نیروی هوایی آلمان به جنگنده های اف، 35 مجهز می گردد؟

به گزارش خیمه نیوز، بعضی منابع خبری از احتمال خرید جنگنده های نسل پنجم اف-35 ساخت آمریکا از سوی آلمان خبر دادند.

نیروی هوایی آلمان به جنگنده های اف، 35 مجهز می گردد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی منابع خبری از احتمال خرید جنگنده های رادار گریز و گران قیمت اف-35 ساخت آمریکا از سوی آلمان خبر دادند.

به نوشته ایر ریکاگنیشن در حالی که آلمان پیشتر خرید جنگنده اف-35 رارا رد کرد و تصمیم گرفت تا باجنگنده های یورو فایتر و جنگنده اف-18 ناوگان هوایی خود را بروز رسانی کند، اما ظاهرا برلین اینک قصد خرید جنگنده اف-35 را دارد. گفته می گردد آلمان میخواهد از جنگنده اف-35 در ماموریت جنگ الکترونیک استفاده کند.

هلند، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، فنلاند، نروژ مجهز به جنگنده های رادارگریزاف-35 هستند و آلمان یکی از معدود کشورهای عضو ناتو است است که تا به امروز به این هواپیمای پیشرفته مجهز نشده است.

وزارت دفاع آلمان چندی قبل به طور رسمی اظهار داشت که میخواهد 45 فروند جنگنده و هواپیمای نظامی از جمله جنگنده های پیشرفته اف-18سوپر هورنت را از آمریکا خریداری کند. به گفته منابع آگاه، آلمان میخواهد 30 فروند جنگنده اف-18 سوپرهورنت و 15 فروند هواپیمای ایی ای-18 گرولرز ویژه جنگ الکترونیک را به شرکت بوئینگ سفارش دهد و به تدریج آنها را جایگزین جت های قدیمی تورنادوی خود کند.

ایی ای-18گرولرز، هواپیمای ساخت آمریکاست و عمده کاربرد آن در جنگ الکترونیک است. اف-18 ای سوپر هورنت نیز یک جنگنده فراصوت چند منظوره است. با خروج جنگنده رهگیر اف-14 تام کت در سال 2006 از نیروی دریایی آمریکا، اف-18 سوپرهورنت جایگزین آن شد.

نشریه آلمانی اشپیگل در گزارشی در این زمینه نوشت که آلمان وزیر دفاع آلمان همتای آمریکایی خود را در جریان این تصمیم قرار داده بود. سخنگوی شرکت بوئینگ در شیکاگو نیز در این خصوص گفت: منتظر صدور اطلاعیه رسمی هستیم. ما همچنان به ادامه همکاری میان دو دولت ایالات متحده و آلمان متعهدیم. تاکید می کنیم که جنگنده های نو برای جنگ الکترونیک نیروی هوایی آلمان ایده آل هستند.

این تحرک آلمان در حالی صورت می گیرد که جنگنده های روسیه بارهای جت های آلمان را رهگیری نموده اند. چندی قبل جنگنده سوخو-30 نیروی هوایی روسیه بر فراز آب های بالتیک دو جنگنده آلمانی را با رعایت قوانین هوانوردی رهگیری کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1365

به "نیروی هوایی آلمان به جنگنده های اف، 35 مجهز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی هوایی آلمان به جنگنده های اف، 35 مجهز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید