چگونگی دریافت تیک آبی در اینستاگرام

به گزارش خیمه نیوز، دریافت تیک آبی در اینستاگرام مراحل مشخصی دارد و پروفایل شما حتما باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند صاحب این تیک کوچک بشود. برای دانستن اینکه تیک آبی چیست و چطور می توان آن را به دست آورد با خبرنگاران همراه باشید.

چگونگی دریافت تیک آبی در اینستاگرام

خبرنگاران | سرویس تکنولوژی - حتما شما هم متوجه یک تیک آبی کوچک که در کنار تصویر پروفایل بعضی سلبریتی ها، هنرمندان و افراد معروف جامعه خودنمایی می نماید شده اید. داشتن این تیک به چه معناست؟ چه می گردد که بعضی از پروفایل ها در اینستاگرام از این تیک ها دارند در حالی که بقیه ندارند؟ چگونه می توان صاحب این تیک شد؟ امروز در خبرنگاران به این سوالات پاسخ می دهیم.

تیک آبی به چه معناست؟

وقتی که این تیک را در کنار تصویر پروفایل بعضی افراد معروف می بینید دیگر می توانید مطمئن باشید که این پروفایل مال شخص خودش است.

بیشتر بخوانید: آموزش ترفندهای اینستاگرام - نکته ها و قابلیت ها

از آنجایی که برای هر شخصیت معروفی در اینستاگرام پروفایل و صفحه می سازند و از قول او حرف زده و عکس می گذارند، شناخت اشخاص واقعی به سختی صورت می پذیرد. این تیک آبی را کارشناسان اینستاگرام پس از اینکه خود صاحب پروفایل یک سری مدارک ارائه داد (مدارکی که ثابت می نماید او همان شخصیت واقعی است!) به پروفایل شخص اضافه می نمایند. البته اگر این پروفایل تمام شرایطی که آن کارشناسان انتظار دارند را داشته باشد.

دریافت تیک آبی در اینستاگرام

دریافت این تیک آبی تا مدتی قبل، فقط برای افراد معروف و سلبریتی ها (که صحفه هایی پربازدید و پرفالوور داشتند) امکان پذیر بود. اما پس از آپدیت جدید، دریافت تیک آبی در اینستاگرام دیگر برای همه امکان پذیر است.

برای این کار ابتدا باید:

1- اینستاگرام تان را آپدیت کنید.

2- به صفحه خودتان (پروفایل تان) بروید.

3- آنجا بر روی تنظیمات یا setting بزنید.

4- در تنظیمات به دنبال گزینه Request Verification بگردید و بر روی آن کلیلک کنید.

5- اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در بخش اول اسم کاربری تان یا صفحه تان را می نویسید، سپس اسم و فامیل کامل تان را در بخش Full name می نویسید. بعد به گزینه Please attach a photo of your Id می رسیم. در این بخش شما باید مدارک تایید شده توسط دولت همانند گواهی نامه رانندگی، پاسپورت یا بقیه کارت های شناسایی را ارسال کنید. ولی اگر هیچ یک از این ها در دسترس تان نبود از مدارک رسمی همانند قبض آب و برق، مدارک مالیاتی یا اساسنامه شرکت هم می توان استفاده کرد.

6- بعد از ارسال مدارک تان گزینه Send را می زنید و منتظر می مانید تا مدارک تان توسط کارشناسان اینستاگرام آنالیز شوند. اینستاگرام تعهد نموده که اطلاعات شخصی شما و مدارک تان را در اختیار هیچ کس قرار نمی دهد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با روش پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر

عوامل تاثیرگذار در دریافت تیک آبی از اینستاگرام

با وجود اینکه بسیاری از افراد ممکن است برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام اقدام نمایند، اما فقط عده کمی واقعا صاحب آن می شوند. دلیلش هم وجود یک سری عوامل تاثیرگذار از نظر کارشناسان اینستاگرام است.

اینستاگرام گفته که اکانت ها را از لحاظ اعتبار (authenticity)، منحصر به فردی (uniqueness)، کامل بودن (completeness) و قابل توجه بودن (notability) آنالیز می نماید. منظور از اعتبار این است که اکانت به یک شخص واقعی، کسب و کار یا نهاد اشاره داشته باشد.

منحصر به فردی هم یعنی برای هر کسب و کار یا فرد، یک اکانت رسمی واحد وجود داشته باشد. به غیر از موارد خاص مثل اکانت هایی مشترک با چند زبان مختلف که در این صورت اینستاگرام در سیاست هایش تجدید نظر خواهد نمود. اما برای اینکه اینستاگرام مطمئن گردد که اکانت کامل است در وهله اول کاربر باید یک سری کار ها برای صفحه اش انجام دهد:

1- اول از همه باید صفحه تان عمومی (Public) باشد نه خصوصی (Private).

2- صفحه تان باید دارای یک هویت واقعی باشد. یعنی اگر برای شخص خودتان صفحه زدید از اسم و فامیل تان برای اسم صفحه استفاده نموده باشید و عکس واقعی خودتان را برای پروفایلش انتخاب نموده باشید، اگر هم برای برند تان صفحه زدید بهتر است واقعا مالک آن برند باشید!

بیشتر بخوانید: نحوه تغییر عکس پروفایل اینستاگرام (آموزش تصویری) 3- در بخش بیو (Bio) باید بیوگرافی مناسبی از خودتان ارائه نموده باشید. در این قسمت اصلا نباید لینک بگذارید.

4- حداقل یک پست مرتبط با خودتان یا چیزی که ثابت کند صاحب صفحه خودتان هستید باید در صفحه تان وجود داشته باشد.

5- صفحه تان باید محبوب باشد. یعنی مورد توجه افراد زیادی باشد.

در نهایت به مرحله آخر یعنی قابل توجه بودن می رسیم که سخت گیرانه ترین قسمت است. در واقع اینستاگرام اکانت هایی را قابل توجه می داند که معروف بوده یا توسط افراد زیادی اسم شان جستجو شده باشد.

پس صرفا با فرستادن درخواست دلتان را خوش نکنید که پیروز به دریافت تیک آبی شدید. معلوم نیست تا کی، ولی مدتی باید صبر کنید تا شرایط تان کامل آنالیز گردد.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری بستن کامنت اینستاگرام

درست است که اکنون مراحل دریافت تیک آبی در اینستاگرام کاملا تعیین شده و تقریبا همه می دانند که چطور و چگونه صورت گرفته و در این مورد چه ملاک هایی برای کارشناسان اینستاگرام اهمیت دارد. ولی همین عوامل نشان می دهند که هنوز دریافت این تیک کوچک سخت است؛ و البته همین سختی آن را قابل اعتماد نموده و کاربران می توانند با دیدن این نشانه به صاحب صفحه اعتماد نمایند.

منبع: setare.com
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 798

به "چگونگی دریافت تیک آبی در اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی دریافت تیک آبی در اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید