نوسازی بیش از 47 هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران: مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: بنیاد مسکن استان از ابتدای سال 84 تا به امروز در قالب طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی ساخت 59 هزار و 503 واحد مسکونی روستایی را شروع و تا به امروز 47 هزار و 964 واحد را به بهره برداری رسانده است.

نوسازی بیش از 47 هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان

جهت دریافت خدمات اجرای عایق روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

محمد تقی زمانی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: هم اکنون118 هزار واحد مسکونی روستایی کم دوام و بی دوام در استان گلستان وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل نظام فنی روستایی برای نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی روستایی اضافه نمود: در این طرح 125 دفتر خدمات فنی و مهندسی در سطح استان گلستان برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به روستائیان ایجاد شده و 290 ناظر فنی در آن فعالیت می نمایند.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان همچنین از بازسازی و ساخت 19 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی حادثه دیده از حوادث غیر مترقبه در گلستان اطلاع داد و اضافه نمود: تا به امروز این نهاد 5 هزار و 582 واحد مسکونی را نیز به عنوان ستاد مشخص بازسازی در خارج از استان گلستان اجرا نموده است.

زمانی نژاد با اشاره به اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای تعمیر واحدهای مسکونی روستایی گفت: سال گذشته 540 فقره تسهیلات با اعتبار بیش از 10 هزار و 800 میلیون ریال به روستاییان پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: از ابتدای سال جاری نیز 3 طرح هادی روستایی با اعتبار بیش از 10 هزار و 271 میلیون ریال و یک هزار و 520 واحد مسکونی روستایی با اعتبار بیش از 190 میلیارد ریال در استان گلستان به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان همچنین با اشاره به احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر توضیح داد : بنیاد مسکن گلستان تا به امروز یک هزار و 44 واحد مسکونی را به بهره برداری رسانده و 704 واحد مسکونی و 35 واحد خدماتی نیز در دست ساخت دارد.

زمانی نژاد از صدور بیش از 85 هزار جلد سند مالکیت روستایی اطلاع داد و اضافه نمود: این سندها یاری شایانی در اخذ تسهیلات و اثبات مالکیت روستائیان به آنها نموده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان تا به امروز 3500 خانوار در گلستان پیروز به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن با اعتبار بیش از 78 میلیارد ریال شده اند.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 217

به "نوسازی بیش از 47 هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی بیش از 47 هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید