناشی از بحران، بر دنیاگردی مجازی و تبلیغات دنیاگردی به وسیله فضاهای مجازی متمرکز شدند، چرا که کارشناسان معتقدند دنیاگردی مجازی پس از فروکش کردن بحران سبب ورود موجی از دنیاگردان به مناطق دیدنی خواهد شد.

رئیس گروه توسعه دنیاگردی و بازاریابی معاونت دنیاگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی استان کردستان، گفت: در این روزها که بازار گشت و گذار در فضای مجازی و اینترنتی داغ است برآنیم تا با ایجاد دنیاگردی مجازی سعی در جذب دنیاگرد به استان کردستان در روزهای پس از بحران داشته باشیم.

آوات مکاری در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به بحران کرونا در دنیا اظهار کرد: در این روزهای سخت کرونا و در خانه ماندن که مردم قادر به سفر کردن و بازدید از مکان های دنیاگردی نیستند، دنیاگردی مجازی تصمیمی از سوی وزارتخانه برای رهایی دنیاگردی استان از رکود حاصل از بحران کرونا گرفت تا مردم به وسیله دنیاگردی مجازی برای سفرهای آینده خود، بعد از فروکش کردن بحران کرونا برنامه ریزی نمایند.

وی یکی از اهداف ایجاد دنیاگردی مجازی را آشنایی بیشتر مردم با مکان های دنیاگردی استان بیان و عنوان نمود: دنیاگردی مجازی یا تبلیغات مجازی این روزها با هدف آشنایی مردم در اقصی نقاط ایران با مکان های دنیاگردی استان و انتخاب استان کردستان به عنوان یکی از مکان های مسافرتی خود در روزهای پس از بحران راه اندازی شده است.

مکاری با اشاره به هشتگ های ما کرونا را شکست می دهیم و در خانه بمانیم اضافه کرد: تبلیغات دنیاگردی استان بر اساس یک سری قواعد خاص و در چارچوب معینی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در روزهای بحران کرونا که صنعت دنیاگردی با رکود روبرو شد، سراسر شهرهای ایران، همچنین کردستان نیز اقدام به راه اندازی دنیاگردی مجازی کردند و در این راستا عکس هایی از مکان های دنیاگردی، فیلم های کوتاه، عکس های ارسالی مسافران و بخش خصوصی دنیاگردی استان در فضاهای مجازی به اشتراک گذاشته شده و از این طریق سعی در جذب مخاطب های خاص خود دارند.

رئیس گروه توسعه دنیاگردی و بازاریابی معاونت دنیاگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی استان کردستان تاکید نمود: در ده سال اخیر استان کردستان یکی از استان هایی است که به سبد دنیاگردی خانواده های ایرانی اضافه کرده شده و از نقاط دور و نزدیک برای دیدن از مناطق زیبای آن به کردستان سفر می نمایند.

مکاری با اشاره به یکی از نقاط قوت دنیاگردی مجازی گفت: در شرایط بحرانی فعلی سعی شده به وسیله دنیاگردی مجازی، تبلیغات دنیاگردی استان را فعال نگهداریم زیرا در حال حاضر که درگاه های دنیاگردی استان بسته شده و مردم قادر به سفر و بازدید از مکان های دنیاگردی نیستند با دنیاگردی مجازی می توانند با مکان های متنوع دنیاگردی آشنا شده و برای سفرهای خود در آینده ای نه چندان دور برنامه ریزی نمایند.

به عقیده وی، دنیاگردی مجازی برای شناساندن مکان های دنیاگردی استان مؤثر بوده و نقطه عطفی برای تبلیغات و گسترش دنیاگردی استان خواهد بود.

آوات مکاری به ادامه فرایند تبلیغات دنیاگردی استان کردستان اشاره و اظهار داشت: در این روزهای در خانه ماندن که مردم زمان بیشتری را در فضاهای مجازی سپری می نمایند، بازار مناسبی برای تبلیغات دنیاگردی در شرایط بحرانی فراهم شده است.

وی بیان مطالب تکراری و عدم ارائه تبلیغات و مطالب جدید دنیاگردی را از نقاط ضعف دنیاگردی مجازی برشمرد و اضافه کرد: یکی از مواردی که باید در بحث دنیاگردی مجازی یا تبلیغات دنیاگردی استان به آن توجه کرد، بعد میراث معنوی استان است که متاسفانه در بخش تبلیغات دنیاگردی استان مغفول واقع شده است.

به گفته رئیس گروه توسعه دنیاگردی و بازاریابی معاونت دنیاگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی، استان کردستان به لحاظ دنیاگردی فرهنگی بسیار غنی بوده و می بایست این بُعد از دنیاگردی در تبلیغات گنجانده شده و عکس ها و مطالب مرتبط با آن را ارائه داده و از موارد تکراری و همیشگی خودداری گردد.

وی ارائه ابعاد و ارائه تعاریف نو در تبلیغات دنیاگردی استان را محرکی برای ایجاد انگیزه و جذب بیشتر دنیاگرد به استان کردستان دانست و عنوان نمود: اکنون که استان کردستان به عنوان شهر خلاق موسیقی دنیا شناخته شده به وسیله دنیاگردی موسیقی و همچنین به وسیله دنیاگردی طبیعت گردی و معرفی مسیرهای تازه دنیاگردی می توان بیش از پیش دنیاگردان را به استان کردستان جذب کرد، که متاسفانه در تبلیغات دنیاگردی استان به این ابعاد دنیاگردی کمتر توجه شده است.

آوات مکاری حضور آژانس ها و تورلیدرها را در بحث دنیاگردی را موثر خواند و اظهار کرد: حضور فعال آژانس های دنیاگردی و تورلیدرها در بحث تبلیغات دنیاگردی استان بسیار موثر خواهد بود زیرا از آنجایی که با بخش های مختلف دنیاگردی استان آشنایی بیشتری دارند بار اصلی دنیاگردی استان بر دوش آن ها خواهد بود.

وی عملکرد آژانس ها و تورلیدرهای دنیاگردی را ضعیف برشمرد و اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف دنیاگردی مجازی، عملکرد ضعیف آژانس ها و تورلیدرهای دنیاگردی در بحث تبلیغات دنیاگردی استان است که لازم است با همکاری این بخش ها و با اتخاذ سیاست گذاری های لازم سعی در جذب دنیاگرد و افزایش اعتبار دنیاگردی استان داشته باشیم.

رئیس گروه توسعه دنیاگردی و بازاریابی معاونت دنیاگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی، استان کردستان در انتها ضمن درخواست از همکاری مردم در مهار کردن ویروس کرونا یادآورشد: امید است که با رعایت موازین بهداشتی و همکاری همه جانبه ویروس کرون مهار و ریشه کن گردد و به زودی درگاه های دنیاگردی استان بار دیگر به روی دنیاگردان گگردده گردد زیرا در شرایط فعلی یکی از مهمترین اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا عدم حضور در تجمعات است این در حالی است که دنیاگردی در نوع خود یعنی حضور در تجمعات و با ظهور ویروس کرونا دنیاگردی با بحران واقعی روبه رو و متحمل ضرر و زیان شد و لازم است که با همکاری هم این روزها را پشت سر گذاشته و در آینده ای نه چندان دور شاهد ورود دنیاگردان بسیاری از جای جای کشور به استان کردستان باشیم.

به همین دلیل مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی کردستان، گفت: از 27 اسفند 98 تا 18 فروردین 99 بیش از 20 هزار نفر از جاذبه های طبیعی، تاریخی و دنیاگردی استان کردستان، به شکل مجازی بازدید نموده اند.

تیمور خالدی اظهار کرد: روزانه به طور میانگین بیش از 1000 نفر دنیاگرد مجازی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و دنیاگردی استان به وسیله مراجعه به سایت، اینستاگرام و تلگرام این اداره کل بازدید نموده اند.

خالدی عنوان نمود: معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده استان کردستان در فضای مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت حضور فیزیکی دنیاگردان در این مکان ها صورت گرفته است.

وی توضیح داد: در این برنامه روستاهای دنیاگردی، طبیعت، رودخانه ها، بناهای تاریخی، موزه ها، پل ها، غارها، موسیقی های محلی، آیین های بومی و سایر جاذبه های مرتبط با طبیعت، تاریخ و دنیاگردی این استان به مردم معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 264

به "فضای مجازی، ناجی روزگار تلخ گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای مجازی، ناجی روزگار تلخ گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید